Geplaatst door: ® Lagendijk
Datum: 17.03.2006 12:45
Hallo,
Ik ben op zoek naar een leuke camping in dit gebied. Nu heb ik mijn oog laten vallen op Camping à la ferme - Mas de la Fargassa, alleen is dit niet al te alternatief? Wij zijn met twee personen 33 en 39 jaar oud zonder kinderen met tent. En we hebben behoefte aan rust, maar vinden het ook leuk om uit eten te gaan in een leuk frans dorpje. Heeft er iemand ervaring met de camping die ik hier boven noem? Of heeft iemand nog een beter/leuker alternatief. Ik heb de lijst op deze site doorgekeken en het valt niet mee om tot een keuze te komen.
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 17.03.2006 13:16
Twee jaar geleden bij toeval terechtgekomen in Llauro (iets ten noorden van Céret) op camping Municipal Al Comu. Stonden op het uiterste randje van de camping met uitzicht op de vlakte van Perpignan en Argelès. Vooral 's avonds een betoverende gewaarwording: pinkelende lichtjes in de verte en oorverdovende stilte om je heen.
Gegeten hebben we in 'n dorpje in de buurt: restaurant Hostalet de Vivès in Vivès. Echte Catalaanse keuken!
Het museum van moderne kunst in Céret is een echte aanrader.
http://www.village-llauro.com/camping.htm
Datum: 17.03.2006 14:55
Hoi Jan,
Dat ziet er inderdaad heel erg leuk uit. Zou ik moeten reserveren? Ik ga namelijk eerst naar Soubes van 20 juli tot 5 augustus en daarna willen we nog een week in de Pyrenees-Orientales.
Vast mijn hartelijke dank voor je reactie.
Geplaatst door: lili@n
Datum: 17.03.2006 15:29
Misschien is camping 'le congo' ook nog een optie, ook net buiten alle drukte. Vrienden van ons hebben daar een dag of wat gestaan 2 jaar geleden.http://www.campinglecongo.com/
Helaas is er nog geen reactie geplaatst over deze camping.
Wil je toch wat dichterbij het strand zitten is dit ook nog een mogelijkheid:http://www.camping-des-alberes.com/
Zelf hebben we in Argeles-sur-Mer op camping 'de pujol'gekampeerd http://campingdepujol.free.fr/ wat wij als een prettige camping hebben ervaren.
De nabije omgeving is schitterend.
Geplaatst door: ® berny
Datum: 17.03.2006 16:01
(Lofzang op een café)
Soubès...!! 't is toch niet mogelijk! of all places...
O.K. laat ik tot rust proberen te komen en, op een klein zijpaadje van dit topic, ten behoeve van alle reizigers doe van de (mooie/goedkope/snelle/nooit volle) A 75 vanaf Clermont-Ferrand zuidwaarts richting Montpellier/Beziers gaan de volgende gouden tip geven: neem vlak boven Lodève de (kleine) afslag naar Soubès!
Dit ligt op enkele kilometers naast de autoroute, en daar mag je gewoon niet voorbijrijden. O nee? NEE! Waarom dan niet?
O.K. dan, 't is dat erom gevraagd wordt: om het oergezellige café in het piepkleine centrum (auto een paar meter verder op de verlaagde parkingplaats zetten); ga lekker buiten zitten en bestel een salade. En niet denken aan een blad vol groene sla, nee: een salade. Nu begint het pas! Ze hebben hier zoveel salades, de ene nog lekkerder dan de andere! Neem gerust de tijd om de kaart te bestuderen; ze staan er allemaal op, die salades.Maaltijdsalades dus, prima voor de vermoeide chauffeur en ook niet slecht voor zijn cabinegenoten.
Een sandwich is hier ook een delicatesse trouwens! (geen gevuld dode-muizenlijfje zoals in Macdo's dus) Eén rosé'tje erbij, of een biertje, dat mag best, met nog maar zo weinig kilometers voor de boeg.., Je zit hier godzalig, in de schaduw van platanen, met zicht op La Poste en op o.a. de kleine, maar goed voorziene épicerie er vlak tegenover.
Hé...da's handig - gelijk even inslaan voor op de camping van vanavond; hoef je vandaag die supermarché niet meer in! Twee vliegen in een klap dus hier, in het centrumpje van dit dorp, dat, als je van het noorden komt, het eerste plekje is waar de Mediterrane Warmte van af slaat... 't is als een warme jas die om je heen wordt gehangen hier - en die je natuurlijk direct over de stoelleuning hangt, want ondanks die schaduw voel je dat de Mediterraneé hier al flink z'n heilzame werk doet.
(Ze hebben hier een flinke grote hond-van-het-huis, die jouw hond wel even 'diepgaand' komt bestuderen en besnuffelen, zelfs als die van eekhoornformaat is (zoals die van ons), en het omhoog houden van je felbegeerde object heeft geen zin: het dier gaat gewoon op zijn tenen staan en kijkt dan bijna op je neer! even melden bij de baas in het café dus, die roept deze niet-agressieve, maar soms wat opdringerige wolfshond terug, met tijdelijk resultaat.)
Gewoon doen, dit café!
Geplaatst door: ® lagendijk
Datum: 17.03.2006 16:04
Die laatste camping ziet er leuk uit. Lekker groen. Bedankt :)
Ik krijg steeds meer zin in de zomer.
Datum: 17.03.2006 16:07
Ja Berry Ja. Die camping en dat dorpje. Wj zijn verslaafd. We gaan voor de derde keer. En als je Jean-Luc vraagt te bellen voor een reservering dan wordt je als een vorst behandeld in dat cafe. Ik vind het daar zo leuk. En dan in ganzepas over het geitenpad naar het dorpje lopen, heerlijk.
Datum: 17.03.2006 16:15
Voor iedereen die inderdaad gek is op kleine franse dorpjes waar ook echt fransen zelf komen eten. Dan is Soubes een aanrader. Veel leuker dan Lodeve waar de mensen heel stug kunnen zijn.
Datum: 17.03.2006 16:22
@ hr/mw Lagendijk - naar welke van de 2 campings in Soubes gaan jullie dan? Les rials of Les sources? Dit omdat wij elke keer op onze tocht naar de minervois hier stoppen, voor dat café en het winkeltje, maar nog niet op een van de camping hier stonden. Welke is voor zgn. rustige types (die naar Frankrijk gaan o.a. voor de Fransen), niet mensenschuw zijn maar ook niet van de hollandse kolonies houden, aan te bevelen? (Jean-Luc, van welke camping is hij?) Dank alvast!
Datum: 17.03.2006 16:49
Wij gaan altijd naar:http://perso.wanadoo.fr/campingdessources/
Erg rustig, gemengd publiek. Engelsen, fransen, nederlanders. Op de camping zijn 3 bronnen. De grote is een zwembadje, ijskoud water. De andere twee kun je gebruiken als drinkwater. Er is een trapje dat uitkomt in de rivier waar je in lopen niet echt zwemmen te ondiep.
Jean-Luc en zijn dochter runnen de camping. Zij maakt heerlijke pizza's en ze hebben voor weinig lekkere wijn te koop. Iedere morgen komt de bakker met de meest heerlijke dingen, dus uitkijken geblazen want je komt er erg van aan. Hij is wat stug maar een groot hart, weet alles over de omgeving en weet de mooiste wandelpaden. Het zo fijne dorp is nog geen 1 klm lopen. Sommige plekken zijn wat klein. Ik kan kijken of ik nog ergens foto's heb van de camping. Mocht je dat leuk vinden.
Datum: 17.03.2006 16:50
Berry heb je de wijn wel eens gekocht in dat winkeltje? De rose is super lekker!
Geplaatst door: berny
Datum: 17.03.2006 17:05
@ Lagendijk; nee nog niet die rosé gekocht daar, wel het gewone 'voer voor de avondmaaltijd'; een goede tip, die onthoud ik. Rosé, ik neem aan droge, gaat er 's zomers bij mij in 'als een preek in een ouderling'.Maar die sfeer daarop dat pleintje...toch leuk te horen dat anderen dat ook zo voelen.
Datum: 17.03.2006 17:08
Dat ben ik met je eens. Leuk ook om dit zo te delen.
Datum: 17.03.2006 17:09
O ja, en die foto's van de camping (Les sources) - lijkt me leuk om te zien; op hun site heb ik al zitten koekeloeren; ze hebben dat met smaak gedaan daar, zo te zien (ook de niet-schreeuwerige site zelf trouwens).
Geplaatst door: Lagendijk
Datum: 17.03.2006 18:34
De foto's zijn naar je onderweg. Wel wat veel van de rivier. Ik dacht dat ik nog andere had maar zijn niet te vinden.
Geplaatst door: berny
Datum: 17.03.2006 18:44
@ Lagendijk; geweldig, die foto's aan dat water en in die weelderige natuur! veel dank hiervoor! Zoiets zoeken wij ook altijd; op zo'n soort plek kan waarschijnlijk wel een scouting-model tent staan (Kapmeeuw van de Waard), grondvlak 2.50 x x 3.50; de auto, die zal je daar wel niet bij de tent kunnen zetten; zoniet, hoever van de tent vandaan?
Datum: 17.03.2006 18:56
Het plekje waar wij stonden moest je de auto 'boven parkeren'. Op de andere plekken mag je gewoon de auto op je plek hebben en volgens mij past je tent wel op z'n plek hoor. (Je hebt ook plekken met electra) Wanneer ga je? Eind Juli is het heel druk in die omgeving. Festival en de Dalai Lama gaat een tempel inwijden in de buurt van roqueredonde.
Datum: 17.03.2006 19:40
@ Lagendijk: we kunnen nu wat langer weg en gaan eerst naar Dalmatie, waar we veel in zee zwemmen, en daarna naar Frankrijk - via een rit van 3-4 dagen door Italie; we hebben daar onze stek in de Minervois; op de terugweg naar deze delta maken we nog een mooie kampeerreis van 7-10 dagen door la douce France, en dan willen we graag kijken hoe het er daar in Les Sources uitziet; tweede helft augustus dus waarschijnlijk (tenzij we alles andersom doen, dan eind juni).
Datum: 17.03.2006 19:58
Dat klinkt werkelijk heerlijk.
Datum: 18.03.2006 14:14
Zou het niet wat zijn om een topic te beginnen met de mooiste stadjes van Frankrijk waar je lekker kunt eten. Van in de gids staat dit maar eigenlijk is it restaurant veel beter!