Geplaatst door: Jeroen
Datum: 26.07.2007 10:10
Wij hebben sinds April een jamet louisiana uit 2000 met de bandenmaat 500x10.
De wagen staat nu in de stalling en bij aanschaf zagen de banden er nog heel goed uit. van verschillende kanten hoor ik dat het wel verstandig is om de banden na 6 jaar toch te vervangen ook al zien ze er nog goed uit(voldoende profiel en geen scheurtjes).Ik heb begrepen dat je op de band de leeftijd van de band kunt zien.volgende week ga ik de vouwwagen ophalen en kan ik pas op de band kijken hoe oud deze is en deze dan nog vervangen.Ik heb heel internet afgezocht naar deze banden maat, maar nergens heb ik info kunnen vinden over bedrijven die deze banden verkopen en wat ze dan kosten.Is er iemand die hier wat meer over weet.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 26.07.2007 10:39
Misschien Kwik-Fit of anders de importeur van Jamet bellen?
Succes
Geplaatst door: bonasera
Datum: 26.07.2007 10:47
Geplaatst door: Fred
Datum: 26.07.2007 10:53
Jeroen,
Kijk ff op www.banden.startpagina.nl.
Vervolgens linksonder bij 'diversen' - uitleg bandmarkering.
Daar vind je wel het een en ander. Er is trouwens ook apart item over caravanbanden te vinden, iets erboven.
Succes ermee.
Geplaatst door: Jen
Datum: 26.07.2007 10:55
Een extra reden dus om ze op tijd te vervangen want ook in het buitenland kan het weleens problemen opleveren de juiste maat te krijgen.En dan ben je letterlijk verder van huis.
Geplaatst door: jeroen
Datum: 26.07.2007 16:21
Iedereen bedankt voor de info.
Ik heb kwik-fit gebeld en zij vragen 71 euro per band(inclusief monteren)
Via het e-mail adres van bonasera kwam ik terecht bij een bedrijf bij mij in de buurt. Als ik 5.00x10 in tik op google i.p.v. 500x10 krijg je o.a info over een bedrijf in hooglanderveen.
www.handelsonderneming-g-rietveld.nl.Zij verkopen eenzelfde maat band op velg voor 45 euro.
dit is best een prijsverschil en dan heb je er ook nog een nieuwe velg bij.kan dit wel wat zijn vraag je jezelf dan af.
wat denken jullie?
Geplaatst door: Henk
Datum: 26.07.2007 19:51
Pas wel op met oude voorraad.. als ze zes jaar op de plank liggen bij de groothandel zijn ze alsnog te duur. De productie datum staat op de zijkant van de band. Ik heb zelf ook een Jamet gehad en destijds voor een redelijke prijs gewoon bij een willekeurige bandenhandel de bandjes gehaald. Ik kijk in dit geval niet op een paar tientjes, gaat bij mij in de grote pot vakantiekosten.
Als je langs de peage stil komt te staan kost het aanzienlijk meer, nog afgezien van alle ellende.
Je kunt ook nog de beste van de twee oudjes als reserve meenemen.