Geplaatst door: kim
Datum: 03.05.2010 18:41
In het verleden hebben wij in Italië en Oostenrijk mooie mineralen gevonden in de bergen.
Weet iemand plekken in Frankrijk waar je mineralen kan vinden?
Geplaatst door: ® Yvonne2
Datum: 03.05.2010 21:11
Ik weet niet of ze in de bergen van de Alpes d'Haute Provence zijn, maar wij hebben mineralen gekocht bij een winkeltje bij het Lac de Serre Poncon.
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 03.05.2010 23:21
Kan me herinneren in de buurt van het Serre Poncon volop, maar ik denk dat je ze daar tegenwoordig alleen nog kunt kopen.
Mica gevonden in de buurt van Mens, schilfert van de bergen langs de weg.
Mooie stenen met glimmertjes in de buurt van de Cotes d'Armor.
In de buurt van Die zijn ammonieten en fossielen te koop; misschien vindje er toevallig eentje langs een bergpaadje...
Ook leuk zijn de okerkleurige rotsen bij Rousillon/Apt. Alle kleuren zand, van wit via geel tot rood en paars... werd/wordt gebruikt voor het maken van verf. Ruim dertig jaar geleden kon je er gewoon tussendoor wandelen en wat meenemen, nu is het meer beschermd. Dat geldt voor de meeste vindplaatsen van mineralen; gewoon verboden... maar je kunt natuurlijk op een paadje mazzel hebben. Orchideeën zijn wel streng beschermd dus niet plukken!
Geplaatst door: Andre Wevers
Datum: 04.05.2010 15:54
Hoi,
Moeten het perse mineralen zijn of mogen het ook fossielen zijn. Alhoewel het een meestal hand in hand gaat met het ander. Ik kan je zeggen dat de gebieden aan de Tarn, Ardeche en Verdon erg veel bieden voor stenenzoekers. Bij al deze rivieren geldt dat je moet kijken naar delen waar stukken van de wand zijn losgekomen(grijze kleur). Hoe verder van de weg hoe groter je kans op succes.
Groet, André
Geplaatst door: Niels
Datum: 04.05.2010 16:36
Geplaatst door: Texel
Datum: 04.05.2010 20:00
Mineralen, fossielen, best leuk.
Maar al eens gedacht aan GOUD?
Dat is mogelijk, op "camping du chercheur d'or" op circa 10 km van Anduze. Je zult er niet rijk van worden (hoewel?), maar je hoeft ook geen investerihg te doen. De campingbaas stelt het nodige gereedschap gratis ter beschikking. Na een inspannende dag goudzoeken kun je lekker afkoelen in het ruime zwembad of de rivier.
Camping-frankrijk.nlCamping du Chercheur d'Or in CardetAlles wat u wilt weten over deze camping in Gard
Geplaatst door: W.A. van Buren
Datum: 04.05.2010 20:32
Texel het is/was vandaag DODENHERDENKING.
Geplaatst door: erik
Datum: 29.07.2010 12:30
op de stranden van normandie bij Gap Gris Nez kan gewoon gaan graven en mdan vind je Markasietknollen ( donkere knollen die je stuk moet slaan ) maar ook veel ammonieten, zowel versteend als gepyritiseerd
ook bij Wissant ( in de buurt van Gap Gris Nez , dat is de grote krijtrots )
Geplaatst door: PetraHM
Datum: 10.08.2010 15:52
http://www.mindat.org/loc-19324.html
Vlakbij Langeac. Wij hebben onze tuin vol liggen met allerlei groene en paarse stenen.