Geplaatst door: lis
Datum:
14.02.2012 10:54
Hallo,
Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 1,5 en 4 jaar.
Door omstandigheden hebben wij niet heel veel te besteden, maar willen toch graag een dag of 12 lekker met onze eigen tent op vakantie naar frankrijk. Dit moet door werk van mijn man in de hoogseizoen periode.
Om de kosten ook laag te houden willen we graag in 1 dag aan kunnen rijden vanuit de regio rotterdam, maar wel ergens waar het weer grotendeels goed is. Ik denk zelf aan een km of 800 max.
Omdat onze kinderen nog klein zijn hoeft het niet persee een camping te zijn met veel animatie ofzo, als er maar een meer, zwembadje en evt een speeltuintje in de omgeving of bij de camping is. Aangezien wij aan zee wonen hoeft het niet persee aan de kust te zijn.
Zelf zoek ik al naar campings van max zo'n 25 euro per nacht, maar zie door de bomen het bos niet meer af en toe en dacht, ik vraag het eens op het forum misschien heeft iemand een goede tip of ervaring.
De vogezen durf ik niet zo goed aan met 2 kleine kinderen, omdat ik het weer té onstabiel vind daar. Het mag best wel eens regenen uiteraard.
Is iemand ook bekend met de allier of de creuse?
Tja het liefste ga ik naar de drome, maar dat zit er dit jaar even niet in.
Bedankt alvast, lis.
Geplaatst door: Erik
Datum:
14.02.2012 13:55
Wanneer je toch een dag of 12 weggaat is misschien Franse Ardennen met Bourgondië een leuke combinatie.
Qua reistijd goed te doen en wanneer het weer in het noorden tegen zit dan gewoon door naar de zon.
Geplaatst door: Noa
Datum:
14.02.2012 17:32
Was er laatst niet een keer een heel topic over goedkope campings? Ik kan het zo snel even niet vinden maar misschien kan iemand die link hier neerzetten? Daar stonden enorm veel leuke campings in die zeer goed betaalbaar zijn!
Geplaatst door: Marianne
Datum:
15.02.2012 10:10
Lis,
vind je 800 km rijden in één keer/dag niet te ver met 2 kleine kinderen ?
Na een lange dag rijden moet je dan ook nog eens je tent opzetten !
Geplaatst door: mar
Datum:
15.02.2012 18:35
@ Freek: ben je afgelopen jaar (of 2010) op camping le maradan geweest in het hoogseizoen? Kan je er ook goed terecht op de bonnefooi..dus altijd wel wat plek vrij? Ziet er nl best leuk uit.