Geplaatst door: Loesol
Datum: 29.11.2012 11:47
Geplaatst door: Kouwtje
Datum: 29.11.2012 15:22
Hahahaha, blij dat ik nooit heb meegedaan aan deze onzin. Jammer voor de mensen die er alles aan hebben gedaan om die blaaspijpjes te bemachtigen.
Geplaatst door: Marianne(junior)
Datum: 29.11.2012 15:25
Inmiddels zijn er wel al heeeel veel van die blaastesten aangeschaft.
Is de fabrikant soms een vriendje van...?? Zonde van de investering.
Geplaatst door: pjotr
Datum: 29.11.2012 16:06
Iemand is hier heel rijk van geworden!!!
Geplaatst door: mar3tent
Datum: 29.11.2012 19:52
Afgelopen zomer had je ze nog helemaal niet nodig, er werd geeneens een boete uitgedeeld. Maar toch kocht men massaal die dingen, of ging benzine verspillen aan het rondrijden van ANWB shop naar Halfords naar Action om ze maar te verkrijgen.. Als een gekke henkie legden we een briefje van de ANWB neer op het dashboard (voor de mensen die geen gratis cursus via internet volgen in de winter ;-)) in het Frans dat we echt hadden geprobeerd er 1 te kopen maar dat ze uitverkocht waren...
Met beetje gezond verstand hoeft niemand zich nu bij de neus genomen te voelen.
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 29.11.2012 21:15
Het was een idee van Sarkozy afgeschoten door de huidige president Hollande. Nu die laatste aan de touwtjes trekt hoeft het niet meer. Het is een afrekening tussen beiden. Het was de bedoeling mensen bewust te maken dat (teveel) drinken en rijden niet samengaan.
Geplaatst door: Gerja
Datum: 30.11.2012 18:57
Was vandaag bij de A.N.W.B daar wisten ze van niets waren heel verbaasd dat ik dit vertelde.
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 30.11.2012 21:09
Bij de ANWB kijken ze geen Franse televisie en lezen ze geen Franse kranten.
Geplaatst door: Kritische Consument
Datum: 01.12.2012 09:18
De ANWB is al jaren 100% commercieel en moet eerst de zojuist bestelde voorraad ethyltesters kwijt :-))
Geplaatst door: mart
Datum: 01.12.2012 09:33
Ik heb geen alcoholtester gekocht. de kans dat je aangehouden word is heel klein, en als je aangehouden word dan krijg je een boete van €11.Nou dat risico loop ik dan wel.Je moet elk jaar zo'n nieuw ding kopen omdat ze maar 1 jaar geldig zijn.
Geplaatst door: Janneman
Datum: 01.12.2012 10:41
Dat je dit zomaar durft wat een held!!!
Geplaatst door: TJ
Datum: 01.12.2012 10:59
Ook nu weer blijf ik me verbazen.
Die paar euro is belangrijker dan alle mogelijkheden te gebruiken of te onderzoeken om alcoholmisbruik in het verkeer te voorkomen.
Het is zo Typisch Nederlands om vooraf al te bepalen of iets gaat werken of niet. Het gaat er juist om mensen bewust te maken waar ze mee bezig zijn. In Nederland moeten we al zo ver gaan dat er een alcoholslot in de auto voor veeldrinkers verplicht is.
Als ik ieder jaar 11 euro moet spenderen om alcoholslachtoffers in het verkeer te voorkomen dan doe ik dat graag.
Ik wil er nog even op wijzen dat er in Frankrijk de meeste verkeersslachtoffers door alcohol vallen in Europa.
Geplaatst door: Jo
Datum: 01.12.2012 11:29
Datum: 01.12.2012 11:46
Dat is goed nieuws Jo.
Aan de andere kant komt er een accijnsverhoging op bieren waardoor het prijsverschil met Wijn weer erg groot gaat worden.
De hoop van de wijboeren is natuurlijk dat de Fransen nu weer meer wijn gaan drinken.
Ik misgun de Fransen hun wijntje niet. Alleen zie je veel wijnconsumptie tijdens de lunch waarna ze weer doodleuk in de auto stappen.
Geplaatst door: Jan52
Datum: 01.12.2012 12:04
Ik denk dat wij NL'ers te nuchter zijn voor dit. Ook met 100 blaaspijpjes in de auto is het mogelijk met drank op achter het stuur te kruipen. Geheel uitbannen is een utopie.
Geplaatst door: mar3tent
Datum: 01.12.2012 12:40
TJ het is raar dat je je blijft verbazen. Jij hebt een andere mening. Dat hoeft niet te verbazen. Ik wil best 11 euro per jaar betalen voor een maatregel die helpt tegen alcohol in het verkeer. Maar een blaaspijpje om ZELF je alcoholinname te controle vind ik onzin. De boodschap moet zijn: GEEN alcohol in het verkeer. Niet : "als ik zoveel drink dan zal mijn pijpje zo wel zeggen dat ik nog mag rijden.. ohnee hij slaat uit..nouja zit toch al in de auto..rijden maar"
Verder is het milieubelastend en waren ze giftig. Nee dank je wel!!
Hier is een fabrikant rijk van geworden. Als er wat Fransen bewuster zijn geworden afgelopen jaar dan is dat mooi, maar dan hoop ik dat Hollande doorpakt op een maatregel die niet in eerste plaats de zelfregulering bevordert maar dat alcohol in verkeer en tijdens werktijd (al die lunches met drank worden gevolgd door een middag werken) notdone is. Dat is voor de Fransen wellicht een enorme cultuuromslag. Zoiets als dat je Nederlanders gaat vertellen dat het broodje kaas bij de lunch ongezond is ;-)
Datum: 01.12.2012 13:36
Mar3tent.
In principe zijn we het eens. Alcohol in het verkeer hoort niet.
Alleen ik ga er van uit dat je pas mag oordelen over iets als het uitgeprobeerd is.
Wat voor weerstand is er in Nederland wel geweest tegen de veiligheidgordel.
Volgens een aantal was de veiligheisgordel ook gevaarlijk.
Die mensen wil ik nu nog wel eens horen.
Dan verschillen wij nog van mening over het feit dat ook wij Nederlanders ons moeten aanpassen aan de regels van het land dat wij bezoeken. Ook als het in onze begrippen onzin is.
En dan verbaas ik me zeker dat sommigen denken dat de regeltjes in Frankrijk niet voor hen gelden.
Geplaatst door: ® Hans030
Datum: 01.12.2012 14:47
Volkomen terecht dat dit weer gaat verdwijne: het is een belachelijke maatregel. Je moet niet gaan drinken en dan op een pijpje gaan blazen om te zien of het net iets te veel was. Als je auto moet rijden drink je gewoon helemaal niet of hooguit 1 glaasje (tenzij je niet tegen 1 glaasje kunt natuurlijk, want die mensen heb je ook). Het verplicht in elke auto een blaaspijpje hebben vermindert het aantal slachtoffers natuurlijk niet. De mensen die met drank achter het stuur gaan zitten moeten gewoon keihard worden gepakt. Gewoon rijbewijs innemen voor minimaal 3 of 5 jaar, daarna opnieuw examen laten doen. En als iemand echt stomdronken achter het stuur zit levenslang rijbewijs innemen. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk, ook in Nederland zou men dit moeten invoeren.
Geplaatst door: Nico
Datum: 19.12.2012 11:50
Verzekeraar AllSeur geeft in zijn advertentie van vandaag aan dat je nog steeds 2 alcohol testers
Geplaatst door: Loesol
Datum: 19.12.2012 13:16