wat betekent aansluitpunt water/rioo op de plaats? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jose
, Datum:
02.08.2013 09:40
Hallo,
Ik lees bij sommige beschrijvingen van kampeerplaatsen dat er een aansluiting is op het water/riool op de plaats. Hoe moet ik dat zien met een caravan? Kun je de watertank dan aanlsuiten? Hoe?
Groetjes, Jose
Geplaatst door: jan
, Datum:
02.08.2013 09:43
Zorgen voor een aan= en afvoerslang, die kun je dan koppelen aan de kraan. Afvoerslang in putje hangen.
bv tuinslang met koppeling , heb je stromend water in de caravan.
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
02.08.2013 09:46
Wij staan op zo'n plaats momenteel ( zonder caravan en ook zonder caravan ervaring) er staat hier een grijze buis om je afvalwaterdarm in te hangen of je afvalwater in te lozen. Er staat een waterkraantje. En er ligt nog een darm met gardena koppeling, ik vermoed dat deze is om aan je caravan aan te koppellen?
, Datum:
02.08.2013 12:43
Wij gebruiken meestal wel de afvoer, handig want dan hoef je de tank niet steeds leeg te maken.
Water sluiten we niet aan omdat we het handiger vinden om buiten het kraantje te kunnen gebruiken ipv in de caravan.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
02.08.2013 12:47
Kraan aansluiten op de caravan gaat meestal niet zomaar.
Er is wel een koppeling met reduceerventiel te koop (Reich, €65), die je in de buitenwand van de caravan kunt inbouwen. En indirect aansluiten op de watertank (zie KCK okt.2000) (eventueel kan ik daarvan nog een pdf-je opsturen)
Je kunt ook de tuinslang door een raampje naar binnen hangen, maar of dat handig is?
Of met die slang regelmatig je voorraadtank in de disselbak vullen.
Maar in al die gevallen is het gevaar van op z'n minst lauw water groot. Dus beter om maar een paar keer te lopen. De kraan zit nu tenslotte vlak bij.
Geplaatst door: Jose
, Datum:
02.08.2013 12:56
Wat fijn zoveel (en snelle) reacties. Als ik het zo lees, denk ik dat we het misschien voor het afvalwater gebruiken maar niet voor het kraanwater.
, Datum:
02.08.2013 13:48
Vinden wij het makkelijkst, je zit toch veel buiten, en als de waterkraan van de caravan is aangesloten kun je het kraantje buiten niet meer gebruiken. Dat is nou juist zo handig om handen te wassen, even wat af te spoelen enz. Kun je gewoon lekker spetteren, dat is in de caravan wat minder aantrekkelijk.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
02.08.2013 13:53
Op de wat meer eenvoudige of municipal campings is nogal eens één watertappunt voor meerdere caravans. Wanneer iemand daar zijn eigen waterslang aan koppelt is een medekampeerder daar - op z'n zachtst gezegd - niet blij mee.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
02.08.2013 14:55
Gewoon afkoppelen Digi-Oma.
, Datum:
02.08.2013 19:12
Dit geldt natuurlijk alleen voor kampeerplaatsen met een eigen tappunt/afvoer per kampeerplaats. Anders zou het uiteraard niet kunnen.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
02.08.2013 19:59
Juist op de municipals tref je ook vaker meer waterpunten aan, is onze ervaring. Ik denk dat veel campings het paradepaardje van de gemeente waren.
, Datum:
02.08.2013 21:19
Municipals zijn over het algemeen prima campings, maar eerlijk gezegd heb ik er nooit een gezien met een eigen waterkraan op de kampeerplek. Meestal wel op korte afstand of een kraan per 4 plaatsen.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
02.08.2013 23:04