In bezit hebben van slaapmiddel op recept. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Arie
, Datum:
29.04.2014 21:55
Zijn er regels in Frankrijk met betrekking tot het in bezit hebben van bepaalde medicijnen, zoals Diazepam, (slaapmiddel)
Weet iemand hier meer van ? Graag reactie.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
29.04.2014 22:19
Geplaatst door: Slechte slaper
, Datum:
29.04.2014 23:57
Ik kan mij niet indenken dat de douane moeilijk gaat doen over een paar stripjes met de overbekende "pammetjes".
Geplaatst door: Nico
, Datum:
30.04.2014 09:28
@Slechte slaper "beter voorkomen dan genezen "
Geplaatst door: conny
, Datum:
30.04.2014 12:51
Regels zijn er wel (kleine hoeveelheid voor eigen gebruik is geen probleem), maar is er iemand op dit forum aan wie ooit de vraag is gesteld of hij/zij medicijnen bij zich had??
Geplaatst door: Len
, Datum:
30.04.2014 12:58
Schrik een beetje,ik heb al jaren diazepam bij me(voorzorg ivm rug),gewoon een paar maar. Heb er nog nooit bij stil gestaan dat dit niet zou mogen.
Geplaatst door: kea 
, Datum:
30.04.2014 13:04
Diazepam staat op de opiumlijst.
Medicijnen die niet op de opiumlijst staan, kun je gewoon bij je hebben.
Diazepam mag je wel meenemen als je er een verklaring bij hebt.
Bij een handbagagecontrole door een scan (vliegtuig e.d.) is er wel eens naar een medicijnenverklaring gevraagd.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
30.04.2014 13:25
Vrijwel altijd staat toch je naam op het doosje met de naam van de apotheek.
In Frankrijk is veel vrij te krijgen terwijl het hier alleen op recept te halen is .( ook de bekende slaapmiddelen)
Zolang je niet met het vliegtuig gaat dan "pas de probleme"
Geplaatst door: j
, Datum:
30.04.2014 13:35
Officieel ben je strafbaar als je deze medicatie meeneemt over de grens.
het aanvragen van een schengenverklaring kost ongeveer 4 weken, is eigenlijk wel verplicht. Datzelfde geldt voor ritalin , zware pijnmedicatie zoals oxycontin.
veel toeristen zullen deze medicijnen bij zich hebben zonder zich bewust te zijn van evt gevolgen.
Geplaatst door: ® Pip1 
, Datum:
30.04.2014 18:47
Ik zou het risico niet nemen zonder schengenverklaring. Ik heb een man die ritalin neemt, maar tijdens de vakantie blijft de ritalin (in overleg met arts) gewoon thuis.
, Datum:
30.04.2014 19:06
@Conny, hoe kom je erbij dat een kleine hoeveelheid voor eigen gebruik geen probleem is? Als je de Schengenverklaring leest zie je dat je precies moet opgeven hoeveel dagen je gaat en hoeveel je per dag gebruikt. In het voorbeeld gaan ze uit van 8 dagen, Aangezien de meeste kampeerders langer naar Frankrijk gaan dan 8 dagen lijkt het me niet slim om zonder de vereiste papieren te gaan. Dat is strafbaar. De Franse gevangenissen zijn een stuk minder vriendelijk dan de Nederlandse:(
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
30.04.2014 19:32
Gevaarlijk hoor al die reacties van " ik denk dat", zonder dat men het echt weet.
Ga gewoon naar je arts en laat hem een medische verklaring schrijven en neem een schengen verklaring mee, neem geen risico want het word anders gewoon als drugs aangezien met alle gevolgen van dien
Geplaatst door: lvisser
, Datum:
30.04.2014 20:26
ik heb voor mijn zo"n die ritalin gebruikt een schengenverklaring via mijn apotheek geregereld. Was zo klaar.
, Datum:
30.04.2014 22:01
Bedoel je niet een medisch paspoort? Dat kun je zo bij de apotheek regelen. De Schengenverklaring moet je toch echt opsturen en dat duurt tot 4 weken. Een medisch paspoort is handig, maar niet voldoende als je medicijnen gebruikt die onder de Opiumwet vallen.
Geplaatst door: Niels
, Datum:
01.05.2014 09:08
Als je een schengen verklaring op tijd aanvraagt is deze binnen 5 dagen klaar, deze is een maand geldig, blijf je langer weg dan kun je een engelstalige verklaring aanvragen en deze is een jaar geldig.
, Datum:
01.05.2014 09:13
Dat klopt niet @Niels. Als je langer dan een maand op vakantie gaat dan heb je meerdere Schengenverklaringen nodig, die elk 1 maand geldig zijn. Staat duidelijk in de brochure.
Geplaatst door: conny
, Datum:
01.05.2014 12:23
Controle vliegvelden geloof ik, maar ik vraag me af of er iemand meegemaakt heeft, dat er tijdens een kampeervakantie in Frankrijk naar gevraagd is. Wie wel??
Geplaatst door: Niels
, Datum:
01.05.2014 12:35
Ik heb zelf een verklaring binnen die een jaar geldig is.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
01.05.2014 12:57
Vandaar dat de fransen vinden dat Nederland een gigantisch drugsprobleem heeft.
Geplaatst door: daphne 
, Datum:
01.05.2014 12:58