Op zoek naar Mas de la Cam, maar dan rustiger en ruimer opgezet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Stef 
, Datum:
06.08.2016 12:44
Hallo,
Wij zijn net terug van Mas de la Cam, zoals jullie kunnen lezen een mooie camping, maar naar mijn idee overbevolkt...
Hebben jullie tips voor een vergelijkbare camping die wel een stuk rustiger is?
Wat we leuk vonden:
- de rivier waarin je kunt zwemmen, vissen, dammen bouwen, combi met zwembad
- natuur: mooi ruig, groen, bergachtig
- omgeving: veel leuke oude stadjes op redelijke afstand
Wat we niet leuk vonden:
- heel veel mensen dicht op elkaar (ruime opzet trekt ons aan)
- drukte op de camping, soms rumoerig (rust blijkt erg belangrijk voor ons...)
- anonieme karakter
- belabberde hygiene
We zijn al eens op Gervanne, Les Prairies (Seyne) en Domaine de Merlanes geweest, maar onze zoon wordt 9 en die campings waren erg mooi, maar die ontgroeien we dus helaas.... Verder houdt ik het forum in de gaten, dus verzamel al veel favouriten maar ben benieuwd naar jullie ideeen!!!
Erg bedankt voor jullie hulp!!!
Geplaatst door: Ck
, Datum:
06.08.2016 21:47
Le courounba in les vigneaux (haute alpes), le Couriou in recoubeau (Drome).
Geplaatst door: Johan 
, Datum:
06.08.2016 22:47
Geplaatst door: dickp
, Datum:
06.08.2016 22:56
Le Saint Michelet in Goudargues (Gard) heeft wel wat weg van Mas de la Cam en is zeker rustiger. Mooie zwemrivier (Ceze) met strandje. Zwembad is minder dan Mas de La Cam, net als speeltuintje. Wel veel kinderen tot een jaar of 12. Als je de Gard leuk vindt is dit misschien wel wat voor jullie.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
07.08.2016 07:26
Geplaatst door: San
, Datum:
07.08.2016 12:01
Wij zijn ook net terug van Mas de la Cam en delen de mening van Stef. We zoeken hetzelfde maar voor ons is een voetbalveld/kooi ook erg belangrijk. Deze was wel erg goed op Mas de la Cam. Wat verder wel een mooie camping is hoor. Wat ons verder ook opviel was dat er heel veel gasten komen die er al jaren achtereen komen. Dit deed het contact met andere gasten maken wel lastig (zeker voor onze oudste zoon).
Geplaatst door: Stef 
, Datum:
08.08.2016 10:16
Dank voor de reacties! Ik heb zelf nog een andere gevonden, maar de verschillen tussen zoover en deze site zijn best groot (nu vertrouw ik deze site meer maar toch...). De camping is Camping Sites et Paysages l'Hirondelle in Menglon, weten jullie daar toevallig meer van, ook gezien mijn specifieke voorkeuren?
Dank!
Geplaatst door: tineke (webmaster) 
, Datum:
08.08.2016 15:40
Geplaatst door: Koen
, Datum:
08.08.2016 16:52
Camping du lac in arcizans (pyreneeen), courounba is ook erg goed
Geplaatst door: nathalie 
, Datum:
17.12.2016 16:03
Ik ben ook op zoek naar een vergelijkbare camping. We stonden op le salendrique in de cevennen. Prachtig daar maar speeltuintje vlakbij weg waar ze heel hard rijden. Het is een echte terrassencamping dus met kleintjes niet overzichtelijk. De combi zwembad/rivier was perfect.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
17.12.2016 16:15
, Datum:
18.12.2016 12:24
Bedankt voor het advies maar les arches zijn we geweest! Vond de omgeving cevennen zelf wel mooier.
, Datum:
18.12.2016 15:18
, Datum:
20.12.2016 20:15
Nog steeds op zoek naar een vergelijkbare camping als Mas de la Cam.
Is camping Les Arches in St Jean Le Centenier wat voor jongens van 12 t/m 15 jaar?
De camping ziet er geweldig uit maar ik zie vooral kleinere kinderen. Onze twee zoons zijn 12 en 15.
De oudste is vooral van het struinen en de jongste wil vooral voetballen. Beide wel gek op zwemmen.
, Datum:
21.12.2016 00:10
Geplaatst door: ® koen5 
, Datum:
21.12.2016 09:02
, Datum:
21.12.2016 09:50
, Datum:
24.12.2016 12:59
Bedankt voor de tips en alle aanvulling.
Op Camping Les Tuilleres zijn we al geweest en was inderdaad erg leuk maar we willen het liefst elk jaar iets anders. ook op Le Courounba zijn we al geweest en dat was zo niet nog leuker :-)
Le Clot du Jay spreekt ons niet zo aan omdat je een (drukke?) weg over moet om bij de rivier te komen.
Camping Solaire stond inderdaad op ons lijstje maar ook hier missen we de directe toegang tot het water. We hebben nog even voor we kunnen boeken dus tips zijn altijd welkom. Heeft Stef ondertussen al wat begonnen?
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
24.12.2016 16:01
, Datum:
26.12.2016 21:39
Wij stonden op Salendrique maar dezelfde zoektocht. Clot du Jay zijn we geweest. Niet de gezellige beek om te zwemmen en spelen. Wel mooi gebied (met koude nachten!). Wij zoeken ook iets vergelijkbaars als mas de la cam en salendrique. Goudargues staat inmiddels op ons lijstje samen met rives du lac in veynes.