Op zoek naar Mas de la Cam, maar dan rustiger en ruimer opgezet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
26.12.2016 22:27
Geplaatst door: nathalie 
, Datum:
27.12.2016 21:22
Ziet er erg mooi uit de Gervanne camping! Even kijken of de weg van Veynes daarheen met caravan kan.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
28.12.2016 09:28
De route vanaf Veynes naar Gervanne Camping is ook met een caravan te doen, maar dan moet je wel de route via de D994 - D993 - D93 (Aspres sur Buech , Luc en Dios, Die, Saillans, Mirabel et Blaçons ) aanhouden:.
Op het volgende kaartje is dat de blauw gekleurde route (97,5 km ):
https://www.google.nl/maps/dir/44.5192235,5.8001136/44.71002,5.08817/@44.6257139,5.3252765,10.3z/data=!4m2!4m1!3e0
Deze route is ook met een caravan goed te doen, je krijgt halverwege op de D93 wel een afdaling van ongeveer 8 km.
Geplaatst door: nathalie 
, Datum:
01.01.2017 19:38
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
02.01.2017 09:59
Geen idee of Stef en San dezelfde personen zijn, maar ik lees ook dat jullie in de omgeving veel leuke oude stadjes willen, naast de natuur.
Nu lees ik bij San dat Le courounba heel erg leuk werd gevonden. We gaan dit jaar met vrienden, en waar ik de liefhebber ben van de natuur, en de bergen zijn zij vooral van de stadjes bezoeken. Mij leek die omgeving nu niet veel bieden qua cultuur.. (dus we wijken nu uit naar Italie.. maar ik wil nog steeds liever naar Frankrijk ;-)) maar ik ben toch wel benieuwd. Briancon lijkt me mooi maar verder?? (qua natuur en bergen ben ik al om)
Nog een vraagje voor degene die daar ook de bergen hebben bezocht: behalve kabelbanen, en wandelingen is er ook nog een wandeling die erg leuk is gemaakt voor kinderen in die buurt, of moet ik daarvoor toch echt naar Oostenrijk? (denk zoiets als hexenwasser bv hoewel dat wellicht wel heel entertaining is)
Geplaatst door: koen
, Datum:
02.01.2017 13:04
http://www.noeslautier.nl/bergwandelgidsjes-met-uitzicht-op-de-ecrins.php#tekst. Het boekje van Noes Lautier is wel heel aardig. Ook specifiek een aantal wandelingen met kinderen. Wandeling 36 is een wandeling die bijvoorbeeld onder een waterval doorgaat. Zo iets als Hexenwasser bestaat volgens mij niet in Frankrijk. Aardige plaatsen: Als je wat Zuidelijker rijdt kom je bij Embrun en Gap uit. Dat is van uit Courounba ook nog goed aan te rijden. In 2 uurtjes ben je ook in Turijn. Onderweg de rodelbahn doen bij Montgenevre. Bezoek Tour de France niet vergeten!
Geplaatst door: San
, Datum:
02.01.2017 16:41
Over Le courounba moet je niet twijfelen, daar kun je erg goed naar toe. Juist de natuur is er geweldig. Qua stadjes is het wat minder hoewel ik het oude stad gedeelte van Briancon wel leuk vond. Je hebt er ook op twee uur rijden het hoogste dorp van Europa wat ik wel leuk vond om geweest te zijn. En ik weet de naam niet meer maar vlak voor de grens bij italie was een wintersportdorp met rodelbaan. Was ook erg gezellig met terrasjes.
, Datum:
02.01.2017 19:53
, Datum:
03.01.2017 10:45
Dank! Wellicht beter een combi dus.. eerst Italie en dat wij dan afreizen naar dit gebied. Voor de vrienden is dit niet "cultuur"genoeg. Zoals ik dacht ;-)
Helaas geen Tour de France, vakantie begint te laat, vertrekken t weekend dat het afgelopen is...
, Datum:
03.01.2017 16:26
zoover.nl/italie/valle-daosta/valpelline/grand-combin/camping
deze camping is misschien ook wel heel aardig in Italie. Kunnen de kinderen veel outdooractiviteiten doen.
, Datum:
04.01.2017 11:27
Mooie tip Koen. We zouden eerst nabij Lago Maggiore verblijven, maar ik zag al dat we als we richting Embrun gingen konden rijden via Aosta. Onze allereerste vakantie in Italie is daar ooit begonnen (Val di Rhemes, iets ten zuiden van Aosta). Elke keer daarna dat we er weer wilden starten of eindigen regende het, maar het is altijd een mogelijkheid gebleven om er eens terug te keren.
Geplaatst door: ® pp 
, Datum:
06.01.2017 11:48