Hoogte punten omgeving Argeles sur Mer? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® M. 
, Datum:
17.03.2017 12:20
Wij hebben camping le Soleil in Argeles sur Mer geboekt voor de zomervakantie, erg veel zin in.
Nu ben ik al even aan het kijken, wat er zoal in de omgeving te doen en te zien is.
Wij zijn met 1 knul van 18.
Hebben jullie misschien nog tips, wat moet ik echt gezien hebben?
Geplaatst door: ® Herma 
, Datum:
17.03.2017 12:35
Tour de Madeloc, Bezoek aan Coulioure (evt met boot vanuit Argeles), lekker snorkelen in 1 vd baaien langs de kust weg, Cap Creus (spanje), Barcelona, Katharen kastelen/ruines in de omgeving, Carcasonne.........
Geplaatst door: conny
, Datum:
17.03.2017 12:36
Ik weet natuurlijk niet waar jullie 18-jarige van houdt, maar er is heel veel te doen en te zien in die omgeving.
Aqualand (Saint-Cyprien), Canyoning Park (Argeles), Dali-museum (Figueras), Barcelona (voetbalstadion), Pyreneeën.
Ook Andorra, Coullioure, Cadaques enz. enz.
Geplaatst door: j
, Datum:
17.03.2017 12:43
Zon, zee, strand, uitgaan, terrasjes, raften in de Pyreneeën, dagje Spanje, Figueras met Dali museum, wandeling langs de kust naar Coullioure.
Of je zoon nog mee wil met al die uitstapjes? Er is veel te beleven op en rond de camping zelf.
Geplaatst door: ® inekefr 
, Datum:
17.03.2017 18:31
Het is natuurlijk afhankelijk waar de knul van houdt
Ik vind een dagje Perpignan erg leuk en iets noordelijker Narbonne (daar kun je heel leuk eten in een overdekte markt, ook leuk om daar rond te kijken. allemaal verse producten! )
• Réserve Africain de Sigean
• Terre Vinea, un spannend 'museum' over wijnbouw (met proeven)
• Bézier aventure : een klimbos bij Bezier, misschien te ver vanaf Argeles?
• De zoutwinning bij Gruissan
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
17.03.2017 18:40
Het is twee uur rijden, dus een dagtocht, maar beslist de moeite: vanaf de Pic du Canigou, het embleem van deze kant van de Pyreneeën heb je een fenomenaal uitzicht op de omringende bergen en de Middellandse Zee http://www.pyrenees360.fr/picture.php?/309
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
18.03.2017 00:12
Geplaatst door: ® tineke (webmaster) 
, Datum:
18.03.2017 00:20
, Datum:
18.03.2017 00:26
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
18.03.2017 10:30
op ruim uur rijden de Gorges de la fou,
Andere kant ruim een uur rijden de Gorge de Galamus (zouden mooier zijn dan la fou) . Die kun je wel combineren met bezoek aan chateau peyreperteuse. Vond ik zelf erg mooi. (maar toen ik er was was het niet zo druk, prachtig uitzicht boven op het chateau; in de zomer volgens mij ook activiteiten rondom het chateau zou je even moeten googlen)
Drie kwartier rijden: Les Orgues d'Ille-sur-Têt. We hebben bezoek aan deze laatste gecombineerd met Peyreperteuse, maar of je moet van vroeg vertrekken houden anders wellicht weinig tijd om ook naar Galamus te gaan.
Geplaatst door: Ellen Dokter 
, Datum:
18.03.2017 10:57
Aanvulling/tip op reactie hierboven..wij hebben Gorges du Foux bezocht...mooi en indrukwekkend een nauwe kloof maar het is toeristisch punt gemaakt met entree , wel veilig daardoor met veiligheidsnetten en valhelm op ect maar als het druk is loop je stapvoets achter elkaar en ook tegenliggers moeten je op nauwe stukken passeren maakt het minder mooie ervaring. Wij waren er heel vroeg dat was prima te doen. Nu ik die Gorges de Galamus hier zie en even bekeken heb spreekt mij dit meer aan, gewoon vrije natuur en prachtige kloof.
Geplaatst door: ® Herma 
, Datum:
18.03.2017 18:09
Wij vonden Gorges de Foux zonde van ons geld! Echt niet de moeite waard zeker niet voor een 18 jarige.
Een wandeling door de kloof caranca = misschien te ver weg. Kloof Galamus is leuk om doorheen te gaan en idd een bezoek aan chateau peyreperteuse.
Maar is afhankelijk waar de interesse van jullie 18 jarige ligt.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
19.03.2017 09:21
Bij dit soort vragen wordt Barcalona vaak benoemd.
Maar ook Girona en dan met name de joodse wijk is zeker aan te bevelen.
Ga je toch een trip naar Barcelona maken doe er dan ivm. de afstand een overnachting bij.
, Datum:
19.03.2017 09:45
Geplaatst door: M
, Datum:
20.03.2017 08:49
Wat een leuke tips..bedankt.