aangekoppeld (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: johann 
, Datum:
17.12.2017 09:47
Je leest vaak op dit forum , je kan aangekoppeld blijven staan,.
Kan iemand mij uitleggen wat hiervan het voordeel is, je boekt hooguit een tijdwinst van enkele minuten.
En daarbij, volgens mij is het vakantie.
Geplaatst door: ® Ien1
, Datum:
17.12.2017 10:03
Misschien gaat het aankoppelen niet bij iedereen zo snel.
Kan me ook voorstellen dat als je 's ochtends vroeg in alle stilte wilt vertrekken dit handig kan zijn. Geloof niet dat we het zelf ooit gedaan hebben maar zie het op doorreis campings regelmatig.
Geplaatst door: LisetteK
, Datum:
17.12.2017 10:39
Op doorreis is dat inderdaad makkelijk. Was een keer op een camping die een speciaal doorreisveld had. Van de ene kant de plaats oprijden, aangekoppeld overnachten en in de ochtend instappen en wegrijden. Allemaal lange plaatsen naast elkaar, apart van de overige gasten, zodat later aankomen en vroeg vertrekke weinig overlast gaf voor de andere kampeerders die wat langer staan.
Echt plaatsen voor 1 nacht, geen plek voor een voortent en een luifel slapen en verder rijden.
Geplaatst door: ® jetje 
, Datum:
17.12.2017 10:46
Wij gaan ook nooit aangekoppeld staan. Maar zo'n plek heeft wel onze voorkeur voor een nacht, omdat je inderdaad vaak gewoon recht aan rijd en ook zo weer weg kunt rijden, zonder eerst vooruit en terug uit dient te parkeren.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
17.12.2017 10:46
Voordeel is dat je direct kunt vertrekken en niet eerst de pootjes hoeft in te draaien en de caravan moet verplaatsen etc. Hierdoor kun je stilletjes van de camping vertrekken zonder lawaai te maken. Op de dag voor vertrek verplaats ik de caravan zodat deze of aangekoppeld kan staan of dat ik hem alleen nog maar hoef aan te koppelen en na controle direct kan wegrijden . Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat men vaak in de vroege ochtend veel herrie maakt. Er zijn helaas nog veel mensen die op de vertrekdag ineen geen rekening meer met anderen houden.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
17.12.2017 11:50
Het "aangekoppeld" staan is in de praktijk maar relatief. Als je een mooie lange plek hebt waarvan je zonder manoeuvreren kan wegrijden, dan moet de grond ook nog in alle richtingen horizontaal zijn. Caravans kun je beter niet gebruiken zonder de steunen uit te draaien (volgens de meeste dealers en gebruiksvoorschriften). Electra moet van de auto los als je de accu niet wilt leeg trekken. Blijft over: het afbreekkabeltje dat vaak wel kan blijven zitten. Dan ben je daarmee "aangekoppeld".
Geplaatst door: MAB
, Datum:
17.12.2017 12:25
Aanvullende op Texel, als je aangekoppeld blijft staan dan kun je je caravan beter niet op de stroompaal aansluiten.
Wat wij soms wel doen is auto en caravan niet verrijden maar gewoon koppeling boven de trekhaak laten
Geplaatst door: Texel
, Datum:
17.12.2017 13:12
MAB
Trekt de koelkast de accu van de auto en/of mover niet leeg?
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
17.12.2017 16:15
Stel wij kunnen aangekoppeld blijven staan, doen wij dit alsnog niet. Wij halen de caravan altijd van de trekhaak.
Ik vind het persoonlijk ook overdreven als men zo graag aangekoppeld wilt blijven staan. Het is een kwestie van enkele minuten. Ik zeg altijd uurtje eerder of later thuis/ op de camping maakt niet uit. Het is veel fijner om jezelf wat tijd te gunnen, dan ga je veel relaxter de weg op. Voorheen wilden wij voor 8 uur de camping af zijn terwijl wij nu denken waarom? Eerst lekker ontbijten en dan zien we wel of we 8 uur of 9 uur en soms 10 uur vertrekken.
, Datum:
17.12.2017 17:58
Natuurlijk Texel, maar je moet dus óf koelkast op gas doen, aangekoppeld blijven zonder stroomkabel aan paal
Óf afkoppelen en evt dstroomkabel wel aan paal
, Datum:
17.12.2017 18:05
Maar ik zou toch al afkoppelen omdat het mij niet goed lijkt voor de vloer. Bovendien zal de caravan steeds een beetje bewegen, lijkt me niet heel lekker slapen. Als je wel pootjes uitdraait moet je wel héél precies uitkienen dat de caravan de auto niet een beetje optilt e.d.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
17.12.2017 19:06
Vaak zijn dit lange rechte plaatsen, zeer vaak ook nog op grind, vooraan op de camping. Je hoeft dan weinig te stellen want platen zijn goed waterpas. Stoompalen zijn vaak rijkelijk voorzien dus geen lange kabel nodig etc. Je kunt zonder veel herrie vertrekken omdat je combinatie al in de juiste richting staat opgesteld. Ideaal voor de ander kampeerders ook!
Jammer dat die plaatsen altijd heel erg pas zijn gemaakt voor caravans. Met onze vouwwagen kunnen we er meestal staan. Juist dat grind lijkt mij handig omdat dat de tent niet naar van wordt.
Geplaatst door: Viola
, Datum:
17.12.2017 19:17
Als de pootjes niet uitgedraaid zijn, wiebelt de caravan behoorlijk. Dat slaapt niet plezierig en voelt ook niet fijn als je 's avonds nog even in de caravan kookt. Zelfs als we onderweg op een parkeerplaats staan draaien we vaak even twee pootjes uit. Dat staat een stuk fijner. We staan nooit aangekoppeld op een camping. Zoveel haast hebben we gelukkig niet. We nemen dan wel weer een boormachine mee om de poten snel uit te draaien..... :-))
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
18.12.2017 11:33
Het voordeel is dat je nooit je caravan kan vergeten;).