tent huren of kopen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: stan 
, Datum:
30.11.2005 16:17
Wij zijn van plan om een familietent te kopen. Wanneer wij echter kijken naar de prijzen om een tent te huren vragen wij ons af of het wel de moeite loont om de investering te doen. Graag ervaringen aub.
Geplaatst door: Tara 
, Datum:
30.11.2005 16:51
Hangt er een beetje van af Stan, als je maar 1 keer per jaar gaat kamperen is huren misschien wel goedkoper.
Maar het grote voordeel van eigen materiaal is toch dat je ten allen tijde zomaar kan vertrekken, vb: vrijdagavond, blauwe hemel, voorspellingen zijn schitterend voor het WE, dus pak je gewoon je boeltje bij elkaar en ben je weg voor een weekendje, zo simpel is dat. Geen gedoe met reserveringen en je weet al van tevoren dat al het nodige aanwezig zal zijn EN in orde is, geen verrassingen dus.
Je zou natuurlijk het rekensommetje zelf kunnen maken: wat kost mij de aanschaf van tent, matjes, kookgerei...., en wat kost een tent huren op 10-15 jaar? (dan hou je nog geen rekening met de prijsindex)
In NL kan je al voor een heel goede prijs een tweedehandstent kopen. De keuze is aan u.
Tara.
Geplaatst door: wilma
, Datum:
30.11.2005 16:55
Wij hebben wel zelf een tent gekocht, bij obelink in Winterswijk.
Wij waren klaar voor ongeveer 500 euro, hebben hiervoor een prachtige tent met afritsbare kuip, en stormvast. Het lijkt op een bungalowtent maar heeft tevens veel eigenschappen van een de Waard tent. Al veel bekijks gehad op deze tent. Het is de hypercamp Pacific, kijk maar eens op de site van Obelink. Hij bevalt ons prima! Met je eigen tent kun je in iedergeval
wel zelf een plekje uitzoeken en eventueel weer gaan als de camping niet bevalt, dit doe je niet gauw als je iets gehuurd hebt.
Als je ziet dat in het hoogseizoen een tent huren toch al gauw 70 euro kost per nacht, heb je mijn inziens de aanschaf snel terug verdient.
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
01.12.2005 08:48
Wij hebben in het verleden een De Waard zilvermeeuw gehad. Door velen gezien als een veel te dure tent. Na 10 jaar met volle tevredenheid gekampeerd te hebben met deze tent, hebben we hem verkocht. Ik was toen benieuwd wat de tent ons uiteindelijk gekost had, en kwam na even rekenen op 45 gulden!!!! per kampeerweek. Dit is iets meer dan 20 euro per week! Natuurlijk zijn er nog meer kosten, kamping, bestek, serviesgoed e.d. maar toch vind ik zo'n huurtent sindsdien helemaal niet meer zo goedkoop.
Greetz, Jurgen.
Geplaatst door: kampeerder 
, Datum:
01.12.2005 09:34
wij hebben na enkele jaren huren ook en eigen tent gekocht. die hadden wij in vergelijking met de zelfde huur vakantie dagen er in 1 keer (eigen tent vakantie)uit de kosten. incl. stoelen campingplaats enz.vergeleken 3 weken huren 85€ per nacht tot.1785€.aanschaf van alle benodigheden 800€ en staanplaats 3 weken 840€ tot. 1640€ dus je ziet het, het jaar erna is de tent helemaal vrij van kosten.Hopelijk heb je hier wat aan???
Geplaatst door: Elma
, Datum:
01.12.2005 15:05
Wij huurde een tent(tegenwoordig een stacaravan)Ik vind het vreselijk om dagen van te voren de rommel bij elkaar te moeten zoeken.Zijn we niets vergeten?
Dan kom je moe van de reis op de camping moet je,als je pech heb,in de regen de tent opzetten.Als je weer weg gaat,alles weer afbreken.Thuis alles schoonmaken en de rommel je halve zolder weer in beslag laten nemen.
Dan het probleem van reserveren.Wij willen ivm de kinderen een luxe camping met mooi zwembad(ook voor ons zelf)en die is in het hoogseizoen gewoon vol,als je niet bespreek.
We willen ook wel eens verkassen,nu gaan we gewoon en trekken we in een andere tent zonder alles weer te moeten afbreken en opzetten.
Huren is makkelijk.1 telefoontje ,even doorgeven hoe en waar je naar toe wilt en alles staat klaar.
In het voorseizoen hebben we op dure campings goedkoper gestaan met een huur tent,dan andere die zelf een tent meehadden.
Geplaatst door: PN 
, Datum:
01.12.2005 21:33
Wij hebben in 2005 een eigen tent gekocht. In het naseizoen kan je voor weinig geld een leuke tent aanschaffen.Wij vinden het ook veel voordeliger, wij betaalden in 2004 bij Selectcamp 89 euro per nacht! Dus een behoorlijke prijs voor 1 nacht in een tent. Vorig jaar betaalden we met eigen tent 30 euro! per nacht. Wij zijn erg blij met de gemaakte keuze en Wij vinden het heerlijk, slapen op je EIGEN luchtbed en kussen!
Geplaatst door: Annemiek 
, Datum:
01.12.2005 21:50
Ik zou er zelf één kopen. Huren vind ik helemaal niet zo goedkoop. Nadeel vind ik ook dat de huurtenten meestal zo ongezellig staan. Dichtbij elkaar en allemaal dezelfde kant op. Met je eigen tent kun je nog een mooi plekje uitzoeken op de camping.
Wij hebben enkele jaren gehuurd en enkele jaren met eigen tent gekampeerd. Nu gaan we met de caravan. Ook fijn.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
01.12.2005 21:55
Voor ons gaat niks boven de vrijheid van een eigen tent. Als we ergens uitgekeken zijn, trekken we verder. Maar uh.... ik moet eerlijk bekennen, voor een weekje mei of junivakantie huren wij ook wel eens kant en klaar. Dan vinden het wel een heel gedoe om voor een weekje de hele auto in te laden. Maar voor 3/4 weken in het hoogseizoen gaat niks boven de eigen tent (en er is altijd wel een plekje, ook op luxe campings!)
Geplaatst door: stan 
, Datum:
04.12.2005 14:36
Hartelijk dank voor jullie reacties. Wij moeten wel zeggen dat het ons opvalt dat de prijzen voor de aankoop van een tent in Nederland 2 tot 3 keer goedkoper zijn dan in België. Wij zijn dus van plan om in Nederland op zoek te gaan naar een goede tent. Nu zijn wij op zoek naar goede kampeerzaken net over de grens in Nederland. Wij hebben vernomen dat er in Rotterdam een hele grote zaak zou zijn maar heeft er iemand de naam en de gegevens? Ook inlichtingen over andere zaken niet te ver van België zijn welkom. Reeds bedankt op voorhand.
Geplaatst door: Ed 
, Datum:
04.12.2005 14:55
De betere Tenten, voor landurig gebruik, zijn toch wel;
www.karstententen.nl
www.randstadtent.com
www.dewaardtenten.nl
en voor zeer goede gebruikte tenten,
www.arrowtrade.nl
Of kijk anders eens bij
www.marktplaats.nl
www.speuders.nl ,
onder rubriek Caravans - Kamperen.
en er zijn diverse camping uiteraard die ook deze tenten verhuren.
Klik via google "huurtenten frankrijk" en zie het resultaat.
succes, Ed
Geplaatst door: PS 
, Datum:
04.12.2005 17:37
Je kunt bij Bax Kampeertenten gaan kijken in Bergeyk.
Supertenten, en wel wat prijzig, maar zeer goede kwaliteit.
Kijk maar eens op www. kampeertenten.nl
Geplaatst door: ® visje
, Datum:
04.12.2005 22:31
Stan, in Rotterdam zitten oa. Campoworld en Vervat.
Succes met je zoektocht en veel kampeerplezier!
groetjes Brenda
Geplaatst door: kampeerder 
, Datum:
04.12.2005 22:52
www.vervat.nl
www.campoworld.nl (niet zoveel tenten)
www.obelink.nl(versturen ook via post)
Geplaatst door: tineke
, Datum:
05.12.2005 09:58
Bij "Toerisme-Fankrijk.nl", hier li. in het menu, staat ook een link naar een groot aantal kampeerwinkels.
Geplaatst door: danielle
, Datum:
05.12.2005 16:09
kijk anders bij Linberg, net over de grens in Nederland in Molenschot
www.linberg.nl
Geplaatst door: ® bernadette
, Datum:
06.12.2005 11:58
Geplaatst door: Richard
, Datum:
06.12.2005 14:23
Stan,
wij hebben net voor enzelfde besluit gestaan. Als je echter kijkt naar wat je betaald voor een weekje huren, dan weet je al dat je beter af ben door er eentje te kopen. Wij hebben net een Karsten gekocht en ja, het is een hele investering, maar als ik hem 3 jaar gebruik heb ik hem er al uit ten opzichte van huren!
Geplaatst door: Merel 
, Datum:
06.12.2005 18:28
Stan, ik moet je toch even waarschuwen voor het feit dat je huren of zelf een tent kopen moeilijk kunt vergelijken. Een aantal punten zijn al genoemd maar een groot nadeel vond ik het inpakken vooraf en het opruimen en schoonmaken achteraf. Wij hebben in ruim 15 jaar gekampeerd, eerst in een tent later in een vouwwagen en we zijn het hele gedoe rondom het kamperen helemaal beu. Dus je betaalt wel meer voor een huurtent maar je hebt ook echt veel meer comfort, ook thuis voor en na je vakantie. En zoals gezegd je kan veel gemakkelijker van de ene naar de andere camping trekken als je dat wil.
Geplaatst door: ...........
, Datum:
06.12.2005 18:36
Wij huren nooit meer een tent of caravan. Hebben hele slechte ervaringen ermee.1x een caravan gehuurd waar je zowat door de bodem heen zakte.
En 1x een tent gehad waar mensen voor ons in hadden gezeten die luizen hadden.(kropen over de matrassen) 1x een tent gehad waar je tot je voeten in het water stond als het regende. nu heerlijk ons eigen spul en wij hebben het er dan wel voorover het inpakken en opruimen.