tent huren of kopen? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rene 
, Datum:
07.12.2005 17:15
Wat nog even vermeld moet worden, Huurtenten staan vaak op de iets duurdere campings.
Je moet dan het verschil uitrekenen per nacht met huren of een eigen tent.
Meestal is het verschil ongeveer fifty / fifty
Voorbeeld: gezin 5 personen 4 sterren camping middelandse zee.
Tent huren = +- 90 euro per nacht
staanplaats= +- 45 euro per nacht
Het grootste voordeel is zoals eerder genoemd, het kant en klaar staan van je tent.
Het grootste nadeel vindt ik, je staat op een vaste plek tussen niet echte kampeerders.
succes.
p/s bij de eerdere genoemde kwaliteitstenten kun je ook de tenten van falco/baco tenten noemen ( www.baxtotaalrecreatie.nl )
Geplaatst door: frans
, Datum:
07.12.2005 17:21
Stan , kun je niet een tent lenen van familie of vrienden.
Als dit je bevalt kun je er altijd zelf nog een kopen.
Geplaatst door: Elma
, Datum:
08.12.2005 13:22
Dat vind ik nu van die onzin.
"je staat niet tussen echte kampeerders"
We staan allemaal op de zelfde camping,piesen allemaal op de zelfde pot,douche net als de rest,doen de afwas in een hok.
Alleen huurder hebben het met in en uitpakken net iets gemakkelijker.
En met die mentaliteit die Rene heeft,zal hij altijd problemen houden met huurders.Dat straal je namelijk uit,dus men ontloopt je onbewust.
Tenminste,als ik zon chagrijn naast me heb,ontloop ik die.
Geplaatst door: LoneRanger
, Datum:
08.12.2005 23:54
Nu moet ik het opnemen voor Rene, hij probeert een vergelijking te maken tussen de verschillende manieren van kamperen, oftewel tezamen het vakantie doorbrengen op een "camping" c.q. een recreatiepark met huur accomodatie en ruimte voor individuele kampeerders.
Allereerst een misquote:
Elma schrijft "je staat niet tussen echte kampeerders" terwijl Rene schrijft "Het grootste nadeel vindt ik, je staat op een vaste plek tussen niet echte kampeerders"
Elma draait Rene zijn woorden om, dat is verfoeilijk.
Elma noemt Rene een chagrijn omdat hij zijn mening geeft.
Misschien dat Elma zich aangesproken voelt, dat ze als echte kampeerder steeds een tent of mobilhome huurt, en kijkt ze neer op die volk die met hun eigen stukske canvas moeten doen.
Ja, ik heb beide gedaan en ik maak wel een onderscheid tussen verblijven in huur accomodaties en kamperen met je eigen middel, voor mij mag iedereen vakantie vieren zoals ze willen maar niet gaan zeggen dat je een rasechte kampeerder bent als je je eigen tent niet kan(wil) opzetten.
Geplaatst door: Merel 
, Datum:
09.12.2005 08:35
Ook wij hebben beiden gedaan, dus gekampeerd met onze eigen tent/vouwwagen en een tent/mobilhome gehuurd. Maar daardoor ben ik geen ander mens geworden of is mijn familie zich anders gaan gedragen op de camping!!!! Wat een onzin dat je in een bepaald "hokje" thuis hoort dat afgeleid is je manier van vakantie vieren.
Geplaatst door: campingbeheerder
, Datum:
09.12.2005 09:22
Wij verhuren compleet ingerichte vouwwagens voor 4 personen voor € 35 per nacht. Het is dan misschien geen 4* camping met veel toeters en bellen, maar een camping à la ferme, met mooi, ruim en schoon sanitair, en ook een zwembad. Een meer ligt vlakbij en ook de zee is niet ver. Dus huren hoeft echt niet altijd duur te zijn. Ligt er maar aan waar en van wie je huurt.
Geplaatst door: Altamara
, Datum:
09.12.2005 16:40
Wij hebben een vrij dure Falco tent. Toen we hem kochten dacht ik dat we vaker gewoon een weekendje zouden gaan kamperen. In praktijk komt hier weinig van; een last-minute huisje in het voor of naseizoen is niet duur en scheelt wat rompslomp. Toch heb ik geen spijt van onze aankoop, het is een heerlijke tent en ik weet wat we hebben. Na 3 seizoenen is ie wel terug verdiend. Nadeel, uurtje werk om alles te installeren bij aankomst en opruimen bij vertrek . Ik heb dat er wel voor over, het heeft ook wel z'n charme. Als je in het hoogseizoen op vakantie gaat, loont het wel. Buiten het seizoen zou een huurtent voor mij ook wel een optie zijn. De vaste bedden in een huurtent lijken me erg prettig.
Geplaatst door: frans
, Datum:
09.12.2005 16:51
Campingbeheerder , waar is deze camping en heeft deze een website?
Geplaatst door: campingbeheerder 
, Datum:
09.12.2005 20:32
ja deze heeft een website maar ik wil niet zo de naam noemen i.v.m. reclame. Je mag me privé een mail sturen als je wilt.
Geplaatst door: Rene 
, Datum:
09.12.2005 23:57
Ik dacht wel dat iemand zou gaan reageren op mijn opmerking.
Ik begrijp dan ook zo'n reactie wel, maar het is helemaal niet de bedoeling om iemand te kwetsen of in een hokje te stoppen.
En ik heb ook helemaal niets tegen huren, want in het voorseizoen wil ik ook nog wel eens een tentje huren voor weinig.
Het is inderdaad alleen een verschil wat ik aan wilde geven, en kon het niet anders onder woorden brengen.
Nog bedankt voor de bijval die ik kreeg.