Hagelstenen op je caravan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Hans 
, Datum:
14.02.2006 13:13
Wie heeft er een goede tip om je caravan te beschermen tegen een hagelbui?
Als ik op dit onderwerp zoek zie ik door de bomen het bos niet meer.
Geplaatst door: Jack
, Datum:
14.02.2006 13:35
Het probleem van de meeste caravaneigenaren :
optie 1 : Koop een caravan met een hagelbestendig dak.
optie 2 : neem een oud tweepersoons donsendekbed. Maak in de hoekpunten een apart oogje en als je ongeveer weet wanneer het slecht weer zal gaan worden. Het dekbed over je dak en de hoekpunten vast aan bv. je uitdraaipoten.
Dit laatste gaat niet op als je aan het rijden ben.
Geplaatst door: ® Edwin 
, Datum:
14.02.2006 13:37
Het vervelende is dat je bijna nooit weet wanneer het gaat hagelen (tenzij je het weerbericht kunt bekijken via Internet).
Een goede oplossing is dwarsbalkjes op je caravan te leggen en daarna een zeil te spannen over de balkjes heen. Je zult zo de hagelstenen opvangen (ze zullen vrolijk rondstuiteren op je dakzeil). Een ander verhaal wordt het als hard waait en de hagelstenen schuin op je caravan komen, juist daar waar geen voortent staat.... Misschien dat iemand anders nog raad weet?
Geplaatst door: Dik Trom 
, Datum:
14.02.2006 13:42
Caravan in de stalling laten.
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
15.02.2006 03:02
Jaren geleden kwamen we op een boerencamping in Frankrijk waar ik een caravan zag waar een compleet huis omgebouwd was. Een golfplaten dak; aan de de zij- en achterkanten keurige houten wandjes. Aan de linkerkant van de caravan was wat ruimte voor een koelkast en een gasstel. De voorkant was halfopen met klapdeurtjes.
Op de camping stonden meerdere zelfgebouwde "chaletjes". In Frankrijk kan alles als je maar Fransman bent.
Op mijn vraag waarom hij zo ingewikkeld deed: een huis bouwen om zijn caravan heen kreeg ik het volgende antwoord.
Meneer, ik heb jaren met mijn vrouw met deze caravan door Frankrijk getrokken en nu ze er niet meer is wil ik op deze manier laten weten dat ik aan haar denk.
Dit is erg vrije vertaling: we hebben uren met hem gepraat en geborreld.
Wat heeft dit te maken met hagel? Simpel toch: er een huis omheen bouwen.
Geplaatst door: Jen 
, Datum:
15.02.2006 09:06
Probeer een plek op de camping te krijgen onder de bomen.Als dat niet lukt maar hopen dat de verzekering het dekt.
Geplaatst door: ® digi-oma 
, Datum:
15.02.2006 12:59
Speciaal voor Jan. Wat jij destijds signaleerde...de op- en ombouwen van caravans op vaste plekken, mag nu ook niet meer in Frankrijk; echt niet alles kan daar nog. Wij komen al meer dan 20 jaar op een camping in Xonrupt en ook daar waren destijds knappe serre's (waarin werd gekookt en TV werd gekeken)en golfplaten daken te bespeuren. Al een paar jaar geldt dat alleen bouwsels die er al staan en er redelijk uitzien mogen blijven staan, maar nieuwbouw is (voorschriften departement) strikt verboden. Wat nu wel gebeurt is dat er een nieuwe caravan achter het bestaande bouwwerk wordt geschoven; inventief toch. Wel zijn uiteraard de extra sneeuwwerende constructies boven het caravandak toegestaan en natuurlijk wintervaste voortenten.
Geplaatst door: De Meyer Eric 
, Datum:
15.02.2006 14:32
Wij stonden onder de bomen op camping La Sousta. Gelukkig geen hagelbuien gehad, maar wel putten in de caravan van de heel grote denneknoppen die uit de bomen vielen. Wij gaan wel nog steeds naar La Sousta en hopen dat er niet te veel denneknoppen vallen. Heeft er iemand een middel voor het verwijderen van HARS dat ook uit die bomen drupt, daar heb ik wel veel last van?
Geplaatst door: ® Jan 
, Datum:
15.02.2006 14:37
Geplaatst door: Loes
, Datum:
15.02.2006 15:20
Probeer eens bladglans tegen de harsvlekken. Het is oorspronkelijk bedoeld voor planten maar als je ziet wat je er allemaal voor vlekken mee weg krijgt begrijp je niet dat de planten er niet dood van gaan!:-))
Geplaatst door: johan
, Datum:
16.02.2006 11:56
hars plekken vewijder je met spiritus
de meest simpele oplossing
groet johan
, Datum:
16.02.2006 12:12
Dan niet onder een boom. Tegen hagelstenen ben je (meestal) verzekerd en tegen hars en denneappels niet.Het valt ook allemaal niet mee.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
16.02.2006 12:25
Bij mijn weten ben je niet altijd verzekert tegen hagelschade. Wij hebben aan de Ardeche gestaan met een giga hagelbui en het werd niet vergoed. Reden.....in dat gebied is het normaal dat er in bepaalde jaargetijden zo'n forse hagelbuien voorkomen en dus je eigen risico.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
19.02.2006 08:57
Hallo,
wij gaan dit jaar de eerste keer met een caravan weg. Is er een grote kans op hagelbuien tijdens de zomer? Totnogtoe gingen we met de tent en we hebben dat gelukkig nog niet meegemaakt. We gaan waarschijnlijk eerst naar de Ardèche en vervolgens richting Provence. Als ik dit lees, dan word ik wel wat ongerust.
, Datum:
19.02.2006 10:34
Ja Koen overal loop je die kans. En de hagelstenen hebben het formaat van duiveneieren tot tennisballen. Je bent gewaarschuwd.
Geplaatst door: lybri 
, Datum:
19.02.2006 21:11
verzekeren bij Interpolis
Geplaatst door: Klaas 
, Datum:
22.02.2006 11:35
Bij mijn caravanverzekering was hagelschade een optie tegen een (geringe) meerprijs. Dat hebben we gedaan, maar gelukkig nog nooit hagel op de caravan meegemaakt.