Met kleine kids naar Zuid Frankrijk: tips (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Thomas 
, Datum:
26.03.2006 20:30
Hallo, in juni van dit jaar gaan we met onze kleine kids (2,5 jaar en 1 jaar) naar camping brasilia in canet. We zijn er nog over uit of we 's nachst reizen of dat we voor de reis twee dagen uittrekken. Wie heeft goede tips die deze keuze makkelijker maken. Indien we besluiten twee dagen voor de heenreis uit te trekken, wie heeft dan een goede tip voor een overnachting in een hotel in/nabij Lyon?
Alvast bedankt.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
26.03.2006 20:38
Thomas,
Ik kan me voorstellen dat deze vraag je erg bezig houdt, maar dit is al ontelbare malen besproken op dit forum.
Neem even de moeite om een aantal topics door te bladeren, en
je hebt voldoende tips voor reizen met kroost vanaf kleutertijd tot puberteit.
Onze voorkeur ging uit en nog steeds uit naar 's-nachts rijden vanaf een uur of 3, maar ook ik heb dit al veelvuldig vermeld in reeds lopende topics.
Ik wens je wel een fijne vakantie!
Geplaatst door: Paul 
, Datum:
26.03.2006 20:40
Thomas: wij rijden en reden met de kinderen 's nachts, de eerste keer was onze zoon 8 maanden en onze dochter net twee jaar. Als we in Nederland al ver moeten rijden is en was het altijd al vrij snel: 'zijn we er al'. We rijden dus als het even kan gewoon 's nachts naar Frankrijk, vooral omdat we elkaar kunnen afwisselen en we ook kunnen slapen als we er naast zitten. Helaas is het met de caravan wat lastiger omdat ik dan zelf moet rijden. Maar ook dan rijden we om een uur of 2 aan zodat we al een groot stuk kunnen rijden als ze nog slapen.
Geplaatst door: anita 
, Datum:
26.03.2006 22:51
Geplaatst door: ® *ineke* 
, Datum:
26.03.2006 23:19
wij reden tot vorig jaar altijd s'nachts en bleven gewoon allebei wakker om te zorgen dat de ander in ieder geval niet in slaap viel en voor de gezelligheid.mijn 3 kinderen (2 adhd ers) gingen lekker slapen na een poosje maar mijn man wilde ook eens kijken hoe het was om overdag te rijden en inderdaad in belgië waren de kinderen het al zat en was het mijn taak ze bezig te houden we hebben de avond en nacht doorgebracht in een chambre d'hotes als onderdeel van de vakantie, was heel gezellig maar moesten toen nog een tijdje in de auto. wij hebben het gevoel dat we er 2 keer zolang over gedaan hebben en we waren nog moe toen we aankwamen. het was druk op de weg(wij moesten wel langs parijs) en ook op de stopplaatsen en de kinderen hebben totaal geen besef van de afstand. ze zijn nu al 9,10 en 13 en zij willen zelf liever s'nachts rijden want de volgende ochtend rijden we ook nog met licht en dat is voor hen lang genoeg. als je een caravan achter de auto hebt hangen zou ik er wel 2 dagen over doen.
Geplaatst door: sonie 
, Datum:
27.03.2006 11:08
hoi
wij rijden altijd overdag meteen overnachting na ong 700 km, we hebben ook snachts gereden, maar om doodmoe de tent op te zetten met kleine kinderen die helemaal fit zijn om je heen staan te draaien is ons niet goed bevallen. ieder zijn keus lijkt me, en ik moet zeggen dat onze kinderen zich erg goed gedragen in de auto
Geplaatst door: MoniquevZ 
, Datum:
27.03.2006 11:12
Toen onze kinderen klein waren, reden we altijd 2 dagen over 1250 km. De 1e jaren zochten we een Campanile hotel, waar we met z'n 4en op 1 kamer konden overnachten. Later overnachtten we op een camping langs de route met 2 kleine tentjes, vorig jaar hebben we voor het eerst 's nachts gereden. Onze kinderen (nu 9 en 12) zijn oud genoeg om te helpen met het opzetten vd tent en als ze genoeg geholpen hebben kunnen ze zonder begeleiding gaan zwemmen. Wij hebben toen even heerlijk in de schaduw liggen dutten, de volgende dag waren we weer gewoon helemaal fit.
Groetjes, Monique
P.S. De Campanile keten heeft in heel Frankrijk hotels, je kunt op hun site een brochure aanvragen.
Geplaatst door: Len
, Datum:
27.03.2006 11:31
Wij gingen toen onze dochter nog klein was,altijd om één uur s middags rijden,dan om uur of 7 eten,lekker uurtje spelen en dollen,tanden poetsen en zij ging slapen.dan waren wij er wel 's ochtends vroeg.Maar het ligt ook een beetje aan je zelf,kun je het volhouden heel de nacht rijden,wij toen wel,nu niet meer.
mvg Len
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
27.03.2006 11:38
Wij trekken altijd rond, en hebben dus niet echt een einddoel.
In principe wordt er slechts enkele honderden kilometers per dag gereden, dus altijd lekker uitgerust. De 1e camping die we nemen staan we minimaal 2 nachten, zo ben je in een heerlijk ontspannen vakantie ritme. Wij zijn nooit moe of gestrest, en onze 3 kinderen ook niet.
Greetz, Jurgen.
Geplaatst door: cindy
, Datum:
27.03.2006 11:45
Zo'n nachtje doorrijden (en de dag ervoor inpakken) weegt zeker 2 dagen door tijdens je vakantie. En je kinderen houden hiermee geen rekening, die zijn uitgeslapen. Vroeger zonder kinderen weinig problemen gehad, maar met kinderen één keer gedaan, en toen wij toewaren aan even op bed liggen en een dutje doen was onze éénjarige superactief. Hebben ook een keer voorgehad dat we rond één uur 's nachts onze ogen niet meer konden openhouden en ons langs de kant zetten om even te slapen, pas om 6 uur 's ochtends doorgereden, dus voor niks 's avonds vertrokken. Nu vertrekken we rond 7 of 8u 's ochtends, nemen onderweg uitgebreid de tijd om te picknicken in een speeltuin bij een dorpje en rond een uur of 5 zoeken we een boerderijcamping op (liefst met zwembadje en gastentafel) Volgende dag nog even langs de bakker voor croissants en fit weer verder. Kwestie van een dag eerder te vertrekken dus...
Hebben ook al in een overnachtingshotel geslapen, viel ook wel mee. Je moet wel even zoeken in de drukke periodes maar in juni zal het wel meevallen denk ik. Je vindt ze bij de meeste grote afritten en ze staan duidelijk aangegeven, echt niet moeilijk.
Geplaatst door: cor 
, Datum:
27.03.2006 14:18
Het is VAKANTIE, dus hou het relaxed !!!
Zo kom je veilig aan en de kinderen voelen zich het beste bij ontspannen, uitgeruste ouders.
Neem je tijd en maak het onderweg leuk voor de kinderen: vaak stoppen(hoeft niet lang te zijn) en niet te lange dagen; dan is het voor jullie allemaal leuk!!!
Geplaatst door: Stella 
, Datum:
27.03.2006 20:40
Nu we met de caravan gaan geven we aan dat we ver moeten rijden en als we erg vaak stoppen het nog langer duurt. Ze weten dat het leuk is op de camping dus houden ze zich erg lang rustig, met natuurlijk voldoende speelgoed en muziek. Maar als ze het echt zat zijn stoppen we 1 keer wat langer en laten ze flink rennen en spelen. Maar de voorkeur blijft bij 'snachts rijden en dan om de beurt slapen. Het inpakken is zo gebeurd als je geen caravan bij hebt. Gewoon veel in kratten zetten al enkele dagen van te voren en voor je gaat alles even in de auto zetten. Dat 's nachts rijden hoeft ook niet met 160km/h hoor gewoon 120 -130 km/h en wel om de beurt slapen. Dit doen we in mei ook weer voor een dag of 6 / 7.
Geplaatst door: ® Harry Hoff 
, Datum:
27.03.2006 21:15
Lieve Cindy, dat is voor iedereen verschillend hoor. Als je de dag ervoor goed uitrust, en je kan zonder stress rustig de auto inpakken, en vervolgens rond een uur of 8 vertrekt, hoef je daar geen 2 dagen last van te hebben. Je moet dan wel volledig ontspannen gaan rijden, dus gewoon van zaterdag op zondag, met 120 op de cruise control, en met regelmatig pauze. S`nachts op zijn tijd koffie of red bull, en s`morgens een keertje vaker stoppen en/of wisselen van bestuurder.Dat is voor mij meer ontspannend dan 2 dagen lang gezeur aan mijn kop van 2 kids die na 25 km al vragen of we er gauw zijn. En we hebben zelfs de kids laten kiezen wat ze liever hadden. Overdag of s`nachts..en ze waren zeer beslist voor s`nachts rijden, zodat ze lekker kunnen slapen. Maar als jij overdag lekkerder vind, moet je dat natuurlijk gewoon blijven doen.
Groetjes Harry
Geplaatst door: Paul 
, Datum:
27.03.2006 22:21
Harry, dat heb je goed verwoord. Ik kan me hier bij aansluiten.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
27.03.2006 22:40
Wij rijden altijd op een doordeweekse nacht!
Caravan staat altijd klaar op dag van vertrek (wel een vrije dag, dus niet eerst nog werken); nog wat vers spul in de koelkast gooien en de laatste shirtjes. Caravan aankoppelen, lampcontrole etc.
Dan rond 5-en lekker eten met 'n wijntje en 20.00 het bed in.
Tegen 02.00 opstaan, broodje & koffie eten en rijden maar.
Wij rijden absoluut niet langer door dan tot 14.00 ongeacht hoever we zijn gekomen (wel stops tussendoor) en meestal zitten we dan wel in de buurt van Lyon.
Pootjes caravan uit, kroost lekker spelen/zwemmen en wij aan een wijntje. Tegen 6-en eten, en op tijd slapen en de volgende ochtend op ons gemak verder richting zuiden.
Meestal zijn we dan rond een uur of 3 wel op plaats van bestemming. Luifeltje aan de caravan, stoeltjes uitzetten
en klaar is kees.
Toen ons kroost klein was kregen ze onderweg om de zoveel tijd een klein cadeautje (Wibra, Action rommeltjes) om ze weer een poosje bezig te houden, en luisterden naar hun walkman met verhaaltjes.
Nu vermaken ze zich met mp3speler, gameboy en leesvoer.
Wij hebben met deze manier van reizen echt niet het gevoel dat we 2 dagen bij moeten komen hoor.
Toen het kroost klein was, bleven ze wel een poosje wakker als we om 02.00 vertrokken, maar vielen dan meestal wel in slaap om tegen een uur of 8 pas wakker te worden; dan heb je er al een mooi stuk opzitten, en wordt het voor de
bestuurder(s) ook hoog tijd om een flinke stop te maken.
, Datum:
28.03.2006 00:28
@Stella
120-130 km/u, MET de caravan?? Laat ff weten wanneer je gaat en waar je langs rijdt. Dan kunnen wij je ontwijken. Lekker onverantwoord zulke snelheden met de sleurhut.
Jurgen.
Geplaatst door: MK
, Datum:
28.03.2006 08:33
@Jurgen.
Stelle schrijft: Het inpakken is zo gebeurd als je geen caravan bij hebt. Gewoon veel in kratten zetten al enkele dagen van te voren en voor je gaat alles even in de auto zetten. Dat 's nachts rijden hoeft ook niet met 160km/h hoor gewoon 120 -130 km/h en wel om de beurt slapen. Dit doen we in mei ook weer voor een dag of 6 / 7.
Dus als je goed gelezen had, had je geweten dat ze zonder caravan rijden.
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
28.03.2006 09:22
In juni is het prima rijden overdag, weinig files. Wij deden dat ook en overnachten in een Novotel in Lyon-Dardilly. Vlakbij de snelweg en nog een leuk zwembadje voor even af te koelen na de reis en de volgende dag lekker uitgerust en met een lekker ontbijt de resterende kilometers rijden. Het hangt natuurlijk er vanaf of je het prettig vindt om een nacht door te halen. Wij vinden dat niet en voor onze eigen veiligheid en van een ander rijden wij uitsluitend overdag.
Geplaatst door: ® Natascha 
, Datum:
28.03.2006 09:30
Wij vertrekken altijd in de ochtend rond een uur of 7 of 8. We nemen regelmatig pauze en rijden tot we 's avonds geen zin meer hebben. Ik prijs me gelukkig, want we hebben kids (9,7 en 4 jaar)die op de lange afstanden (in tegenstelling tot korte afstanden:-)) geen of weinig ruzie maken op de achterbank, niet wagenziek zijn en zich lekker vermaken met een boekje of een kleurplaat o.i.d. Sinds afgelopen zomer hebben we wel een dvd-speler. Ook dit is ons (en vooral de kids) zeer goed bevallen. je koopt een paar goedkope dvdtjes bij het Kruidvat of Blokker en je hoort ze niet.
Suc6 ermee en vooral een gezellige reis!!!
, Datum:
28.03.2006 12:35
@MK
Stella schrijft ook "Nu we met de caravan gaan geven we aan dat we ver moeten rijden en als we erg vaak stoppen het nog langer duurt. "
Tja wie leest er verkeerd, of misschie wie schrijft er verkeerd? In ieder geval vroeg ik eerst of het met de caravan was (daar zijn vraagtekens voor bedoeld).
Jurgen.