Geplaatst door: bonasera
Datum: 10.10.2006 20:09
Geplaatst door: saartje
Datum: 10.10.2006 20:14
Nou dat wordt dan heel de dag voor de tent zitten .mijn man rookt als een ketttttter
Geplaatst door: Hetty
Datum: 10.10.2006 21:06
Werd ook tijd , vooral in restaurants. Zit je lekker te eten zit achter je of naast je een hele tafel te paffen. Smakelijk dan maar.
Geplaatst door: Hans
Datum: 10.10.2006 21:35
Eindelijk zijn mijn gebeden verhoord!
Geplaatst door: Karin
Datum: 10.10.2006 21:38
Nu nog in NL een algeheel rookverbod!
Geplaatst door: ano
Datum: 10.10.2006 22:08
Wat een gezeur. Ik rook niet, maar door alcohol vallen ook veel doden, maar daar hoor je nooit iemand over. Ik denk dat de middenstanders er toch niet gelukkig mee zullen zijn, er blijven toch mensen voor weg.
Geplaatst door: frank
Datum: 10.10.2006 23:25
Tja, krijg je weer dat ze stiekem op de wc gaan roken ben ik bang.
http://blogsimages.skynet.be/images/000/141/670_catsmoke.jpg
Geplaatst door: connie
Datum: 10.10.2006 23:41
Twee keer maar liefst,Frank.Ik ga wel naar buiten als ik mijn sigaretje wil roken.Kan mij voorstellen dat er mensen moeite mee hebben,maar dan zoek ik de weg van de minste weerstand en ga even naar buiten.Iedereen gelukkig toch?
vr.gr.connie.
Geplaatst door: Johan
Datum: 11.10.2006 00:20
Wat een gezeur! Zit je lekker in een restaurant, zitten er van die zweettypes achter je (zeer waarschijnlijk Hollanders);stellen met schreeuwende rotkinders (Hollanders?);mensen die niet weten hoe ze mes en vork moeten gebruiken (Hollanders). Overigens, ben zelf Hollander!Of nog beter: loop je op straat, loop je in de knoflookwalm van een ander; adem je de uitlaatgassen van al het verkeer in. Laten we dat allemaal maar verbieden! (overigens, diegenen die vroeger gerookt hebben en gestopt zijn, zijn de grootse vuilspuiers op dit gebied). Laat de overheid maar eens een keer consequent zijn. Wil je het roken verbieden, verbied dan de verkoop, maar doe niet zo calvinistisch door het wel te laten verkopen (inkomsten) en het op zo veel mogelijk plekken te verbieden.
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 11.10.2006 00:32
Deze topic doet me denken aan mijn werk. Mijn ex-werk beter gezegd. Zit nu in de VUT.
Was rond 1998/1999. Callcenter van de KPN. Ik had daar een ondersteunende functie: de meiden en jongens helpen als 't systeem weer eens niet werkte etc. Ontzettend leuk werk trouwens.
Als je een paar uur aan de telefoon gehangen hebt wil je je wel even ontspannen. Wel, er waren twee ruimtes daarvoor beschikbaar: een voor rokers en inderdaad een voor niet-rokers.
Hoe vreemd 't ook mag klinken voor de niet-rokers onder ons maar het rokershok zat altijd stampvol. En die andere ruimte? D'r zat wel eens iemand.
Toch wel vreemd. De niet-rokers gingen VRIJWILLIG tussen de rokers zitten.
Datum: 11.10.2006 00:46
Johan,
je hebt gelijk: de ex-rokers zijn de meeste fanatieke anti-rokers. We hebben of beter we hadden een vriend die ons huis vroeger vervuilde met z'n zware shag. Gaf niks want we rookten zelf ook.
Maar.....hij zag het licht!!!! Stoppen met roken!!!!!
Resultaat: een verbod om te roken in zijn huis. Ja, daaaaaag!!!
Een andere vriend is ook gestopt met roken maar heeft absoluut geen probleem als er gerookt wordt in zijn huis. Heeft ook een verklaring voor het gedrag van onze ex-vriend. Hij zegt dat ex-rokers bang zijn om weer in die rot-gewoonte terug te vallen. Daarom willen ze niet dat er gerookt wordt in hun directe omgeving. Want 't blijft toch lekker ruiken.
Geplaatst door: ® berny
Datum: 11.10.2006 00:48
Tja, je moet een slager natuurlijk niet vragen hoe hij over het etenvan vlees denkt - zo kan je over rookgedrag in de openbare ruimte voorspellen wat het standpunt daarover van rokers is, zeker als ze verslaafd zijn.
En roken in een café: nou ja, ik denk wel eens: café = nu eenmaal een desgewenst te vermijden rookhol. Maar in een restaurant...dat ligt toch wat anders - ik dacht eigenlijk dat het verspreiden van rook iets is dat gewoon niet hoort in combinatie met het ruiken en proeven van spijzen, zeker niet als je niet de enige bent in de eetzaal.
Datum: 11.10.2006 06:10
Datum: 11.10.2006 06:13
Datum: 11.10.2006 06:17
Geplaatst door: ® anita
Datum: 11.10.2006 12:27
Ik ben het helemaal eens met Johan. Werk in een instelling, voor het algeheel rookverbod zaten bijna alle niet rokers bij ons in de rokersruimte. Nu zitten we buiten, zitten weer bijna alle niet rokers bij ons, waarom: omdat het zo gezellig is zeggen ze als je er naar vraagt. Ik zou zeggen maak een ruimte voor de fanatieke NIET rokers zou ik zeggen. Dan zitten de rokers niet zo op elkaar gepropt, hihihihi
Geplaatst door: Irene
Datum: 11.10.2006 12:39
Heb je er wel eens over nagedacht hoe vreselijk het is voor iemand met een longaandoening(astma, brochitis, emphyseem, enz.) om in een rokerige omgeving te zitten?
Datum: 11.10.2006 12:45
Natuurlijk weet ik dat, Irene!!
Heb 'n nicht met zo'n probleem. Als ze bij ons op visite komt wordt het huis eerst gelucht en tijdens haar visite wordt er niet gerookt in ONS huis. Staan we gezelig met z'n allen op 't balcon....
Geplaatst door: sandra
Datum: 11.10.2006 14:22
Discussieren jullie maar lekker verder, maar ik vind het een geweldige maatregel!
Geplaatst door: marlene
Datum: 11.10.2006 16:26
Goeie maatregel. Ik ga al een aantal jaren op wintersport naar Italie en daar mag je ook niet meer roken in restaurants. Ik vind het een verademing. Het is al zo smerig als je kleding helemaal naar de rook stinkt. Nu Nederland nog.