Geplaatst door: Lianne
Datum: 29.10.2006 20:42
Hoi iedereen,
Deze zomer wil ik graag op een camping werken in Frankrijk. Ik wou dit eerst via Vacansoleil regelen, maar omdat ik dan nog nèt geen 18 ben, mag ik daar nog niet aan 'meewerken'. Weten jullie nog andere manieren om dit te regelen, of weten jullie campings waar ze iemand zoeken? Ik ben nu 17 jaar, en wordt 6 juli 18.
Hopelijk hoor ik iets:)
Groetjes Lianne
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 29.10.2006 21:06
Geplaatst door: bonasera
Datum: 29.10.2006 21:11
Geplaatst door: tineke
Datum: 29.10.2006 21:15
Datum: 29.10.2006 22:22
Geplaatst door: anja
Datum: 29.10.2006 22:54
Geplaatst door: lili@n
Datum: 29.10.2006 23:10
Meewerken op Le Grand Bois
Wij zoeken mensen die ons mee willen helpen op de camping en in de auberge.
Tijdens het hoogseizoen; In juli en augustus kunnen we je hulp gebruiken bij het runnen van de auberge en de camping. Je ontvangt bijvoorbeeld gasten in de receptie, doet boodschappen, helpt in de keuken, restaurant of op het terras. Dagelijks onderhoud van het zwembad en het sanitair horen ook bij je taken.
Buiten het hoogseizoen; Van oktober tot en met mei bevatten je werkzaamheden licht tot zwaar fysiek werk, voornamelijk in de buitenlucht. Bijvoorbeeld in het bos waar struikgewas en boomtakken moeten worden gesnoeid en omgevallen bomen moeten worden opgeruimd. Ook zijn er loodgieters-, elektra- en schilderklussen. Of je kan meebouwen aan het nieuwe terras en receptie.
Wat verwachten wij van jou: een flinke dosis enthousiasme, flexibiliteit en eigen initiatief. Je hebt ervaring in minimaal een van bovengenoemde werkzaamheden. Je vindt het leuk om zelfstandig te werken maar je functioneert ook goed in teamverband. Leeftijd vanaf 20 jaar tot fit genoeg.
Wat bieden wij: kost en inwoning met een eigen kamer of kampeerplaats (afhankelijk van het seizoen), goed eten en een lekker glaasje wijn, een plezierige en mooie (werk)omgeving. Met een flinke dosis enthousiasme en een duidelijk werkplan, waarin rekening gehouden wordt met je kwaliteiten, zullen wij ons intensief inzetten om onze samenwerking tot een succes te maken.
Ben je geïnteresseerd? Stuur ons dan een email met je motivatie en achtergrondinformatie over jezelf,
dan laten wij zo snel mogelijk van ons horen.
Alvast bedankt ,
Eelco & Jolande
Bovenstaande staat geschreven op de website van
http://www.legrandbois.nl/
Geplaatst door: ® Jan
Datum: 30.10.2006 00:07
Datum: 30.10.2006 08:38
Datum: 30.10.2006 08:47
Datum: 30.10.2006 08:56
http://www.lagarenne.nl/
http://www.tourainevacances.fr/ :
Advertentie: touraine vacances zoekt voor het seizoen 2007 enthousiaste medewerkers. Ben jij er zo een? Reageer dan en stuur een berichtje naar:
touraine-vacances@wanadoo.nl
http://www.sequoiaparc.com/vacatures.html
Geplaatst door: ® digi-oma
Datum: 30.10.2006 10:40
Lianne, mogelijk een tip: kijk eens bij de meningen op de grote campings. Daar staan vaak reacties van mensen die daar al gewerkt hebben. Mogelijk kun je hen privé via hun mailadres bereiken om naar hun ervaringen te informeren. Tijdens gesprekken met campingeigenaren dit najaar heb ik toch wel gehoord dat het werk en de inzet vaak voor beide partijen is tegengevallen... zeker in het hoogseizoen - wanneer je land- en leeftijdgenoten echt vakantie vieren - ben jij in touw, dus niks 's avonds in de disco, bij snikheet weer in het zwembad, leuke vrienden maken enz., maar 's avonds puinruimen in de bar en dan weer heel vroeg op om de WC's schoon te maken. Dit klinkt mogelijk verdreven en negatief maar het kan je overkomen, net als een groep klierende kinderen tijdens de animatie, of, nog erger, zeurende ouders. Natuurlijk hoop ik dat je een onwijs leuke job vindt op een fijne camping in Frankrijk, maar verkijk je er niet op... Plaats anders op dit forum een oproepje voor mensen die hun ervaringen met je willen delen. In elk geval succes ermee.
Geplaatst door: Pieter
Datum: 30.10.2006 11:05
Camping les Tourterelles in Tourtoirac zoekt ook altijd wel personeel.
Datum: 30.10.2006 12:38
Een ander idee over werken op een camping, namelijk een deel van de dag werken in ruil voor gratis kamperen vind je hier:
http://www.campingvuedulac.com/gratiskamp.html
Aan de reacties te lezen is dat erg leuk!
Datum: 30.10.2006 19:12
Geplaatst door: ® Jan T
Datum: 30.10.2006 19:45
Tot nu toe mis ik betreffende dit bericht de praktijkervaringen van vakantiewerkers zelf. Laat ons weten hoe het was; viel het tegen of was het juist heel erg leuk. En hoe zwaar was het?
Zelf heb ik de afgelopen vakantie op 2 campings meegemaakt dat het lang niet altijd leuk hoeft te zijn.
Camping 1: twee Russische studentes moesten om 7.00 uur de toiletten doen, vervolgens op het strandje de patattent bemannen tot 20.00 uur, deze dan uitgebreid schoonmaken en vervolgens gauw naar bed want de volgende morgen weer vroeg op. Beloning: maaltijden uit de eigen patattent en als ze voldeden het geld voor de reis naar huis.
Camping 2: een Slowaaks meisje moest in de morgen stads- of bergwandelingen van de gasten begeleiden, in de middag de kinderen annimeren, om de dag te besluiten met het bedienen in het restaurantje en op het terras. Beloning: goede maaltijden en een redelijk onderkomen.
Voor beide campings was het een zevendaagse werkweek.
Ik wil niet beweren dat het op alle campings zo is. Er zullen ongetwijfeld ook hele leuke werkplekken zijn. Daarom roep ik degenen die ervaring hebben op om hier te reageren.
Geplaatst door: Pieter
Datum: 31.10.2006 18:19
Mijn ervaringen van de afgelopen 4 jaar (heb daar inderdaad al 4 jaar gewerkt) op Camping les Tourterelles. Hard werken, maar wel leuk werk.
De uren varieren voor datgene wat je kiest. Achter de bar/restaurant maak je nu eenmaal meer uren dan bij de animatie. dat is normaal in mijn ogen, maar daar krijg je ook waardering voor. Campinggasten zijn dankbaar wat je doet.
Tijdens de topperiode (eind juli-begin augustus) is het erg druk en moet je soms flink doorwerken (met name de weekenden). Daarvoor en daarna valt het mee en zeker in de laatste week heb je zelf het gevoel dat je vakantie viert.
Vooral de sfeer onder het personeel is altijd erg leuk geweest. Dat is voor mij de belangrijkste reden om er terug te komen!
Geplaatst door: lili@n
Datum: 01.11.2006 00:40
Datum: 01.11.2006 13:50
Geplaatst door: Lianne
Datum: 03.11.2006 19:11
Hij moet nog even boven aan blijven, wie weet heeft iemand nog een ideetje?:) Bedankt iedereen die al iets heeft gepost!