Geplaatst door: Baukje
Datum: 14.11.2006 20:57
Ook ik wil dit jaar op een camping gaan werken!
Het lijkt me helemaal super!
Maar veel mensen hebben het mij afgeraden, dus graag een oproepje aan de mensen die al eens op een camping hebben gewerkt, en die zijn/haar ervaringen met mij en anderen willen delen.
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Martien
Datum: 15.11.2006 10:43
Ik kwam een paar dagen geleden, toen ik iets wilde opzoeken via Google over Ranc Davaine, op een site uit waarop een Nederlands meisje verslag deed van haar 3 maanden werkervaring op Ranc Davaine. Ik heb al geprobeerd het voor je terug te zoeken, maar ik kan het nergens meer terug vinden... Ze schreef over haar kamertje, de collega's, wat ze deed als ze vrij waren, dat soort dingen... Als ik het tóch nog terugvind, zet ik de link hier wel neer!
Geplaatst door: Martien
Datum: 15.11.2006 11:15
Geplaatst door: Lianne
Datum: 24.11.2006 09:47
Zijn er nog nieuwe ideetjes?:)
Geplaatst door: ® wim swier
Datum: 24.11.2006 12:28
mail eens met le merle roux in baix
www.info@lemerleroux.com
Geplaatst door: Britt
Datum: 24.11.2006 13:43
Geplaatst door: Marlies
Datum: 24.11.2006 19:49
Hai!
Eurocamp is een goede organisatie, je kunt als children courier werken en ook kun je ervoor kiezen op receptiewerk te doen of caravans en tenten schoonmaken. Afhankelijk van het seizoen is het vaak een combinatie van alles. tip voor een leuke camping: camp du verdon bij Castellane.
Datum: 26.11.2006 13:02
Weer wat informatie:)
Als iemand toevallig op een camping komt, waar een vacature opstaat, wil je het dan even doorgeven?:)
Groetjes Lianne
Geplaatst door: lili@n
Datum: 26.11.2006 22:43
http://www.lessapins-camurac.com/ Deze camping zoekt ook nog mensen voor 2007.
Geplaatst door: ® Jan T
Datum: 26.11.2006 22:44
Lianne en nu ook Baukje,
Behalve Pieter schrijft niemand over zijn positieve of negatieve ervaringen. Er zijn wel oproepen van campings en organisties die een oproep plaatsten. Op grond van datgene wat ik in een aantal jaren heb gezien, denk ik niet dat er veel positieve berichten zullen worden geplaatst. Lange werktijden en lage of helemaal geen beloning komen helaas vaak voor. Mochten jullie een campingbaantje vinden, laat dan zoveel mogelijk de voorwaarden en beloning vooraf op papier zetten en laat deze controleren door je ouders. Eenmaal op locatie, jezelf niet laten dwingen tot veel te veel uren of (zware) werkzaamheden die niet overeen gekomen zijn.
Wat je ook zou kunnen doen, is voor de eerste helft van je vakantie thuis een baantje zoeken. De tweede helft van je vakantie kun je van je zelfverdiende geld gaan kamperen in Frankrijk. Daar kun je dan zelf zien wat het werken op een camping inhoud.
Ik hoop voor jullie dat je een plekje vindt dat aan jullie verwachtingen voldoet, maar wees kritisch.
Geplaatst door: ® Els
Datum: 27.11.2006 10:09
Om voor organisaties als Eurocamp, Vacansoleil e.d. te werken moet je minimaal 18 jaar zijn. Als je jonger bent moet je zelf rechtsstreeks contact zoeken met een camping, maar veelal krijg je in ruil voor de werkzaamheden dan slechts kost en verblijf en als je geluk hebt wat zakgeld!
Onze dochter(17) heeft afgelopen zomer zo'n baan gehad samen met een vriendin. Was absoluut geen zwaar werk; betrof enkele uren per dag de animatie verzorgen voor kinderen tot 12 jaar.Als ze ergens heen wilden werden ze door de eigenaars gebracht/gehaald. Niet alles was positief; de verwachtingen van de eigenaars waren naar ons idee wel eens te hoog gespannen. De meiden kregen immers geen loon en doen geen toeristische opleiding, dus van een soort 'stage' was ook geen sprake.
Wie nadere informatie wil mag gerust contact opnemen!
Geplaatst door: -
Datum: 27.11.2006 19:36
Double-A zoekt voor haar campings in FRANKRIJK deze zomer:
- Sport- en spelleiders/ Recreatiemedewerkers
- Receptionisten
- Horecamedewerkers (bar/ bediening)
- Badmeesters
Kijk op www.doublea.nl voor meer info en alle mogelijkheden. Ben jij op zoek naar een zonnige vakantiebaan? Altijd al vakantiewerk willen doen in het buitenland? Double-A biedt jou een onvergetelijke ervaring in Frankrijk! Ben je in de zomermaanden (juli/ augustus) beschikbaar en zie je jezelf andere mensen ‘entertainen’ of in de receptie werken? Solliciteer dan nu bij Double-A voor een leuke campingjob!
Double-A biedt sinds 1999 recreatiewerk aan op campings in Frankrijk. Onze \'animateurs\' werken in opdracht van de camping en vermaken jong en oud met sport-, spel- en entertainment. Vooral voor kinderen wordt veel georganiseerd op de Double-A campings. Double-A regelt daarnaast ook receptiewerk en ander vakantiewerk in Frankrijk.
Kijk voor alle vacatures en mogelijkheden op www.doublea.nl
Datum: 28.11.2006 00:36
Ja, ik had dus al gesolliciteerd bij Double A, waar ze me niet aan hadden genomen, dus dit is niet zo nuttig:P maar in ieder geval bedankt..
Geplaatst door: ® berny
Datum: 28.11.2006 11:34
De in het programma 'Ik vertrek' onlangs besproken, prachtig gelegen naturistencamping in de Provence - van twee sympathieke mensen die met hun gezin naar Frankrijk zijn verhuisd - heeft blijkbaar ook enkele vacatures.
http://www.castillondeprovence.com/_nl/vacatures.html
Geplaatst door: naturist
Datum: 28.11.2006 12:03
en steek je graag de handen uit de mouwen?
mmmmmmmh, welke mouwen?
Geplaatst door: Laura
Datum: 06.12.2006 20:18
Het is dan niet Frankrijk, maar je zou ook eens kunnen kijken op http://www.vakantiewerkardennen.be/. Daar kan je zeker vanaf je 17e terecht in veel verschillende vacatures. Als je meer informatie wilt moet je me maar mailen, ik heb er zelf 6 weken gewerkt deze zomer :)
Geplaatst door: Bie
Datum: 10.12.2006 18:14
Hoi allemaal,
Heb je zin om leuk vakantiewerk te doen deze zomer op een naturistencamping in Frankrijk? Dan heb ik hier wat voor jullie!
Wij zijn op zoek naar een oppas voor ons babietje Elène voor de periode van 15 juni tot 31 augustus 2007.
Heb je in deze periode tijd (minimaal 3 weken), heb je ervaring met en ben je gek op baby's (kleine Elène zal dan 10-11 maanden oud zijn), ben je sociaal, open, enthousiast, flexibel en verantwoordelijkheidszin en heb je zin om onder de zomerse Franse naturistische zon op ons kleintje te passen, te spelen, te zwemmen, te wandelen,... stuur ons dan een mailtje!
Je logeert in een caravan bij ons aan huis op de camping. Er is ook een flinke personeelsploeg in die periode dus gezelligheid troef. We eten met z'n allen samen buiten op grote houten banken, je werkt per dag ongeveer 7 u (één dag in de week heb je vrij) en krijgt hiervoor een wekelijkse vergoeding.
Liefst zoeken we iemand van 18 jaar en ouder, maar het verleden heeft ons al laten zien dat jongeren van 17 jaar zich soms veel verantwoordelijker gedragen dan iemand van bv.19 jaar. Daarom vinden we een persoonlijke ontmoeting belangrijk.
Interresse? Dan kan je ons steeds een mailtje sturen: biesysmans@yahoo.com
Veel groetjes,
Bie Sysmans en Olivier Kommandeur
Geplaatst door: Karolien
Datum: 10.12.2006 21:10
Werken op een camping... Blijkbaar heerst er nogal veel angst voor lange werkdagen en uitbuiting.
Ook ik had die schrik toen ik 3 jaar geleden samen met mijn vriendin ging werken op een naturistencamping in de Dordogne! Ik heb echter toen één van de leukste zomers van mijn leven gehad, en ben nog 3 jaar daarna teruggekeerd om er te werken! Door de leuke camping- en personeelssfeer voelde het werken niet echt aan als werken. Ideaal dus om een goedkope vakantie te hebben. (en nog een beetje te verdienen ook).
Kost en inwoon + kleine vergoeding per week en 7 u per dag werken en één dag vrij. Dat was de regeling.
Ik werkte in het restaurant. Afhankelijk van mijn shift moest ik om 15.30u of 18u beginnen. Ik had dus meestal heel de dag vrij om aan het zwembad te liggen, uit te slapen, met andere personeelsleden te hangen en te kletsen. Tegen 15.30u vond ik het wel weer leuk om aan de slag te gaan! Soms werd er beroep gedaan op onze creativiteit om het restaurant aan te kleden voor een themadag, de menukaart aan te passen en dan waren we al van s'middags bezig. Maar dat was alleen maar leuk! Bedienen in het restaurant was soms hard werk (het was immers hoogseizoen) maar onder het personeel heerste steeds een hele fijne sfeer. Ik stond met 3 andere meiden in de bediening en we amuseerden ons rot onder elkaar en met de gasten tijdens het bedienen.
Als je op een camping wil werken in het hoogseizoen, dan moet je iemand zijn die van aanpakken weet en graag bezig is. Ook flexibiliteit is belangrijk. Als je iemand bent die stipt je uren wil doen en niets meer, dan moet je niet in het hoogseizoen op een camping gaan werken. bv. als er een iemand van het personeel ziek wordt dan spring je gewoon in de bres voor elkaar.
Het leuke is dat je echt tot 'the crew' behoort, je staat aan de basis van alle activiteiten enz.,... (Trouwens in het voor-en naseizoen is het een stuk rustiger en dan moet je helemaal geen schrik hebben voor uitbuiting;))
Belangrijk is -denk ik- dat je nagaat wat een sfeer er op de camping heerst en hoe de eigenaars zijn. Naturistencampings zijn volgens mij sowieso al wat gemoedelijker dan een textielcamping. De naturistencamping waar ik heb gewerkt was Le Couderc (www.lecouderc.com). Elk jaar hebben ze personeel nodig van 1 april tot eind september voor bar, restaurant, winkel en animatie. Ze zoeken het mensen van 18 jaar en ouder. Je kan hen altijd een mailtje sturen. Ze hebben veel zomerpersoneel die steeds weer terugkomen omwille van de leuke werksfeer.
Groetjes,
Karolien
Datum: 11.12.2006 11:48
Hoi,
Dat klinkt ontzettend leuk, maar ik wil niet op een naturistencamping werken!:)
Maar t klinkt wel heel leuk, ik hoop dat ik ook zoiets vindt!
Geplaatst door: Anja
Datum: 17.12.2006 12:16
Deze oproep kwam ik op internet tegen
---Wij zoeken 2 meisjes voor het nieuwe seizoen 2007 op onze kleine camping. Het gaat voornamelijk om de bediening in ons restaurant.
Neem anders contact met ons op. Zie onze site: www.visseninfrankrijk.com---
Het gaat om deze camping
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=925625