lpg rijders- tankstations langs de snelweg (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Janette
, Datum:
09.05.2008 17:40
Hallo, handige site voor gpl rijders. Deze site kwam ik toevallig tegen.www.zagaz.com/autoroute.php?reset. Misschien is deze site al bekent onder de forum lezers, maar je weet maar nooit. Groetjes.
Geplaatst door: Rianne
, Datum:
11.05.2008 22:56
Net een 4 mnd auto met gasinstallatie, dus nog totaal onbekend met verkrijgbaarheid in buitenland.
Bedankt voor deze tip!
Geplaatst door: henny
, Datum:
11.05.2008 23:29
hallo, er is ook een boekje met alle adressen van LPG stations te koop. Verder kun je bij veel gasstations langs de autoroute een overzichts kaart krijgen van hun merk. Bij veel borden langs de autoroute staat bovendien al aangegeven dat er bij het ene station wel gas is door de aanduiding GPL erbij!
Succes, denk je wel aan de speciale nippel, ook voor Belgie!!
Geplaatst door: anita
, Datum:
12.05.2008 08:50
Geplaatst door: knillis 
, Datum:
12.05.2008 16:37
Ik rijd regelmatig in het buitenland op LPG en heb een waterpomptang in de auto liggen omdat het hulpstuk vaak bevriest in het pompstuk of gewoon vastzit.
Met de tang heb je het zo los.
Geplaatst door: eric
, Datum:
12.05.2008 17:13
Net terug uit Zuid-Frankrijk. Dit jaar voor het eerst op gas. Vrijwel ieder tankstation langs de snelweg (route du soleil)heeft gas. Bij enkele moet je eerst naar de kassa om bijvoorbeeld je rijbewijs af te geven. Blijkbaar is men bang voor wegrijden zonder te betalen.
, Datum:
13.05.2008 10:26
Eric, we rijden al jaren op gas, ook in Frankrijk.
We hebben nog nooit iets af gegeven voor we gingen tanken.
Ben wel benieuwd waar dit is.
Geplaatst door: Rianne
, Datum:
13.05.2008 13:25
Waarom is men bang voor wegrijden na gastanken? Niet bij benzine tanken dan?
Geplaatst door: petra
, Datum:
13.05.2008 15:59
hallo, ook wij rijden al JAREN met LPG door Frankrijk, autoroute, industrieterrein, spupermarche tanksstation, overal hebben wij weleens moeten tanken maar dit hebben wij nog nooit meegemaakt!
Geplaatst door: eric
, Datum:
13.05.2008 22:55
De eerste keer was een tankstation aan de A 8 bij Cannes ter hoogte van het automuseum te Mougins, eerst naar binnen om mijn anwb-pasje af te geven, daarna kon er getankt worden.
De 2e keer vermoedelijk ter hoogte van Valence richting Lyon waar je je tussen 18.00 en 6.00 uur eerst bij de kassa moest melden. Voor andere brandstoffen was deze maatregel er volgens mij niet.
, Datum:
14.05.2008 13:12
Eric, wat ik wel weet is dat de pomp s'nachts op slot gaat.
Misschien was het dat? Maar iets afgeven om te kunnen tanken hebben wij in al die jaren in verschillende streken van Frankrijk nog nooit meegemaakt.
Geplaatst door: K@rin
, Datum:
14.05.2008 15:32
Het zou ook kunnen dat ze alvast je gegevens willen hebben, het gebeurt nl. nog weleens dat een "LPG tanker" wegrijdt met slang en al. Iets wat bij een "benzinetanker" zeldzaam is.
In NL zijn ze er meestal op aangepast dat er geen schade aan de pomp is als dit gebeurt, hij schiet los.
Geplaatst door: ® wil 
, Datum:
14.05.2008 15:48
Tot nu toe bij iedere pomp Route De Soleil LPG kunnen tanken.
Het vastzitten van de gasnippel nog niet mee gemaakt, maar de heb er dan ook twee soorten in die je beide in Frankrijk kan gebruiken.
Heb het wel vorige maand in Duitsland meegemaakt dat de gasnippel niet werkte, was overigens niet langs de snelweg. Pomphouder kwam met andere nippel aan, maar deze had ik ook in mijn auto liggen, heb er namelijk altijd twee verschillende bij me. En de eerste was door de kou inderdaad vastgevroren, en dus wel met waterpomp tang losgedraaid, andere erop en geen probleem meer.
De pomphouder daar had 3 verschillende soorten nippels bij zich, maar vertelde dat de Nederlandse aansluiting, dus de bajonet veruit de makkelijkste en veiligste was die er op een LPG auto kon zitten.
Deze aansluiting de Nederlandse dus is schijnbaar ook Europees het veiligst volgens hem, dat had hij in iedergeval van zijn leverancier gehoord omdat deze er nooit door verkeerde druk ervan af kan schieten.
Kortom in Frankrijk nog nooit LPG tank problemen gehad, en ook nog nooit iets af moeten geven.
Geplaatst door: Jack 
, Datum:
14.05.2008 15:53
Europese regelgeving bepaalt dat er alleen LPG getankt mag worden als het station bemand is bij mijn weten.
Misschien heb je getankt bij stations die op bepaalde tijden alleen de mogelijkheid bieden om met een pasje te tanken.
Het kan dan zijn dat men voor administrtieve redenen de tijden registreert op welke LPG getankt werd,zodat men later kan bewijzen dat het station inderdaad bemand was.
Geplaatst door: Karin 
, Datum:
18.07.2008 22:55
Wij rijden dit jaar ook voor de eerste maal naar Spanje op gas. Wij hadden graag langs de N10 gereden in Frankrijk omdat deze tolvrij is, maar zijn daar genoeg LPG-stations voorhanden? Ook 's nachts open?
En hoe zit het in Spanje? Kom je er daar ook veel tegen? Kunnen we daar dezelfde nippel gebruiken dan in Frankrijk?
Groeten,
Karin