Geplaatst door: Lonneke
Datum: 29.06.2003 13:53
Hoe veilig is het s'nachts te rijden in frankrijk
Is het veilig om s'nachts te rijden met een caravan in frankrijk en in en om parijs of is er veel criminaliteit wij willen namelijk s’nacht vertrekken van uit Nederland om 22.00 uur ik heb het idee dat het dan wat rustiger rijdt en hoop daarom lekker op teschieten wat kilometers aangaat
Is er iemand die ervaring met het nacht rijden heeft en eventuele tips ze zijn van harte welkom.
Geplaatst door: eddy
Datum: 29.06.2003 14:12
kijk eens op de site van VAB/VTB - gegevens over recente studie
http://www.vab.be/NL/dossiers/dossiertekst.aspx?Id=97
Geplaatst door: miriam
Datum: 29.06.2003 15:05
Wij rijden al jaren 's nachts en dat bevalt ons prima. De kids slapen achterin en wij kunnen lekker doorrijden want het is inderdaad niet druk. Moet zeggen dat wij (door alle enge verhalen) alleen maar stoppen bij grote, verlichte parkeerplaatsen met benzinepomp en dan zo dicht mogelijk bij de pomp parkeren. Enige nadeel vinden wij dat de kinderen 's ochtends lekker uitgerust zijn en wij dus duidelijk niet. Ervaring leert dat wij als we aankomen niet meteen alles op gaan zetten op de camping maar eerst lekker over de camping lopen, terrasje pikken en het zwembad induiken. Kids zijn dan ook weer een beetje rustiger en alles gaat (meestal) relaxter. Fijne vakantie!
Geplaatst door: sietske
Datum: 29.06.2003 23:14
ik sluit mij helemaal bij Miriam aan
Geplaatst door: Rob de Bruyn
Datum: 30.06.2003 11:20
misschien is het makkelijker om al eerder als 10 uur aan te rijden, gewoon rond een uur of 6/8 wat u wil
Geplaatst door: de jong
Datum: 30.06.2003 16:22
Wij rijden meestal s'nachts...ook omdat we kinderen hebben en die dan lekker kunnen slapen.
Zorg dat je goed afgetankt hier weg gaat en als je moet tanken ga dan alleen bij de grotere tankstations die goed verlicht zijn.
Laat altijd iemand bij de auto blijven die je als je buiten staat wel op slot moet doen...
Het rijd s'nachts inderdaad een stuk rustiger....
Parijs is inderdaad een rot stuk zorg voor goeie kaarten en kijk goed op de borden(dus niet als een gek doorrijden en op het laatste moment de goeie baan moeten kiezen)
Geplaatst door: ® Dirk
Datum: 30.06.2003 21:08
Ik heb een tiental jaren s'nacht gereden en ben ervan afgestapt. De kinderen kunnen inderdaad heerlijk slapen , maar zelf ben je een wrak bij aankomst. Twee jaar geleden heb ik op een reis bijna tweemaal een fataal ongeval gehad door oververmoeidheid. Oververmeoidheid die jezelf trouwens niet beseft!!! Sindsdien NOOIT meer s'nachts. Ik hoor ze het allemaal graag vertellen hoor , die stoere verhalen van duizend en zoveel kilometers aan een stuk s'nacht zonder te rusten.... Ik ben er sinds dat voorval twee jaar geleden heel anders over beginnen denken. Nu rijdt ik overdag maximum 700 km , dan gaan we van de snelweg af , zoeken een toffe camping en ontspannen ons , de tweede dag rijden we de laatste kilometers en we komen uitgerust en ontspannen aan. De kinderen hadden met deze manier van reizen tot heden toe geen enkel probleem. TEN SLOTTE NOG EEN GOUDEN TIP , DE VAKANTIE START BIJ JE VERTREK IN NEDERLAND OF BELGIE.
Geplaatst door: Kitty
Datum: 30.06.2003 22:44
Dirk, ik ben het voor een deel met je eens, vakantie begint zodra je in de auto of op de motor stapt en inderdaad die mensen die veel kilometers doorjakkeren zijn een gevaar voor zichzelf en voor de andere weggebruikers.
Wij rijden altijd 's avonds en 's nachts want het is veel rustiger en koeler maar stoppen vaak en zodra één van ons moe wordt, stoppen we bij een groot tankstation om zo een paar uur te slapen. toen mijn kids klein waren, vielen ze rond een uur of 10 in slaap en wij stopten rond een uur of 3, 4 en als wij dan om een uur of 8 wakker werden was ons slaap en wakker zijn niet verstoort.
Want wat is er erger dan kids die klaar wakker zijn en pa en ma doodop.
Wij hebben volgende week een reis van ong. 1300 km voor de boeg en dat verdelen wij in een avond/nacht en 2 dagen overdag oftewel lekker relaxed aan komen op de camping.
Geplaatst door: miranda
Datum: 07.07.2003 20:19
Lonneke, wij rijden altijd s nachts waar beginnen wel al eerder op de avond te rijden, zo rond 18.00 uur, dan is de grootste drukte weg en kun je lekker door rijden, Parijs is in de avonduren en s nachts met auto en caravan geen probleem, route zijn goed bewegwijzerd, overdag door Parijs met auto en caravan is een ramp, 1 keer gedaan omdat vrienden niet s nachts durfden te rijden, 4 uur in de file gestaan om parijs door te komen dus succes ermee
Geplaatst door: Kees
Datum: 07.07.2003 20:50
Er is van Parijs en omstreken een prachtige Michelinkaart te koop voor zo'n 7 euro.
Naam: "Grande Banlieue de Paris".
Nr. 101.
Dit is overigens een reactie op de reactie van De Jong van 30-6.
Over 's nachts rijden: gewoon niet nodig. Boek nou gewoon een hotelletje onderweg. Voor maximaal 50 euro voor een gezin ben je klaar.
Volgende morgen nog 300 km. maximaal en je komt uitgerust aan.
Geplaatst door: marijke
Datum: 21.07.2003 02:24
We hebben het dit jaar voor het eerst geprobeerd: 's nachts rijden. Goede voorbereiding gehad, overdag kunnen slapen, zonder stress vertrokken maar midden in de nacht kwam de man met de hamer...
Veel mensen rijden liever 's nachts, maar voor ons is het allesbehalve ideaal.
Geplaatst door: esther
Datum: 21.07.2003 14:11
wat ons betreft; veilig .
En heerlijk rustig; geen files bij de pomp enzo.
Natuurlijk niet de gevaarlijke plekken "opzoeken", gewoon een beetje in de buurt van anderen blijven, dus op een tankstation enzo.......
Geplaatst door: michelle
Datum: 25.07.2003 15:54
Ik snap dat niet. Mensen die zo snel mogelijk op hun vakantie adres willen zijn. En inderdaad 1500 - 2000 kilometer in een stuk doorrijden.
Neem gewoon een hotel of huur een caravan voor 1 nacht op een camping. Kost iets van 50 euro. Je komt dan rond 4 - 5 uur aan op de camping en bent lekker uitgerust. De volgende ochtend na een goed ontbijt weer verder rijden. Dit is ook veel beter voor de kinderen.
Geplaatst door: Lotte
Datum: 25.07.2003 19:34
Ik rij het liefst in 1x keer door naar de camping.
Ik zou het best willen verspreiden maar ik ben zelfstandig ondernemer en die twee weken vakantie per jaar wil ik op en top benutten.
Ik heb geen zin om (in totaal) 4 dagen in de auto te zitten, ik zit liever 12 dagen op de camping en twee dagen in de auto.
Geplaatst door: Lotte
Datum: 25.07.2003 19:35
Daarbij komt nog dat ik een hotel best duur vind en om voor een nacht op een camping te staan zie ik ook niet zo zitten. We hebben een behoorlijke zware tent die niet in een paar minuten is opgezet.
Geplaatst door: leon
Datum: 25.07.2003 20:23
Wij gaan morgenochtend of vannacht om 3:00 uur rijden dus ga ik zo maar 'ns naar bed dan heb ik mooi toch 6 uurtjes te pakken...kinderen 2 en 4 plukken we uit bed wat zullen zij het spannend vinden midden in de nacht....sluipend door het huis!
Alles ligt klaar dus zitten we zo in de auto. Na een uurtje of 4 zullen ze wel weer moe zijn en pitten dan wel weer een paar uur. We rijden er 10 uur over dus zijn we ongeveer 14:00 op de camping...en tegen de avond allemaal moe...maar dan zitten we wel gewoon in ons ritme..
Fijne vakantie allemaal!
Gr. Karin
Geplaatst door: Jolanda
Datum: 26.07.2003 09:27
Wij hebben twee keer 's nachts en een keer overdag gereden. Overdag is de kans groot dat je in de file terecht komt, maar 's nachts wordt je gegarandeerd overvallen door vermoeidheid. Volgend jaar gaan we weer, maar dan rijden we lekker overdag met overnachting in een F1 hotel (30 euro voor een driepersoonskamer). Zelfs mijn man die gewent is 's nachts te rijden is overvallen door vermoeidheid.
Geplaatst door: andre
Datum: 26.07.2003 17:11
Altijd ín de nacht gereden, ZALIG. Geen files, geen vrachtvrkeer, en op de franse routes nimmer problemen gehad.
goede reis, maar ga ervoor ff naar bed
Geplaatst door: Hugo
Datum: 26.07.2003 20:25
De heenreis rijdt ik 's nachts (vertrek om ongeveer 20.00uur) en heb nog nooit enige problemen gehad, geen file's, geen enge bandieten en het regent 's nachts ook nooit ;-). Wel stoppen we regelmatig even om te kijken of we misschien nog Nederlandse of Belgische toeristen kunnen beroven.
De terugreis rijd ik overdag (vertrek 's morgens om ongeveer 08.00uur vanuit de Cote d'Azur) en als het zou kunnen zou ik ook dat 's nachts doen. De terugreis duurt vanwege drukte, langzaamrijdend verkeer en kilometerslange file's minstens 2 uur langer. De terugreis (overdag dus) vind ik overigens juist als het erg druk is beduidend vermoeiender. Maar mensen blijf alsjeblieft overdag rijden want anders wordt het s' nachts veel te druk en als je mij en mijn killergezinnetje dan tegenkomt op een franse aire wordt het meteen tres dangereux ;-)
Geplaatst door: kees
Datum: 27.07.2003 09:08
Waarom s'nachts rijden?
Alleen voor die extra vakantie dag?Ga gewoon een dag eerder weg en reken die dag ook als vakantie, zoek een mooie route op met wat leuke stopplaatsen en doe rustig aan waar een vakantie voor bedoeld is!
Zoek een overnachting naar budget, formule 1 voor 25 € en ontbijt voor 3,95 €...Dat is geen geld.Wij hebben dit gedaan met twee kinderen en gaat prima.
Vergeet niet dat in de nacht rijden een aanslag is op je gestel en je een aantal dagen nodig hebt om terug te komen in je bioritme, vraag maar na aan aan de mensen die werken in de volcontinue.
Als je s'nachts rijd slapen de kids en die zijn dus klaarwakker terwijl pa en ma met bonkende hoofden de eerste vakantiedag proberen te overleven, zal gezellig worden zo'n begin.