Geplaatst door: Johan
Datum:
30.12.2008 22:19
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar zuid-frankrijk (serginan Plage) in een huuraccomodatie. en rijden dus alleen met de auto! We hebben geen ervaring met rijden in buitenland ect. We gaan vrijdag 10 juli rijden en vertrekken vanuit omgeving Rotterdam. wij willen onderweg overnachten in een hotel (3 kinderen en twee volwassenen)maar hebben geen idee hoe ver we de eerste dag rijden, schatten zelf ongeveer 900km te kunnen doen? nu kan dit natuurlijk mee of tegenvallen en vandaar mijn vraag is het noodzakelijk van te voren een Hotel te boeken om te overnachten? of is er voldoende plaats en hoef je niet te reserveren?. Op diverse sites zie je nl zo verschrikkelijk veel hotels dat het lijkt alsof ze er in overvloed zijn en vooraf boeken niet nodig lijkt.
hoor graag tips en eventueel namen van Hotels
groetjes Johan
Geplaatst door: annie
Datum:
30.12.2008 22:31
Wij hebben altijd overnacht in Bollene, Formule 1, en dit hebben wij altijd gereserveerd, we hebben heel vaak meegemaakt dat er zo veel mensen teleurgesteld afdropen omdat het vol zat.
We onbeten er niet, te duur en te summier, maar op zich verder een prima hotel, goede prijs, douche op de gang en ook het toilet, maar je bent heerlijk uitgerust voor het laatste gedeelte en dan kan je er weer tegen de volgende dag.
Geplaatst door: claar
Datum:
30.12.2008 22:49
http://www.lafermette.org/ dichtsbij Dyon, slaapvertrekken/keuken om zelf wat eten te maken/tuin met speelmogelijkheden/onbijt.
http://www.aubergemalo.com/ ter hoogte van macon maar met mogelijkheden om te eten op het erf, veelal lokale gasten http://www.dutraive.com/ beste tip maar wel wat verder ongeveer 30 km boven lyon super, zwembad/mooie kamers/tuin/heerlijk avondeten/geweldig onbijt/wijnkelder mmm, voor dat echte frankrijkgevoel,
Chambre hote net onder Lyon:
http://www.mareduvieuxchene.com/tarifs.htm
Mooie en grote kamer/badkamer/tuin/ en s'avonds genieten van de franse keuken met overige gasten en hun gastheren, lekker/knus en in de morgen goed ontbijt.
Geplaatst door: wilma
Datum:
31.12.2008 15:48
kijk eens op de site van B & B hotels.
Zowel bij Nancy als Dijon overnacht.Ook in Duitsland. goed bevallen.
Ik zou wel reserveren, dit is tot kort voor aankomst ook nog te annuleren.
De eerste dag zo'n 900 km rijden zou ik wel aanraden en is zeker ook wel te doen. Dan valt de afstand de tweede dag in iedergeval niet zo tegen.
Geplaatst door: Chantal
Datum:
31.12.2008 16:06
In Macon novotel du nord overnacht. Prima overnachtingshotel. Dat red je makkelijk in 1 dag. Wij gingen 8 uur 's morgens weg vanuit Arnhem en kwamen daar rond 16.00uur aan. Wij rijden met aanhangwagentje, dus een auto solo gaat ook nog sneller. Wij reden wel op zondag, dat zal stuk rustiger zijn dan op vrijdag.
Maar Macon is makkelijk te halen, ik denk zelf Lyon ook! In Lyon ook heel veel overnachtingshotels.
Geplaatst door: mar
Datum:
31.12.2008 16:14
wellicht kun je zonder te boeken op pad, maar stop dan tijdig.
Ga rond 17.00 /18.00 uur een hotel zoeken.
Als je dat rond 20.00 uur probeert is de kans groter dat het niet lukt.
Als het budget niet zo'n probleem is maakt het natuurlijk ook niet uit. Geen idee hoe oud je kinderen zijn, maar als de jongste niet in een campingbedje past heb je 5 bedden nodig. De meeste familiekamers zijn voor 4 personen. Etap-hotels hebben nog enkele kamers die je kunt "verbinden" met tussendeur tot 5 personen. Anders twee kamers nemen.
Geplaatst door: Hans
Datum:
01.01.2009 18:01
Vrijdag 10 juli? Geen risico nemen, maar iets reserveren.
Natuurlijk zijn er heel veel hotels, maar dit is ook niet voor niets. Mijn inschatting is dat 850 - 900 kilometer (zonder caravan) prima is te doen. Welke route nemen jullie?
Geplaatst door: marleen
Datum:
01.01.2009 18:51
Kijk op www.accorhotels.com
Wij hebben hier IBIS hotel in Chalon sur Saone geboekt, op 750 km afstand.
Ook in verleden van deze groep hotels gebruik gemaakt, heel goed bevallen.
Geplaatst door: erry
Datum:
01.01.2009 20:31
Zojuist Ibis hotel geboekt in Villefranche sur Saone voor 20 Juni.
Geplaatst door: ® Det
Datum:
01.01.2009 22:08
Dag Johan, wij zijn vorig jaar naar een Bed and Breakfast geweest van een Nederlands echtpaar. Deze bed and breakfast ligt 20 min. van de route du soleil maar het is een prachtige plek. Er is een keuken aanwezig waar je zelf je avondeten kunt maken, voor het ontbijt wordt gezorgd. Wij hadden een kamer waar onze 2 kinderen in een stapelbed sliepen en ook nog een 2 persoonsbed stond, er zijn ook andere kamers beschikbaar. Voor de kinderen is er een zwembadje, een schommel en leuke dieren in en om het huis. Erg gastvrij ontvangen door Jos en Marijke, het maakt niet uit hoe laat je aankomt, tenzij het natuurlijk nachtwerk wordt, dan kun je het beste even bellen.
Wij zijn rond 5 uur s'ochtends vertrokken vanuit Delft en waren om 17.00 uur in de Ardeche, erg druk onderweg dus best lang gedaan over de 900 km. maar wat een heerlijk overnachtingsadres!!
http://www.legrandloup.com/index.html
Geplaatst door: sro'ke
Datum:
01.01.2009 22:14
Johan, ik weet niet zo goed te helpen wat overnachtingen bertreft, we rijden met onze caravan tot ergens een municipal... waar we dan overnachten...
maar, wat anderen hier mss niet zoveel vinden maar ik wil, is met 3 kids 900 km rijden op een dag! Ikzelf ben daar neit voor te vinden en ergens stoppen in Franrkijk levert zulke mooie extra bezienswaardigheden op, waar je anders nooit zou komen!
Nu, elk moet doen wat hij zelf wilt, aankan maar ik vind 900 km rijden met 3 kids, veel...
Geplaatst door: Lean
Datum:
02.01.2009 14:31
900km rijden zonder caravan moet kunnen!!
Wij rijden zelf met caravan en overnachten rond Macon en komen vanuit Leeuwarden. Dit is ook ongeveer 800/900km en dan met caravan. Wij vertrekken wel op een zondag rond 05.00uur.
Geplaatst door: Guido
Datum:
02.01.2009 14:47
Hoi,
Wij vetrekken een week later dan jij, vanuit Capelle ad IJssel, en overnachten in een B&B 30 km boven Lyon. Afgelopen zomer als tip gekregen op deze site.
www.dutraive.com
Ze hebben 1 4-persoonskamer en 4 2-persoonkamers. Ligt ca 15 minuten vanaf de Route du Soleil. Prachtig gelegen chateau met zwembad. Dus als het lekker weer is kun je bij aankomst nog een duik nemen. Wij zijn afgelopen zomer rond 8 uur vertrokken en waren om 16.30 daar.
10 juli is een dag dat veel mensen vetrekken en dus overnachten dus ik zou zeker wat boeken. Dan weet je in ieder geval dat je een kamer hebt.
Geplaatst door: Arie
Datum:
02.01.2009 15:30
Wij doen al jaren de Campanile in Macon - Nord. Prima plek.
Meer idyllisch, wat verder van de snelweg af is de Auberge des Sablons in Belleville / Taponas. Staat de auto achter het hek.
Geplaatst door: Johan
Datum:
08.01.2009 21:47
allemaal hardstikke bedankt voor jullie goede tips!
ik heb nu ook meer inzicht gekregen in de te verwachtte drukte en voor mij ook belangrijk dat veel van jullie wat reistijden hebben vermeld zodat ik nu aardig kan inschatten hoever ik wil rijden.
groetjes johan
Geplaatst door: Nagel
Datum:
04.03.2009 21:20
Hallo,
Wij willen volgende maand richting Portugal. Ik heb inderdaad gehoord dat die F1 hotels redelijk voordelig zijn maar hoe kom ik te weten waar deze hotels zich bevinden?
Ik heb op internet gekeken en vind van alles behalve hoe en waar deze op de autoroute aangegeven staan. Wij weten dus niet bij welke plaats wij de nacht zullen onder brengen. Dat ligt aan het weer enz.
Kunt U mij weg wijs maken?
Alvast bedankt.
Joke.
Geplaatst door: Loes O
Datum:
04.03.2009 21:32
Geplaatst door: ® jacky
Datum:
05.03.2009 13:53
Wij overnachten altijd in een novotel, kinderen gratis t/m 15jaar. We hebben 2 kinderen.
Het 'lastige' is dat jullie met z'n vijven zijn en wij hebben een 4pers kamer. Je betaald ong. 75 euro voor een nacht zonder ontbijt, en 90 euro voor 4pers met ontbijtbuffet.
Deze hotels liggen aan de snelweg en ze hebben bijn altijd een zwembad en afgesloten parkeerplaats. zie www.accorhotels.com Wij boeken wel altijd van te voren met een creditcard.
'Je kunt kijken of ze 5pers kamers hebben. anders 2 formule 1 kamers, is minder luxe maar het hangt er ook vanaf wat je wil.
Geplaatst door: Nagel
Datum:
06.03.2009 17:23
Hallo,
Mijn hartelijke dank voor uw antwoord.
Ik ga er mee aan de slag.
Vriendelijke groet Joke
Geplaatst door: een tevreden familie
Datum:
07.03.2009 15:09
Wij overnachten altijd in Lyon. Dardilly.
een mooi hotel van Etap. Vlak aan de grote weg. Dus geen gezoek.
's avonds even een hapje bij een van de restaurants eten en
's ochtends daar terplekke een ontbijtje en weer op pad, ideaal.
Kosten? belachelijk weinig ong. 40 euro voor een 3 of 2 pers.kamer