Ervaring met meerdere kleine tentjes op een plek (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: monique
, Datum:
13.04.2009 22:24
We gaan dit jaar onderweg naar onze vakantiebestemming overnachten met 3 kleine tentjes ( 4 personen) , voorheen deden we dat altijd met een caravan .
Wie heeft hier ervaring mee, moet je meestal meer betalen vanwege de tentjes of niet?
of vraag je gewoon om een plaats en zet je er de 3 tentjes op?
of is dat 'not done'?
we weten nog niet welke campings we zullen gaan overnachten dus aan de camping kan ik niet vragen.
bij voorbaat dank
Geplaatst door: ® joke 
, Datum:
13.04.2009 22:52
Wij zijn 2 jaar terug met een caravan en een grote bijzettent op stap geweest. De eerste reaktie van de campingeigenaar was niet positief maar na de uitleg twee pubers van mannelijk geslacht en een vrouwelijk geslacht ging hij gelijk overstag.... Voor hem was het nu niet meer een probleem. Hij had het volste begrip. Ik weet niet of dit bij jullie zo is vanwege de 4 tentjes maar na een rustige uitleg is er veel begrip vind ik.
Groetjes Joke
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
14.04.2009 01:13
Kan ingewikkeld worden.....
Er zijn campings waar ze een "emplacement" verhuren.
Gebaseerd op auto, tent/caravan + 2 personen.....
Iedere persoon extra kost dus geld!
Je huurt dus een plek en hoe je die opvult dat moet je zelf weten.
Vorig jaar kwam mijn broer langs op de camping van Crest.
Wij betaalden dus gewoon voor die dagen voor EEN extra persoon.
Veel gemeentecampings doen het anders.....
Daar hebben ze het dikwijls niet over een "emplacement" omdat die campings geen afgebakende plekken hebben.
Dan betaal je dus per tent en per persoon.
M.a.w. een kwestie van neuzen tellen + aantal slaapgelegenheden.
Hebben wij ook meegemaakt toen mijn zwager meeging:
3 personen + tent + caravan.....+ af en toe de auto's.
Lijkt prijzig maar het stelt meestal niks voor: maximaal 10 tot 15 euro per nacht.
In het verleden gingen we dikwijls op stap met meerdere stellen.
Mijn vrouw en ik doken dan meestal het "acceuil" in om ons te melden en we hadden het altijd over: zoveel personen en zoveel tenten....
Maar dat waren bijna altijd eenvoudige campings: een grasveld met boompjes en het maakte niets uit waar je je tent neerzette.
Wij hier, het ene stel 20 meter verderop en het andere stel nog 30 meter verder.
Geplaatst door: Sissi
, Datum:
14.04.2009 09:18
Ik denk dat Petra HM de deskundige is hier, zij kampeert volgens mij altijd met 3 tentjes op 'n plek...Even wachten totdat ze het topic opmerkt ;-)
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
14.04.2009 10:57
Hee, ik zie mijn naam! Hier ben ik al.
Wij kamperen inderdaad altijd met 3 kleine tentjes. Vorig jaar mei zelfs met 4 (5 personen). Het wisselt enorm. Meestal betaal je per plek (vaak een standaardtarief voor een plek met 2 personen. Daarbij komen dan nog de kinderen. Soms tot een jaar of 5 gratis, een enkele keer betaal je vanaf 7 jaar al het volle tarief. Hier is geen peil op te trekken.
Soms staan extra tentjes wel vermeld in de prijslijst, maar worden ze uiteindelijk toch niet apart gerekend (Entraygues sur Truyere). Verder ook een paar keer meegemaakt dat er zowel voor een plek als voor alle tenten betaald moest worden (Annot), of geen plek maar wel alle tenten (Esperaza); ook in Spanje hanteren ze dit systeem: hier betaal je per persoon/tent/auto.
Aan de kust maakten we het mee dat de 4 tenten niet op een plek pasten (het waren dan ook onmogelijk kleine plekjes, amper 5 bij 8 meter). We zaten er toen over te denken om 2 plekken te nemen, maar de dame van de receptie bood ons een strook grond achter de plek aan. Hier konden 3 tenten op een rijtje staan, een tent en de auto op de plek zelf. Er werd ons toen slechts een plek gerekend.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
14.04.2009 13:24
Ook ik ben ondertussen ervaringsdeskundige. Jarenlang hebben wij met 3 tenten en later 4 tenten gereisd. Totaal 6 of 7 personen. Je moet er rekening mee houden dat je moet gaan afrekenen voor alle tenten en per persoon. Een enkele keer maakte het niets uit hoeveel tenten, maar wel het aantal personen.
Bij ons rees wel vaak de onredelijkheid naar boven als je weer medevakantiegangers zal met tent of vouwwagen, voortent, luifel en ondertentjes. Dit wordt gezien als 1 caravan of tent. Maarja, ook daar raak je aan gewend en ga je niet over in discussie.
, Datum:
14.04.2009 15:15
dank jullie wel voor jullie reacties,
jullie geven dus bij de receptie al op met hoeveel tentjes en personen jullie komen .
mischien dat er een campingeigenaar op dit forum zit en mij kan uitleggen waarom het in prijs verschilt waar iemand slaapt?
ik bedoel dat je minder betaalt als je met zijn allen in een tent slaapt dan apart in kleine tentjes. het aantal personen blijft hetzelfde en ook de plaats is meestal evenveel 'gevuld'
dis mij nog steeds onduidelijk maar mischien is er wel een logische reden voor.
Geplaatst door: Hans
, Datum:
14.04.2009 17:18
Ik ben het helemaal met je eens Monique
Geplaatst door: PetraHM 
, Datum:
16.04.2009 11:32
Op sommige campings kan het voordeliger zijn om 2 plekken te nemen, zeker als de prijs voor een "basisplek" met 2 pers. lager is dan die voor alle "extra" personen.
Bij het aanmelden laat ik het vaak in het midden hoeveel tenten we hebben: "On a des petites tentes" (we hebben kleine tentjes). Pas als ze er expliciet naar vragen noem ik het aantal.
, Datum:
20.04.2009 08:36
ik ben al erg blij met deze reacties maar zijn er nog meer ervaringen of tips?
Geplaatst door: Dorothy 
, Datum:
20.04.2009 13:54
Monique, ik zou dat ook wel eens willen weten, waarom er bij sommige campings verschil zit in het aantal tentjes dat je plaatst. Het lijkt mij logischer dat het aantal personen de prijs bepaald.
Wij reizen dan niet met aparte tentjes maar met 1 bijzettentje bij de caravan. Waarom zou die wel apart berekend worden en bv. een zijcabine aan de voortent, waarin de kinderen slapen, niet?
Dus ik ben ook benieuwd of iemand dit uit kan leggen.
Geplaatst door: Crvnnr
, Datum:
20.04.2009 20:11
Wij stonden in de Elzas op een camping waar weing rechte plekken waren (wel groot) en ook nog eens vol grind.
Bij het aanschouwen van de prijslijst bleek 1 plek met 2 volwassenen auto en caravan, 2 kinderen en pubtent duurder te zijn dan 1 plek met 2 personen/auto/caravan en 1 tentplek op gras met 2 personen (eventueel met fiets) zonder auto. Wij namen dus de 2 plekken.
De eigenaar was verbaast, maar kon niet anders dan het te aanvaarden.
Kijk dus eerst goed op de prijslijst, komt het ongunstig uit zeg dan niks, neem een plek voor auto, tent 2 peronen en 2 extra personen en bouw de boel op. Hoor je later wel als er problemen over zijn. Wijs je alsnog naar de grote caravan met grote voortent met dito luifel er aan en een parasol ervoor en auto er naast die een veel groter aantal vierkante meters beslaat.
Geplaatst door: daphne 
, Datum:
20.04.2009 20:20
Ook wij nemen steeds vaker 2 plaatsen omdat het in prijs niet zo veel uitmaakt, maar we hebben wel lekker veel plaats.
Eén keer een hele discussie gehad op een campingcheque camping die dat niet accepteerde. Wij betaalden nl voor 2 kinderen extra meer dan nog een plek met campingcheque te nemen.
Geplaatst door: Bonasera 
, Datum:
20.04.2009 20:22
Accueil zou toch beter zijn denk ik.Juist is juist
, Datum:
21.04.2009 11:51