rustig kamperen zonder kinderen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ed
, Datum:
04.06.2009 21:31
Hallo,
Is er iemand die nog een gouden tip heeft voor een camping in Frankrijk? Als de camping aan dit lijstje voldoet ben ik blij;
erg stil/rustig vooral 's avonds
het liefst geen animatie etc.
geen of zeer weinig kinderen/jongeren
aan het water zee/meer/ of een zwembad(je) of dichtbij
plaatsen met veel privacy in de natuur(geen kaal open grasveld)
zittoileten ;-)
als de rest basic is geen bezwaar.Als in de omgeving nog een leuk dorpje of stad is nog beter.
nou wie weet........
gr.Ed
Geplaatst door: tineke 
, Datum:
04.06.2009 21:36
Geplaatst door: Carina 
, Datum:
04.06.2009 21:54
, Datum:
04.06.2009 22:08
Helaas kan ik alleen vrij krijgen half juli........vandaar de wens zonder overlast van andermans kinderen te kunnen kamperen.
Geplaatst door: nicole 
, Datum:
05.06.2009 08:23
zonder overlast van andermans kinderen?
nou nou jij durft!
net of alle kinderen voor overlast zorgen.
Geplaatst door: Jaapknaap
, Datum:
05.06.2009 08:56
Rustig zonder kinderen....al eens overwogen om buiten het hoogseizoen te gaan....scheelt een hoop kabaal en wat een rust....niet te evenaren! En op deze manier hebben mensen met schoolplichtige kinderen weer een plaatsje meer.
Geplaatst door: Henk
, Datum:
05.06.2009 09:07
Zijn er ook campings waar je geen last hebt van volwassenen die over kinderen klagen?
Kinderen horen bij onze maatschappij. Als je daar niet bij wilt horen ga dan naar speciale campings waar kinderen niet toegestaan zijn. Die schijnen te bestaan!
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
05.06.2009 09:08
wij hebben op camping municipal la laune in Villeneuve-les-avignon gestaan. Heerlijk rustig, zonder kinderen, enkele, maar dat waren ook toffe kinderen. Zwembad van de gemeente net naast de camping waar je als gast van de camping gratis toegang had. Ook op parking bagatelle, op een eiland in de Rhone kon je gratis parkeren om met een pendelbus Avignon te bezoeken. Ook Villeneuve zelf is een mooi en leuk plaatsje. Het sanitair was ook goed en proper, niet nieuw, maar alles en proper. Wij vonden het een toffe en zeer rustige camping, zonder animatie, maar waarschijnlijk voor sommige mensen te rustig.
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
05.06.2009 09:10
JaapKnaap, Ed schrijft dat hij alleen vanaf half juli vrij kan krijgen! Misschien is dit iets Ed : http://champanhet.famille.free.fr/index.html in de noordelijke Ardeche. Of camping Moulinage du Sablas, www.moulinage.nl
Dit is een hele kleine camping dus ik zou daar met mijn kinderen niet heen gaan omdat er zeer waarschijnlijk geen andere kinderen zijn.
, Datum:
05.06.2009 10:07
De discussie over wel of geen kinderen op een camping is in het verleden al uitgebreid aan de orde geweest.
Ed geeft aan dat hij alleen in aan het hoogseizoen kan gaan en dat hij op zoek is naar een rustige camping. Die zijn er genoeg, maar er zijn er slechts een paar die dat duidelijk op hun website zetten.
Het is bij de meningen regelmatig gebeurd dat mensen een camping totaal 'afbrandden', omdat het beleid van de camping niet 'kindvriendelijk' zou zijn en er geen speelmogelijkheden voor kinderen waren. Mijns inziens is het beter als een camping het op zijn website vermeld als de camping liever geen kinderen ontvangt.
Lees hierover de volgende topics:
http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=14402
http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=20574&p=9
Als u deze discussie over wel of geen kinderen op een camping verder wilt voeren, doe dat dan liever op één van bovenstaande topics.
Geplaatst door: Jaapknaap
, Datum:
05.06.2009 10:19
Sorry , was mij ontgaan. Mss de campings proberen met weinig commentaren....scheelt ook en hoop.
Geplaatst door: mar
, Datum:
05.06.2009 10:20
ik zou zeggen "voer die discussie op een site van "ouders van nu" of "wij jonge ouders" of de viva. Kom gewoon met tips.
Enfin op een van de door tineke genoemde topics heb ik tussen al het gescheld over wel/geen kinderen soms nog een camping genoemd die me rustig leek volgens de meningen.
Succes Ed.
Geplaatst door: Sas
, Datum:
05.06.2009 10:45
Vanwaar die hetze tegen Ed.
Hij is gewoon eerlijk in zijn vraag en krijgt het halve forum over zich heen.
De een vraagt naar een camping met zwemparadijs, de ander met veel animatie. Niemand die daar over valt hoewel er daar ook veel over te zeggen valt.
Kappen, laat ieder zijn vraag stellen en hou die "domme" kritiek voor je.
Ik bedenk me wel 2x om hier uberhaupt een vraag te stellen.
Succes Ed
, Datum:
05.06.2009 14:45
Tjonge wat een reactie! ik schrijf nooit iets op een forum ben verbaasd over al die emotie van wildvreemden! enfin de mensen die wel reactie gaven op mijn vraag hartelijk bedankt! ik zal zeker kijken op de genoemde website's.
Geplaatst door: ® obelix 
, Datum:
05.06.2009 15:24
jammer dat er niet gemodereerd wordt
je mag toch liever "even"geen kinderen zien/horen
Geplaatst door: Irene 
, Datum:
05.06.2009 16:32
Waarschijnlijk komt het Ed omdat je nogmaals de nadruk legde op de kinderen en rust. Je eerste vraag was open gesteld en er kwamen prima reacties. Waarom je dan die kinderen nogmaals aanhaalde is me onduidelijk. En kom niet aan de kinderschare, dat ligt gevoelig ;-)
Mag ik je een rustige vakantie toewensen, ondanks dat hij midden in het seizoen valt?
Digi-oma, jij hebt vast nog wel een paar pareltjes van stille campings?
Geplaatst door: ® tineke 
, Datum:
05.06.2009 17:08
Ed, vorig jaar hebben wij in juli een aantal campings bezocht (niet gekampeerd), die misschien wel aan je vraag voldoen. Er is geen verbod op kinderen, maar ze waren er weinig, omdat er op deze campings niet veel te doen was voor kinderen.
1) Camping Les Vistes in Saint Jean de Ceyrargues in de Gard:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=400247
http://www.lesvistes.com/
De camping zag er goed uit. Mooi zwembad. Vriendelijke eigenaar. Uit de meningen kan je de nodige informatie halen. Vanaf de camping heb je een mooi uitzicht over de Cevennen.
2) Camping aire naturelle Domaine de Sebens in Sauve in de Gard. De camping is te bereiken via een zeer hobbelige weg omhoog. Op het terrein is een klein zwembad. De plaatsen aan de rand hebben een prachtig uitzicht op het dal. Ik heb het sanitair niet bekeken, heb dus geen idee hoe dat eruit ziet. Er stonden toen ook een aantal Nederlanders, die daar hun plek hadden gevonden en er ieder jaar terugkomen. Van één an de kampeerders hoorden wij, dat er 1 weekend in juli op het terrein geraced wordt omj te voefenen voor een of andere belangrijke rally. Eén weekend dus veel lawaai, maar het schijnt er dan erg gezellig te zijn.
Ik heb er dus zelf niet gekampeerd, kan je dus niets over de sfeer vertellen, maar het leek mij daar wel relaxed, een echt Franse camping was het:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=400332
3) Op onze toer langs campings kwamen we ook deze tegen:
Camping Domaine De La Devèze in de Gard, te bereiken via een omhooglopend, steeds smaller wordend weggetje. De camping lag op een heuvel/berg met mooi uitzicht vanaf sommige plekken. Er was een zwembad op de camping:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=548934&Oud=1#meningen
http://www.deveze.com/camping.htm
, Datum:
05.06.2009 19:07
Ed, in juli 2007 heb ik Camping La Motte bij Saillans in de Drome bezocht. Deze camping heeft diepe indruk op mij gemaakt: heel ruime plaatsen, goed afgescheiden van elkaar en heel afwisselend, veel wilde bloemen en prachtige vlinders, een klein vennetje om je in te dompelen om af te koelen en dat alles in een overweldigende omgeving. Ik vond het een paradijs (helaas misstaat onze grote caravan in deze entourage....)
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=169862
In de buurt zijn diverse strandjes aan de rivier de Drome.
Geplaatst door: Sien
, Datum:
05.06.2009 19:50
Hallo Ed,
Ik kan je met jouw vraag niet helpen, maar wil toch effe reageren.
Wij gaan zelf met 2 kinderen ( ondertussen wel al 15 en 19 )
maar mijn haren komen ook recht als je 's morgens om 7!u gewekt wordt van een knallende voetbal tegen je slaapkamerraampje en het luide gejuich van supporterende (jawel!) ouders !
Ooit heeft een krijsende baby bij de achterburen ons een ganse week 's nachts wakker gehouden, daarna zijn we een andere camping gaan opzoeken. Wij begrijpen best dat kinderen willen spelen en daarbij lawaai maken , maar sommigen hebben geen greintje respect voor andermans rust.
Ik stel voor , dat als je kinderen erg vroeg wakker worden, een dauwtrip te maken en naar de zonsopgang te gaan kijken.
Onze baby's waren vroeger ook dikwijls 's nachts wakker en toen woonden wij op een appartement vol bejaarden.
Toen zijn wij 's nachts met de buggy gaan wandelen tot de baby weer rustig was.
Ik hoop dat ik nu niet gans het forum op m'n dak krijg !
Aan iedereen een welverdiende, rustige vakantie toegewenst.
Geplaatst door: anke
, Datum:
05.06.2009 20:27
En dan sta je eindelijk op een rustig plekje. Krijg je nederlandse mensen als achterburen, die elke avond rond een uur of elf het thuisfront gingen bellen om de dag te bespreken van de ochtend tot het moment dat ze aan de telefoon hingen. Alsof ze aan ons bed stonden. Eerst deed hij het hele verhaal en vervolgens kwam zij met de aanvullingen. GEK werden we ervan!
Na een aantal dagen hebben we voorzichtig geprobeerd er iets van te zeggen, kregen we te horen dat ze in de caravan belden en dat niemand daar iets mee te maken had. Rekening met elkaar houden valt niet altijd mee.