goed werkend muggenmiddel (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: kees
, Datum:
07.05.2010 22:47
Wat is volgens jullie het beste middel tegen muggen (vorig jaar enorm afgezien met kleine, maar hardnekkige muggen...)?
Hopelijk zit er 'n goede tip bij....
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
07.05.2010 22:51
Het is natuurlijk niet te doen maar het enigste wat echt helpt is een klamboe.
wat je ook opsmeert , die krengen hebben altijd vriendjes die het lekker vinden
Geplaatst door: ® Janeway 
, Datum:
07.05.2010 22:59
Ik heb horen vertellen dat het slikken van vit B (12?) wil helpen. Je moet daar dan een maand van te voren mee beginnen..
Verder gebruik ik altijd spul voor de tropen.. Ook voor onze oudste ivm allergie voor insecten/muggen.
Geplaatst door: ® lotje1985 
, Datum:
07.05.2010 23:06
Klopt inderdaad van die vitamine B12. Dan wel in de vorm van injecties. Helaas gelooft niet iedere huisarts hierin. Daarnaast goed antimuggenmiddel met Deet.
Geplaatst door: Kirsten
, Datum:
07.05.2010 23:11
Ik word ook altijd lek geprikt en gebruik het middel CINQ-sur-CINQ-tropic, wat bij de Franse apothekers te koop is.
Het werkt erg goed. Daarnaast douche ik me in met lavendel-douchegel en ik eet veel knoflook.
Geplaatst door: Kirsten
, Datum:
07.05.2010 23:12
Geplaatst door: ignas
, Datum:
07.05.2010 23:15
Geplaatst door: petra
, Datum:
07.05.2010 23:20
spuitbus van roxasect tegen muggen, werkt perfect voor onze zoon die allergies is voor muggen.
half uur voor het slapen gaan effe sprayen, ramen en deuren effe gesloten houden, dus zelf even stukje wandelen oid en daarna even luchten en je hebt geen last meer
Geplaatst door: lisa
, Datum:
07.05.2010 23:42
Petra, maar dan verspreid je toch gif in zijn kamer?? Dat lijkt me niet echt veilig.
Geplaatst door: ® Brend@ 
, Datum:
07.05.2010 23:52
Geen vitamine B12 maar vitamine B1. Vrij verkrijgbaar bij de drogist in tabletvorm. Je urine een zweet gaan er ook naar ruiken, dus zal een geur afscheiden die muggen niet lekker vinden.
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
08.05.2010 07:52
Als melkveehouder hanteer ik de spuitbus veerust een half uurtje voor het slapen gaan een snuifje veerust in de cabine spuiten cabine afsluiten en je hebt de hele nacht rust.
Vorig een groot wespennest in de electrapaal gehad een goede dot veerust erin over en uit.Ook wanneer je wespen in de tent hebt.
Gebruik het ook in mijn eigen slaapkamer zie ik een mug of spin een snuifje rust erop 100% score zonder vlekken op het plafon.
Geplaatst door: bolke
, Datum:
08.05.2010 08:39
Als het voor het slapen is: klamboe.
Onze kleine sliep in een deryan tentje dat is al een klamboe op zich. Je kunt voor normale campingbedjes ook klamboes kopen die span je er zo over heen. Kosten iets van € 5,99. Ik zag ze hier ook bij de DA liggen.
Als het voor overdag is is DEET het beste maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet op je kleintje smeert.
Er bestaat ook zie iets als MOSIGUARD, daar zit geen DEET in en kan veilig voor kleinere kinderen gebruikt worden. Werkt ook enorm goed. Tenminste wel bij mij en ik sta op nr 1 in de menulijst van die beesten.
Vitamine B, knoflookdragees, verse knoflook en lavendeldouche hebben bij mij helemaal geen resultaat.
Geplaatst door: conny
, Datum:
08.05.2010 10:53
We zagen op Bali voor het eerst "spiralen" die je aansteekt en waar dan rook af komt, op de grond staan . Inmiddels zijn die ook in Frankrijk te koop (hier hebben we ze ook wel eens ergens gezien, Boerenbont of tuincentrum).Ik vind ze erg goed werken.
Smeer je bovendien (bijtijds !voor de schemer) goed in.
Die kleine muggen zijn er alleen vlak voor zonsondergang in de periode vlak voor de lavendel gaat bloeien. Tegen de jeuk kan je het beste even een apoteek binnenstappen en het laten zien; zij hebben de beste creme tegen de jeuk.
Sterkte; ik weet wat je bedoelt, heb er ervaring mee.
Geplaatst door: ® Noa
, Datum:
08.05.2010 15:44
De hierboven genoemde Mosiguard is echt fantastisch en ook geschikt voor jonge kinderen. Verder deet, maar dat is dan weer niet geschikt voor jonge kinderen.
Autan enzo werkt naar mijn mening juist helemaal niet.
Geplaatst door: bleur
, Datum:
08.05.2010 16:19
Biergist tabletten te koop bij de etos elke dag twee tabl innemen. Mijn man heeft al jaren last van muggen en ander ongedierte die hem lastig vallen en waar hij heftig op reageert. Na een tip vorig jaar biergist tabl ingenomen en het resultaat is super. Nog wel wat last maar als hij geprikt wordt reageert hij veel minder heftig. Ook de plaatselijke drogist in frankrijk heeft heel veel soorten muggenmelk wat heel goed werkt en ze geven prima advies.
Geplaatst door: ® Hans-R 
, Datum:
01.06.2010 20:07
Wij hebben hele goede ervaring met citronella, daarnaast gebruiken we voor het buiten zitten 'savonds een paar glaasjes waar een theelichtje in kan branden, zijn er ook voor sfeerverlichting, daar eerst een paar druppels citroenolie voor je het kaarsje (In het cupje laten)hier in zet, door de warmte verdampt de citroenolie en blijven de muggen ook op afstand.
Ziet er ook nog gezellig uit.
Ook prima om een in de caravan te zetten een uurtje voor het naar bed gaan, beter dan al die chemische spuitbussen waarvan je nooit de bijwerkingen weet, ik zal tenminste nooit in een ruimte waar ik moet slapen een spuitbus gebruiken, vooral niet in zo een kleine ruimte als een caravan !!
De eerder genoemde spiralen hebben wij ook op Bali gezien, er werden zelfs twee stuks onder je tafel gezet als je op een open terras ging eten, deze spiralen werden ook in de kampwinkel in Frankrijk verkocht.
Geplaatst door: Marc
, Datum:
01.06.2010 20:29
Laatst was er een test op tv. Er zijn maar 2 goed werkende methodes om muggenbeten te voorkomen;
1 De muggen buiten houden met een hor/klamboe
2 Smeersels die Deet bevatten.
Alle andere middelen bleken niet te werken.
Marc
Geplaatst door: katie
, Datum:
01.06.2010 20:30
Bij allergische reactie (grote bulten) een hooikoortstabletje nemen van Kruidvat en dan slinken ze vrijwel meteen.
Ik neem dus altijd die tabletten mee, soortgelijke tabletten zijn Allerfree en dergelijke. Ik heb er al eens Franse kinderen mee uit de brand geholpen.
Geplaatst door: petra
, Datum:
01.06.2010 22:54
@lisa, je moet daarna wel goed luchten, maar alles aan muggen wat op het moment van sprayen in de caravan aanwezig was is dood
met goed luchten doel ik wel, minstens een kwartier tot half uur
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
02.06.2010 08:45
Wij hebben eigenlijk nooit muggen in de caravan. We zorgen ervoor dat de caravan na een uur of 6 dichtblijft (snel erin en eruit). Mijn zoon en ik zijn hapklare brokken voor muggen en er hoeft er maar 1 in de wijde omtrek te zitten en zij vindt ons. Eerst mijn zoon, en als zij nog trek heeft, pakt ze mij ook nog even. En ik ben er erg allergisch voor. Ze lust het liefst mijn enkels en die zwellen dan op als ballonnen, en gaan ondraaglijk jeuken, daar is geen smeersel tegen bestand. Het enige dat mij dan nog soelaas biedt is een emmer koud water, liefst met een koelelement erin. (Zie je mij al zitten midden in de nacht?)
Ook de afgelopen Mei-vakantie hadden ze ons alweer te pakken. Maar ja toen zaten we vlak bij de Camarque.
Ik ben heel blij met jullie adviezen mbt tot hooikoortstabletten enzo, ik ga ze allemaal uitproberen!