goed werkend muggenmiddel (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Miep Kniep
, Datum:
02.06.2010 09:50
Man reageert erg allergisch op muggenbulten en gebruikt inderdaad een antihistamine (zeg maar anti-hooikoorts). Dit helpt alleen als je er echt allergisch op reageert. Bij een gewoon bultje of jeuk hoef je het niet in te nemen, alleen bij een extreme bult of zwelling is het aan te raden.
In de loop van de jaren hebben we heel wat uitgeprobeerd aan middeltjes, maar niets hielp. Soms had ik zelfs het idee dat muggen op Citronella afkwamen, maar dat wel mijn verbeelding zijn geweest.
Een erg goed "middel" tegen muggen is naar een plek gaan waar het minimaal windkracht 4 is. Bij windkracht 4 of meer vliegen ze namelijk niet meer : http://home.kpn.nl/vanadovv/Wind.html Vorig jaar in Bretagne hebben we bijna geen mug gezien ;-)
Geplaatst door: ® Fendtje 
, Datum:
02.06.2010 12:40
Wij zetten 's avonds een ventilator aan in de caravan. Muggen houden namelijk niet van tocht. Probleem met de muggen tijdens het slapen opgelost. Nog geen goede oplossing gevonden voor de muggen als we buiten zitten. Ik ga het dit jaar proberen met wierookstokjes van de Wereldwinkel.
Geplaatst door: donna
, Datum:
02.06.2010 13:36
@ Fendtje: De ventilator buiten zetten op krachtje 4?
Geplaatst door: Jim
, Datum:
02.06.2010 20:27