Aso gedrag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kelly
, Datum:
16.05.2010 22:17
Vorig jaar een aantal malen behoorlijk aso gedrag gezien op campings... en ja, vooral door Nederlanders.
Is dat omdat het vakantie is, of zijn "Nederlanders" gewoon aso in vergelijking met andere landen?
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
16.05.2010 22:19
Grote kam waarover jij iedereen heen haalt. En wat heet aso gedrag. Dat is ook een moeilijk te meten maat. Naar mijn idee een topic van niets, pure stemmingmakerij.
, Datum:
16.05.2010 22:21
Wat een opgefokte reactie :-)
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
16.05.2010 22:24
Valt mee hoor, maar als dit jouw maat is, dan is er veel aso.
, Datum:
16.05.2010 22:27
Ik zei opgefokt, niet aso.
Maar het staat je vrij om het een topic van niks te vinden. Ik zou het dan wel op prijs stellen als je er niet meer op reageert :-)
Geplaatst door: katie
, Datum:
16.05.2010 22:29
Kun je dat gedrag omschrijven Kelly?? Lieten ze bv de boel vuil achter of maakten ze veel herrie of iets anders?
, Datum:
16.05.2010 22:31
Twee voorbeelden:
inderdaad de plek vuil achterlaten (losse rommel zoals bekertjes) en hondenpoep niet opruimen
Geplaatst door: Andrea
, Datum:
16.05.2010 22:34
Dat vind ik inderdaad ook aso-gedrag, maar om nou alle Nederlanders over 1 kam te scheren... Als je op een NL-georiënteerde camping staat dan is de kans groot dat er een keer een Nederlander is die het wat minder nauw neemt... Maar dan is het niet gezegd dat andere nationaliteiten dat niet doen, je ziet het alleen niet.
Geplaatst door: x
, Datum:
16.05.2010 22:35
Johan aub laat dit stoppen.
Uitlokking is ook aso.
, Datum:
16.05.2010 22:42
Ik heb de FFCC, dus niks NL gerichte campings. Waar we toevallig in de buurt zijn volgens de FFCC.
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
16.05.2010 22:49
Ik vind ons volkje tamelijk luidruchtig. Oftewel nadrukkelijk aanwezig!
Ik heb de verschillen tussen Fransen en ons gemerkt op een camping waar we vorige week waren.
Zaten in een straatje met stacaravans van Vacansoleil ergo alleen maar Nederlanders. En, wat normaal is, mensen praten uiteraard met elkaar.
Maar op 20 meter afstand kon ik nog woordelijk volgen wat er gezegd werd. Iedereen mocht dus meegenieten met hun gesprek.
Nu wist ik dat er een gedeelte op de camping was waar chaletjes stonden waar Fransen in verbleven. Omdat ik ervan houd de boel te verkennen ben ik daar uiteraard ook eens wezen buurten.
En ook daar pratende mensen maar het grote verschil was het VOLUME!! Dit was gewoon praten op een normaal conversatieniveau.
En.......de Fransen onderbraken hun gesprek om mij te groeten!!
Dit is maar één voorbeeld maar ik heb het vele malen meegemaakt.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
16.05.2010 22:54
Er zijn ook heel veel rustige Nederlanders.
Ze vallen alleen niet op tussen enkele herriemakers
, Datum:
16.05.2010 22:56
En het gaat er juist om dat ALS er herriemakers zijn, blijken het opvallend vaak nederlanders te zijn.
Geplaatst door: Katie
, Datum:
16.05.2010 22:59
Het niet opruimen van hondenpoep en het gewoon op straat gooien van afval is volgens mij wel typisch Nederlands. Het laatste vooral onder de jeugd. Ik werk in een school en na de pauze is de gang bezaaid met lege pakjes appelsap en lege chips zakken.
Ook op straat zie ik zo vaak dat jongeren gewoon hun lege blikje of zakje op straat gooien. Buitenlandse steden zijn meestal ook veel schoner. Hard praten herken ik ook wel maar dat doen Britten dus ook. Vooral Britse moeders kunnen ontzettend tekeer gaan tegen hun kinderen, Franse moeders trouwens ook. En ook Fransen worden luidruchtiger naarmate de wijnconsumptie stijgt is mijn ervaring. Eigenlijk zijn Duitse gezinnen nog het rustigst. En Belgen ook. Maar je kunt inderdaad niet iedereen over 1 kam scheren. Wij stonden vorig jaar naast een zeer luidruchtige Franse familie waarvan we behoorlijk veel overlast hadden. Een kwestie van pech. Wel kies ik altijd voor een camping waar overwegend Fransen staan en over het algemeen is de sfeer erg plezierig. Als je echt te maken wilt hebben met hele behulpzame mensen die alles opruimen moet je naar Noorwegen of Denemarken gaan.
, Datum:
16.05.2010 23:02
Ook het elkaar groeten lijkt wel erg "ON-NEDERLANDS". Fransen doen dat altijd, soms zelfs tot vervelends vaak toe.
Geplaatst door: mir
, Datum:
16.05.2010 23:05
kelly dit is natuurlijk grote onzin, dit is hetzelfde vooroordeel dat alle russen in de all inclusive resorts aso,s zijn...snap het ook niet echt dat je zo,n topic opent wat wil je hier mee bereiken?
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
16.05.2010 23:16
Ik sluit me volledig aan bij wat Jan schreef. De Fransen zijn rustiger, terwijl ze vaak veel meer alcohol gedronken hebben. Natuurlijk bestaan er ook rustige Nederlanders, maar die vormen beslist een minderheid.
Ook hebben twee Franse campingeigenaren ons verteld dat ze Nederlandse kinderen ongedisciplineerd vinden. Franse kinderen zitten vaak op een internaat, waar hun discipline bijgebracht is. Ook in restaurants blijven Franse kinderen tot en met het dessert gezellig aan tafel meekeuvelen, terwijl Nederlandse kinderen allang door het hele restaurant rennen.
Luidruchtige Britten hebben wij nog nooit meegemaakt, integendeel, altijd hoogst beschaafd; ordinaire Britten pakken een all-in vliegvakantie naar b.v. Tenerife.
Duitsers durven zich nauwelijks te verroeren in Frankrijk; ze weten maar al te goed dat ze zich gedeisd moeten houden; werkelijk in ieder Frans gehucht wordt je (terecht) door een oorlogsmonument herinnerd aan wat er gebeurd is.
Italianen vinden wij eigenlijk de allerergste.
Je kunt niet anders dan generaliseren, uitzonderingen zijn er altijd wel, maar dat zijn dan ook uitzonderingen.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
16.05.2010 23:17
Volgens een Belgisch onderzoek zijn Nederlanders luidruchtig,gierig en arrogant. Hier de mening van een Belg:
Nederlanders zijn niet gierig of opdringerig (je hoeft ze maar van je af te schudden als ze het wel zijn), wel zeer luidruchtig en arrogant (op de plek waar ze met vakantie zijn is alles van hen). Ik ga/ging graag naar Nederland op vakantie maar enkel omdat het er zo vlak is om te fietsen, zeker niet om de nederlanders zelf.
Dus misschien is het wel gewoon waar. Meer meningen op:
http://www.nieuwsblad.be/forum/index.aspx?pagename=detail&forumid=940921
Geplaatst door: mir
, Datum:
16.05.2010 23:22
oh en kelly hier in het noorden van het land (friesland) is het ook heel normaal om iedereen te groeten hoor
Geplaatst door: Jack
, Datum:
16.05.2010 23:25
Niet zo brallen Marianne,wat je schrijft slaat zoals zovaak weer nergens op.
Verder vind ik het bijzonder overdreven om Frankrijk en de Fransen bij iedere gelegenheid zo belachelijk op een voetstuk te plaatsen.