Aso gedrag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: sannie
, Datum:
17.05.2010 16:20
Tja als het over opvoeden gaat dan schort er nogal wat aan,want zeg nou eerlijk bij het gros worden de kindertjes opgevoed door een ander (school,bso,opa en oma),allemaal goed bedoeld hoor maar ouderlijk gezag ontbreekt.
Geplaatst door: petra m
, Datum:
17.05.2010 16:22
Ik heb het een keer meegemaakt dat tegenover onze tent een Nederlands gezin zat. Niets mis mee, aardige mensen groeten als je langs liep ed. Maar in de avond tot een uur of 1 of 2 in de nacht voor de tent luidruchtig zitten kletsen. Maar de rest van onze vakanties heb ik nooit last gehad van ons volk
2 jaar geleden. Ik wilde wat foto's maken aan het rand van het zwembad van mij jongens. liepen een paar Franse tieners,jongens, zo te klieren tegen mij zodat ik maar geen foto kon maken. En toen ik daar wat van zei, werd ik bijna het water ingeduwd!
Zelf vind ik wel dat het aan de opvoeding van de ouders is. Maak niet uit van welk land je komt.
Geplaatst door: sissi
, Datum:
17.05.2010 16:38
OEPS het gaat weer over het opvoeden van kinderen....
Zullen we die kinderen eens met rust laten ipv er maar over te mekkeren. Gewoon alleen over de ouderen.
Goed voorbeeld doet toch goed volgen....????????????
Weten die kinderen veel dat een blikje in de prullenbak moet als pa en ma ook het vuil uit de auto gooien.
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
17.05.2010 17:58
T'ja sommige zaken zijn wel waar.
Aan het zwembad ,toen ik met mijn dochtertje of zoontje van rond de 3jaar een beetje aan het ploeteren was(kindjes met bandjes rond de armtjes en zo,waren er van die Nederlandse loebassen van een jaar of 15-17 die toch de mogelijk zagen om te plongeren of met ballen te meppen op een haarspeld van die kindjes.pffffffffffffffffff om te ontploffen en ik heb eens ontploft en er een nagelopen tot ik hem kwijt was(ahhaha ze zijn rap die knapen.
Franse jonderen gaan dit zeker niet doen,dus ik bedoel maar dat ik die knapen begrijp die zien door een paardenbril,dus ouders enkele raadgevingen zijn wel op hun plaats om hun te leren met anderen rekening te houden.
En dit is eenvoudig opvoeden.Is ook geldig voor andere nationaliteiten hoor!!!!!
Geplaatst door: mir
, Datum:
17.05.2010 18:05
heb vandaag voor mijn werk een geweldige oranje etalage gemaakt, laat het wk maar komen, ben er trots op in nederland te wonen
Geplaatst door: katie
, Datum:
17.05.2010 18:29
Ik denk dat we de pubers even buiten beschouwing moeten laten,puberende kinderen kunnen nu eenmaal dwars en vervelend zijn ongeacht de opvoeding. Het ging hier over volwassenen die luidruchtig zijn, hondenpoep en andere rotzooi niet opruimen en sanitair smerig achterlaten volgens mij.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
17.05.2010 18:34
En door wie zijn deze volwassenen vroeger opgevoed?
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
17.05.2010 18:43
Ik lees een hoop onzin op dit topic, als ik het mag geloven vind de een ALLE nederlanders aso, en een ander vind alle Fransen aso.Zo durft iemand te beweren dan Fransen hun kinderen slaan! Foei! Ik heb het nog nooit gezien, ongetwijfeld heb je ze er bij, maar ook in nederland hoor. Elk volk heeft aso's, en tja neg gedrag valt nu eenmaal eerder op. Zelf woon ik in een omgeving waar heel veel nederlanders wonen en sommige nederlanders willen gewoonweg niet met hun Franse dorpsbewoners omgaan.Leren de taal niet en klieken uitsluitend met elkaar. Ik ken zelfs mensen die een chambre d'hôte hebben en weigeren Fransen te ontvangen! Wij wonen in een dorp met een paar nederlanders en worden geheel opgenomen door de Franse dorpsbewoners. Je moet er natuurlijk wel wat moeite voor doen, het komt je niet zomaar aanwaaien. Maar voor diegene die niet graag op een camping komen waar ze eens naast Fransen zouden kunnen staan zou ik zeggen: blijf maar lekker weg, want op zulke mensen zit men niet echt te wachten hier!
Geplaatst door: marlies
, Datum:
17.05.2010 19:57
Wat mij in jaren kamperen op is gevallen;
op campings met veel animatie, spelletjes, georganiseerd vertier, veel grote glijbanen en al dat soort pret is het aso gehalte van ALLE nationaliteiten veel hoger dan op de wat rustiger campings met hooguit een zwembad en als bijv naast een rivier.
Op die grote campings ondervond ik toch veel meer geschreeuw, geruzie, rommel, vies sanitair ondanks geregelde schoonmaak.
Ligt toch aan het soort mensen wat kort door de bocht, voor het makkelijke vertier gaan en hun kids min of meer onopgevoed "los laten".
En inderdaad; kinderen apen hun ouders na toch!
Ons zien ze dus niet meer op van die mega campings waar het merendeel toch niet echt sociaal gedrag kan vertonen.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
17.05.2010 20:05
Inderdaad Marlies!
Helaas voelen campingeigenaren zich steeds meer genoodzaakt om er pretparken/zwemparadijzen van te maken, met ook Nederlands sprekende receptionisten en Nederlands sprekende animatieteams, waardoor bovendien de tarieven flink omhoog zijn gegaan.
Wij hebben steeds meer moeite in het vinden van lekker ouderwetse campings met gewoon een rechthoekig zwembad zonder glijbaan, kronkelweggetjes i.p.v. strak geasfalteerde paden met overal verlichting, etc.
, Datum:
17.05.2010 20:08
@Marijke, ik denk dat er een groot probleem bijgekomen is sinds de meeste Nederlandse kinderen (die inmiddels volwassenen zijn) geen Frans hebben geleerd op school, en de computerende kinderen alleen maar willen dwepen met alles wat Amerikaans is.
Geplaatst door: katie
, Datum:
17.05.2010 20:08
Marianne: Dan moet je toch eens in Nederland naar de Witte Wieven in Nunspeet gaan, kronkelige bospaadjes,aardedonker (geen verlichting) en een klein rechthoekig zwembadje. Precies wat je zoekt, helaas niet in Frankrijk.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
17.05.2010 23:38
Het valt mij op dat er kennelijk veel mensen zijn die ZICH aan aso-gedrag ergeren. Het woordje ZICH duit er op dat ze het ZICHzelf aandoen. Je bent toch op vakantie dus lach om de aso's en ontspan je. Ergeren helpt niets en is slecht voor je spijsvertering en bloeddruk.
Geplaatst door: Kelly
, Datum:
18.05.2010 00:29
Leuk dat het topic zoveel reacties heeft losgemaakt.
Ik erger me er niet aan, maar ben meer verbaasd over het gedrag. Ik kan me bijvoorbeeld niet voorstellen dat ik een hond zou laten loslopen tussen andere tenten en dan de hondenpoep niet eens zou opruimen. Kan iedereen alles proberen goed te kletsen en het generaliseren als storend ervaren... Dit soort gedrag is gewoon aso, onbeschoft en getuigt van weinig opvoeding (en komt naar mijn idee vooral bij NL voor helaas).
Geplaatst door: mar
, Datum:
18.05.2010 09:38
och kelly in mijn dorp ligt langs alle wandelpaden hondenpoep. Zeker die wandelpaden richting school. Want de mama's en papa's laten hun hond uit als ze hun kinderen gaan halen, maar vergeten dan die stront op de ruimen. Misschien lopen die kinderen er nooit door heen, maar ik sta regelmatig vloekend en tierend (ja ik heb er alleen mezelf mee en mijn kinderen horen en leren dan dus weer een hoop scheldwoorden..) de banden van mijn kinderwagen te schrobben.
Diezelfde mensen nemen hond ook mee op vakantie en waarom zouden ze daar in vredesnaam die stront opruimen als ze het thuis ook niet doen?
Maaaaar....op dit forum komen alleen mensen die wel altijd de hondenpoep opruimen. De aso's komen hier denk ik niet ;-)
Geplaatst door: marcha
, Datum:
18.05.2010 11:44
Ik ga gewoon naar een camping waar geen honden mogen komen,probleem opgelost. Wel erger ik me vaak hier op het strandje,het is daar verboden voor honden want het is een zwemplas en mensen laten dan toch massaal daar hun honden lopen en plassen in het water. Echt smerig. Het zou inderdaad goed zijn als iedereen zich aan de regels zou houden.
, Datum:
18.05.2010 12:50
Katie, die campings zijn er gelukkig nog wel in Frankrijk. Daar komt een ander soort publiek, waarvan de kinderen zich amuseren met visjes vangen en zwemmen in de rivier, vreemde beestjes of vogelnestjes ontdekken in de struiken, en verder gaan de ouders veel ontdekken met de kinderen in de omgeving; ze hebben helemaal geen behoefte aan de kermissfeer van pretparken met animatieteams, disco's etc.
Degenen die geen andere camping dan een pretpark kunnen vinden, moeten helaas wel betalen voor alle voorzieningen waar ze geen gebruik van maken.
, Datum:
18.05.2010 13:24
Wat betreft hondenpoep: camping l'Arche is een goed voorbeeld van een Nederlandse enclave en daar ligt veel hondenpoep langs de oever van de rivier, zelfs op het paadje naar de rivier. Maar nee hoor, daar zijn vast geen Nederlanders schuldig aan...:-S
Marcha, honden plassen of poepen van nature niet in het water; een hond die dat wel doet is waarschijnlijk niet op tijd uitgelaten of het dier is niet goed snik.
Geplaatst door: marcha
, Datum:
18.05.2010 14:12
Marianne: Ik heb juist geleerd dat honden in koud water plassen uit een soort reflex en kijk maar eens wat ze op dit hondenforum zeggen:
Als ze in het bos in een flinke regenplas duikt, moet ze er altijd even in plassen lijkt wel. .... Reina piest en poept ook altijd in zee of ander water. ...
www.hondenforum.nl/.../plassen-in-regenplas-t124817.html - In cache
, Datum:
18.05.2010 14:34
Vreemd hoor, want wij hebben 3 honden gehad die dol waren op zwemmen.