Aso gedrag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
18.05.2010 14:40
Trouwens, hier in Nederland aan een recreatieplas hebben we een keer een moeder gezien die de poepluier van haar baby ging uitspoelen in het water! Gewoon zo dat iedereen het kon zien...
Wij konden onze ogen niet geloven, maar voor haar was 't blijkbaar de gewoonste zaak van de wereld.
Geplaatst door: katie
, Datum:
18.05.2010 14:59
Nou we het toch over asociaal gedrag hebben, zoals jullie wel weten moet je bij sommige vakantieparken de lakens en vuile dekbedden buiten leggen, wij hebben een keer een gezin gezien dat zo een paar dekbedden oppakte en in de auto stopte.
Nou dan ben je ook perplex hoor.
Geplaatst door: ® treurig
, Datum:
18.05.2010 15:13
het meest treurige en aso achtige vind ik dat men elkaar hier op het forum zo vaak loopt af te zeiken, en men elkaar niet in zijn waarde laat.
bijna elk topic waar een vraag word gesteld over iets meenemen wat een ander als overbodig of nog erger als luxe ervaart is hier een voorbeeld van
iedere keer weer zijn er mensen die een ander wel moeten vertellen dat wat zij doen of laten het beste is voor alle anderen.
als een baby 'snachts jankt vind men dat hinderlijk en worden de ouders er op aangekeken en krijg je hier op het forum reacties als "wat moet je met zo'n kleintje op een camping"
men vergeet voor het gemak dat men vroeger ook baby's meenam die wel eens een slechte nacht hadden.
Kinderen die in hun spel een bommetje in het zwembad maken zijn toch zeker aso, (dat deden wij vroeger niet toen we jong waren, of toch wel)
Mensen kijk eerst eens in een spiegel en als daar iemand staat met een aurool boven zijn hoofd en vleugeltjes op zijn rug heeft men pas het recht om op andere af te geven
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
18.05.2010 15:15
Jaren geleden - omgeving Castellane - bloedhete zomer - dorpje had 2x daags 1 uur water, en op camping hingen oproepen om zeer zuinig te doen met water.
Meeste mensen hielden daar netjes rekening mee.
Jerrycan water tappen, en niet meer gebruiken dan nodig.
Als ik dan zie dat een Mw. uitgebreid BADLAKENS uit staat te spoelen onder een lopende kraan ................... tja, dan komt bij mij de rook uit de oren !
Wij zijn de discussie niet aangegaan met haar, maar zo'n iemand hoort voor mij dan wel in een bepaalde categorie thuis.
Zelfde camping. Gezinnnetje met tweeling-baby waren dagje uit.
Noodweer en vouwwagen helemaal in elkaar gezakt.
Met een aantal mensen de boel weer opgezet, nat goed & babybedjes naar buiten in de zon etc. etc.
Dank-je-wel zeggen was voor ons niet nodig - maar de woede omdat wij met onze vingers aan hun spullen hadden gezeten verbaasde ons ten zeerste !
Aso ? Onbeschoft ? - op z'n minst verbazingwekkend gedrag !
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
18.05.2010 15:19
Doortje , was het misschien mogelijk dat deze mensen niet in de gaten hebben gehad dat jullie hun spullen weer opgezet hadden . en dat de reactie kwam om dat toen ze aankwamen hun spullen buiten zagen staan
Geplaatst door: Tessa
, Datum:
18.05.2010 15:33
Naast ons plekje op de camping waren nieuwe mensen gearriveerd:
moeder met twee grote zoons en twee jongere kinderen.
Caravan(een oud wrak) hadden ze strak tegen onze caravan 'geparkeerd', wat wij niet zo prettig vonden, aangezien de plaatsen zeer ruim waren en het dus niet nodig was om op elkaars lip te gaan zitten. Moeder protesteerde, zei dat ze niet wist hoe ze de caravan moest verplaatsen en had er dus gewoon geen zin in.
Met onze hulp de caravan wat verplaatst.
's Nachts hoorde ik iemand achter onze caravan tegen de boom plassen...dat was dus 1 van de zoons.
Volgende dag hem aangesproken en gevraagd of hij voortaan even naar het sanitair wilde gaan... Keek me glazig aan en liep zonder antwoord weg.
Dag later: er werd gevoetbald achter onze caravan, 'doelpaaltjes' stonden vlak bij onze caravan, dus regelmatig knalde er een bal tegenaan. Op mijn verzoek of ze naar het speelveld verderop wilden gaan, kwam het antwoord: "Mens, zit niet zo te zeiken".....
Ook vonden de kinderen het teveel moeite om vanaf het strand over het pad naar hun caravan te gaan en liepen dus over alle plaatsen in een rechte lijn naar hun plek.
Hun hond lieten ze in de bloedhitte, zonder drinkwater, op de camping achter als ze boodschappen gingen doen.
Dit was de eerste keer, dat ik zo'n familie Flodder meemaakte...vreselijk!
Geplaatst door: Kelly
, Datum:
19.05.2010 21:56
Ongeloofelijk Tessa. Ik zie het zo voor me.
Geplaatst door: Wil
, Datum:
20.05.2010 17:20
Stonden jaren geleden in Couhé op Les Peurpliers, nadat we waren geinstalleerd ging onze oudste zoon vissen.
Hij rookte toen shag "Javaanse Jongens " oer hollanders kon niet.
Zit hij te vissen kom er een fransman naast hem zitten, en op een gegeven moment was de shag van mijn zoon weg.
Deze fransman wist van niets, waarschijnlijk in het water gevallen gaf hij aan.
's avonds mijn zoon weer vissen, komt deze fransman weer naast hem zitten, gooi ook zijn hengel uit, en na een tijdje begin die fransman een shaggie te draaien, en wat denk je "Javaanse Jongens"met verder nog hollandse tekst erop en ook dezelfde aansteker erbij. Mijn zoon word boos en vraagt zijn Shag en aansteker terug, waarop die fransman aangeeft dat die shag van hem was en dat hij die gekocht had, nederlandse tekst zou wel kunnen want in de franse winkels verkochten ze ook met nederlandse tekst vertelde hij, toen onze zoon hem confronteerde met de Nederlandse zegel erop, scheurde hij die eraf en vertelde dat die er helemaal niet op gezeten had.
Dus dat noem ik nou aso gedrag van een fransman.
Hebben in dat zelfde jaar autopech gehad, en het was toen bloedheet in frankrijk, en de garage die onze auto moest repareren ging van 12.00 tot 15.00 uur dicht, we moesten maar buiten wachten, zonder enig schaduw plekje, zonder uberhaupt enige informatie. We werden naar buiten gedirigeerd deur op slot en zoek het maar uit. Dus dat noem ik ook aso gedrag.
Jaar daarna op Le Couriou gestaan in Recoubeau, werden door eigenaar weggestuurd omdat we iets vertelde over de vieze toiletten en douche's. Eigenaar kon alleen maar Franse taal gaf hij aan, toen ik daar niet op reageerde kon hij ineens engels en gedeeltelijk nederlands. Dus spreek me niet over het gedrag van de gemiddelde fransman alsof deze altijd beleefd zijn.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
20.05.2010 18:58
Dus begrijp ik het goed? De Franse beheerder gaf in het Frans aan dat hij alleen Frans kon spreken?
En jij begreep dat Franse verhaal maar reageerde niet?
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
20.05.2010 21:27
Wil, wat verwacht je nou, je komt je auto brengen op een tijd dat zo'n beetje alle zaken in frankrijk sluiten, moeten ze dan voor die ene toerist met een kapotte auto maar even in d'r eigen tijd doorwerken? kom op zeg!
Geplaatst door: Katie
, Datum:
20.05.2010 21:36
Wij hebben prima ervaringen met Franse garages. Ze hebben onze auto altijd keurig gerepareerd en ze waren zeer behulpzaam,we zijn zelfs een keer naar de camping gebracht.
Geplaatst door: Wil
, Datum:
20.05.2010 21:40
Even reageren, ik verstond geen woord frans ( wil dit ook niet leren ) maar later begon hij in Engels en zelfs in gebrekkig Nederlands te praten, en toen begreep ik dat hij dit ook al in het frans verteld had.
Verder over de auto, we waren 's morgens al om 10.00 uur in de garage daar aanwezig, dus we kwamen niet op een onmogelijk tijdstip binnen. Verder hebben we tot vrijdag moeten wachten (het was op dat moment dinsdag) tot de auto klaar was terwijl GM nederland aan de ANWB had doorgegeven nog die zelfde dag het onderdeel in frankrijk bij de garage kon bezorgen en dat het binnen een half uur vervangen was ( één moer + één stekker ), maar deze garagehouder wilde dit niet en bestelde het bij GM in Frankrijk. Ik had dus mijn auto ruim twee dagen eerder klaar kunnen hebben. Ook hier had hij geen boodschap aan.
Dus..................
Geplaatst door: ® Bloempje 
, Datum:
20.05.2010 23:34
Ooit gestrand in the middle of nowhere in Bourgondië, netjes geholpen door een fransman, later is de auto opgehaald door een garagebedrijf en binnen 1 dag gerepareerd.
In verschillende steden meegemaakt dat je op de plattegrond staat te kijken en men direct en heel vriendelijk vraagt waar je naar toe moet.
Regelmatig gesprekjes gevoerd met Fransen op een willekeurig terras.
Volgens mij hebben wij geen last van aso-gedrag, niet van de Fransen, niet van de overige bezoekers.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
20.05.2010 23:55
Het probleem met Fransen is dat ze op mensen lijken. Overigens geldt dat ook voor Nederlanders, Duitsers, Engelsen, Grieken, Turken, Denen, enz. Het is dus niet terecht om aso-gedrag aan een bepaalde bevolkingsgroep of land toe te delen.
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
21.05.2010 00:25
bravo texel ( is echt gemeend)
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
21.05.2010 11:48
Daar denkt Kelly toch bepaald anders over.
Geplaatst door: ® Wim A 
, Datum:
21.05.2010 12:00
Grappig draadje. Sommige reacties zijn echte kolder.
Mag ik er zo ook ééntje starten over idiote motorrijders, wielerterroristen, puberende jongens, forumleden zonder relativeringsvermogen?
Geplaatst door: ® Ona 
, Datum:
21.05.2010 12:13
De campings waar wij gaan zitten meestal vol met Nederlanders, en als ik eerlijk ben, moet ik wel toegeven dat je hun aanwezigheid prima opmerkt, om het zo te zeggen.
Maar of dat noodzakelijk negatief is? Oké, soms wat luidruchtig, maar ik persoonlijk vindt dat wel gezellig. Spontaan volkje, waar je nog wel eens een babbeltje mee kan slaan. Liever zo dan dat men geen twee woorden tegen zijn buren zegt...
Vorig jaar hadden wij een huurcaravan naast ééntje van Nederlanders, wij kwamen later aan dan zij en bij aankomst vroegen ze meteen of ze konden helpen met de wagen uitladen. Heel erg vriendelijk vond ik dat, al hebben we het aanbod afgeslagen daar deze mensen ook wel van hun vakantie moeten kunnen genieten, natuurlijk.
Telkens als je elkaar tegen kwam op de camping zeiden ze vriendelijk goedendag, ik heb het liever zo lekker spontaan dan dat je elkaar straal negeert. Zij hadden een kleintje mee, dat regelmatig huilde 's nachts of 's ochtends vroeg, maar daar hebben wij niet over lopen klagen. Je staat nu eenmaal dicht op elkaar op zo'n camping, en een baby'tje dat huilt daar kan je als ouder niet veel aan doen. Als het kindje te warm heeft om te slapen, dan zit er niet veel meer op dan het kindje een beetje te sussen..
Ik vindt het erg dat mensen zo weinig van elkaar kunnen hebben, je bent op vakantie, geniet in de plaats van te lopen zeuren over alles. Zo maak je het jezelf en ook de anderen veel aangenamer!
Geplaatst door: mir
, Datum:
21.05.2010 22:35
texel.... je hebt helemaal gelijk
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
21.05.2010 22:42
Alhoewel Kelly liever had dat ik niet meer reageerde, zie pag 1 van dit draadje, ben ik blij dat er zoveel mensen reageren zoals Texel!