bomen met paarse bloemen bij eifeltoren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: roger
, Datum:
28.03.2011 18:22
Vorige jaar in de maivakantie waren we in parijs. Tussen de eifeltoren en de Seine staan een aantal bomen met heel veel prachtige paarse bloemen. Je komt ze wel meer tegen in Parijs
Wie weet welke boom dit is?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
28.03.2011 18:29
Zou het (een variant van de) Amerikaanse Sering kunnen zijn?
Die zie je ook veel in Bretagne, maar bij een tuincentrum daar werd me afgeraden deze mee te nemen naar Nederland omdat ze heel slecht tegen vorst kunnen.
Geplaatst door: camping Camp Redon
, Datum:
28.03.2011 18:48
Ik denk dat je de paulownia bedoeld, deze kom je in Frankrijk regelmatig tegen en we hebben ze zelf ook een aantal op de camping staan.
Ik weet niet welke bij de eifeltoren staan, maar deze zou het kunnen zijn.
Hij krijgt eerst bloemen en komt daarna pas in het blad. De boom is in de bloei dan helemaal paars. Als de bloemen uitgebloeid zijn komen de bollen (eest groen en later bruin) en daar komen 's winters weer veel kleurige distelvinken op af om de zaden op te eten
zie: http://www.lesarbres.fr/paulownia.html
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
28.03.2011 20:39
Waarschijnlijk wel de sering. Die bloeit in mei.
Eventjes kijken op het internet.
A propos... Effeltoren is met 2 x f.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
28.03.2011 20:42
Geplaatst door: Uylenspiegel
, Datum:
28.03.2011 20:46
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
28.03.2011 20:47
De Amerikaanse sering doet het in Brabant prima. Jullie wonen vast in Noord-Nl ;-))
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
28.03.2011 20:50
Geplaatst door: ® Loesol
, Datum:
28.03.2011 21:12
Geplaatst door: tineke
, Datum:
28.03.2011 21:15
Geplaatst door: camping Camp Redon
, Datum:
28.03.2011 21:23
Geplaatst door: Roger
, Datum:
28.03.2011 22:54
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
28.03.2011 23:24
Irene1, wij hebben de Amerikaanse Sering een jaren geleden als struikjes gehad en die gingen inderdaad na een paar weken met geregelde nachtvorst - en de wind hier in Noord-Holland - in de winter dood.
Vorig jaar op stam nog eens geprobeerd en nu weer niet overleefd.
Overbuurvrouw had ook een paar wat grotere struiken en hetzelfde verhaal... Schijnt ons niet gegund te zijn, maar het kan natuurlijk ook komen door de zware vette kleigrond waarmee we "gezegend" zijn, al hebben we er in de loop van de jaren ettelijke zakken tuinturf, kalk en zand doorheen gemengd. Overeenkomst Bretagne en Noord-Brabant is immers de zandgrond.
Geplaatst door: Roger
, Datum:
29.03.2011 15:04
Dus geen Sering................
Maar ook mooi.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
29.03.2011 17:03
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
29.03.2011 20:53
Digi-oma. Wij hebben diverse struikjes gehad van Am sering. Deden het prima. Een buurman had een geënte versie op stam, doet het ook prima. Mijn struik werd zelfs zo groot dat-ie uiteindelijk geruimd is moeten worden. Of het de zuidzijde van het huis, of de zandrond, of de combi is, weet ik niet. Wel dat ze het hier prima doen.Ook na 2 stevige winters.
Geplaatst door: mar
, Datum:
29.03.2011 23:05
Hier ook brabant, en de amerikaanse sering. Ik heb de plant gezet op het noorden, kreeg nooit een spatje zon. Tegen het huis aan...
Geen idee of hij teerde op de warmte van het huis/dat hij daarmee beschut was????? Maar hij groeide en groeide en kreeg ook bloemen!!! Wel tikkeltje later dan wanneer hij in volle zon had gestaan.
1 keer bijna niet gered: was een rotwinter: het ging dooien en werd wat warmer..en toen plots toch nog vette vorst en sneeuw erover. Toen zag ie zwart. Gesnoeid..gelaten en weer gegroeid...
We zijn verhuisd..ik durfde het niet aan om m uit de grond te nemen. Hopelijk zijn de nieuwe bewoners ook begaan met m.
Amandelbomen geven toch ook paars/roze bloemen?