Geplaatst door: Manonniii
Datum:
31.05.2011 19:32
Hallo allemaal,
ik heb al veel gehad aan dit forum en kan mij goed voorbereiden op onze reis naar Spanje in juli.
Ik heb nog wel een vraagje. Namelijk:
Mijn vriend is de enige met een rijbewijs en zal dus de volledege route moeten rijden. Ik heb via mappy mijn route langs de route du soleil uitegstippeld en bedacht dat we in de buurt van Lyon een overnachting zullen maken. Omdat dit de eerste keer is dat we deze reis zelf gaan maken vraag ik mij af of Lyon een goede plaatst is om te stoppen. Is dit haalbaar?
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
31.05.2011 19:38
Haalbaar in welk opzicht? Hoeveel km is Lyon voor jullie? Heb je iets geboekt of wil je de stad in? (Is een erg mooie stad.)
Geplaatst door: ® Herma
Datum:
31.05.2011 19:39
Hangt er o.a. vanaf waar vandaan je vertrekt / op wat voor een dag je vertrekt /én heb je een kampeermiddel achter de auto hangen?
Vanaf Utrecht is Lyon 900 km, dit is zonder aanhanger goed te doen en ben je al mooi een eind op weg. Dan wel onder Lyon overnachten zodat je de volgende dag niet eerst nog Lyon door moet.
Geplaatst door: jeanet
Datum:
31.05.2011 19:40
Manon, van waaruit gaan jullie rijden? Noord- of Zuid-Nederland?
En rijden jullie in het weekend of door de week? Rijden jullie met of zonder aanhanger? Willen jullie op een camping of in een hotel overnachten? Wij wonen in Zuid-Nederland en dat is ongeveer 700km naar Lyon. We hebben 2x in Macon (iets ten noorden van Lyon) overnacht, op de Municipal camping. Deze ligt 5 minuten van de snelweg. Maar wij hadden een vouwwagen.
Geplaatst door: Sam
Datum:
31.05.2011 19:45
Ook wij rijden altijd de route soleil en overnachten net na Lyon voor ons zo'n 1000 km naar ons overnachtingsadres. Het is inderdaad beter om de eerste dag voorbij Lyon te rijden. Wij gaan altijd rond 6 uur rijden 's ochtends en zijn dan tussen 4 en vijf uur bij Valence. Hebben dan lekker een Ibis hotelletje met zwembad en eten dan heerlijk op het terras en dan ben je al lekker in vakantiestemming. De volgende dag na het ontbijt wegrijden (rond 8 uur) en dan nog een paar uurtjes naar de Cote d'Azur. Mijn man rijdt ook alleen en heeft er totaal geen moeite mee. Stoppen doen we als we zin hebben of als het moet.
Geplaatst door: Manonniii
Datum:
31.05.2011 19:48
We vertrekken vanaf Arnhem op 10 juli dat is op een zondag.
We verblijven een week in een hotel en de week erna in een appartement dus geen caravan o.i.d. achter de auto.
Ik ben de "reisplanner" van het gezin en rijd dus zelf geen auto en daarom vindt ik het lastig inschattn. Mijn vriend heeft ook nooit eerder zo'n lange rit gemaakt. Daarom vind ik het lastig.
Geplaatst door: tineke
Datum:
31.05.2011 19:48
....en gaan er ook kinderen mee?
Geplaatst door: yvonne
Datum:
31.05.2011 19:51
Mijn man rijdt ook alleen. We zijn vertrokken op zaterdagmorgen rond 10 uur en waren rond 7 uur in Macon waar we hebben overnacht. Dit is dus heel goed te doen. Wel wonen wij in Zuid Nederland. En we hadden alleen wat file bij Metz. Op een zwarte zaterdag of als je in het Noorden woont ligt het dus anders.
Onze ervaring is dat je na 700 tot 800 kilometer echt gaar bent en toe bent aan stoppen en overnachten. Ook naar Zuid Bretagne (900 km) overnachten wij daarom. Misschien kun je voor alle zekerheid 100 kilometer voor Lyon overnachten?
Geplaatst door: manonniii
Datum:
31.05.2011 20:12
- Nee we zijn met z'n 2. Geen kindjes mee.
- Het centrum van Lyon is 857,6 km rijden en zonder stops meegeteld ben je dan 08:15 uur aan het rijden.
We rijden naar Salou en kunnen na 15:00 uur inchecken.
Ook iets om rekening mee te houden natuurlijk.
Geplaatst door: jeanet
Datum:
31.05.2011 20:49
's Morgens op tijd aanrijden en dan moet je wel tot Lyon kunnen komen. Als jullie 3x stoppen onderweg gaat dat prima. Je mag 130 km per uur in Frankrijk en er is op zondag niet zo veel vrachtverkeer. Je kunt dus goed doorrijden. Ik zou het in ieder geval proberen en dan kun je in de buurt van Lyon een hotelletje nemen. Voor 2 personen is er dan denk ik wel iets te krijgen en anders zoek je in een stadje net ten noorden of ten zuiden van Lyon iets. Succes en fijne vakantie.
Geplaatst door: leo
Datum:
31.05.2011 21:25
Ik zou iets onder Lyon gaan overnachten, want de maandagochtend in Lyon kan nogal druk met verkeer zijn en op zondagmiddag valt dat juist wel mee. Qua afstand moet dat vanuit Arnhem ook goed te doen zijn.
Geplaatst door: leo
Datum:
31.05.2011 21:41
Ik las net dat jullie pas om 10 uur willen vertrekken. Met de nodige stops zou ik tot Lyon ongeveer op 10 uur reistijd rekenen.
Dan ben je dus om 20.00 pas op bestemming.
Houd er rekening mee dat het maandag drukker op de weg is en bovendien de vrachtauto's ook weer rijden. Dus zul je die dag naar aller waarschijnlijkheid minder kilometers kunnen maken. Dus Lyon als overnachtigingsplaats is wat betreft afstand over 2 dagen goed gekozen, zou je eerder stoppen dan moet je dus meer kilomters maken op de drukkere maandag en dan ook nog eens Lyon moeten passeren.
Geplaatst door: ® kea
Datum:
31.05.2011 21:42
We zijn een keer vanuit Eindhoven, naar Spanje vertrokken. 's Morgens om 7 uur vertrokken en gestopt in Montpellier. "s Avonds om 7 uur aangekomen. Dat was bijna 1100 km. Persoonlijk zou ik nu eerder stoppen, maar het schoot zo lekker op, we hadden geen hotel gereserveerd, maar op de bonnefooi wat geregeld . Het was in het voorseizoen, dus rustig op de weg en genoeg hotels beschikbaar.
Geplaatst door: Silvia
Datum:
01.06.2011 01:13
Voor iemand die het hele stuk alleen moet rijden en nog nooit zo'n afstand heeft gereden, is 10 uur ( mert stops erbij) rijden, erg ver hoor! Het lijkt mij beter, en veiliger, om na 8 uur, met stops, gewoon te stoppen, enb de volgende dag verder te gaan!
Geplaatst door: Els
Datum:
01.06.2011 10:44
Paar jaar geleden ook voor het eerst samen op vakantie gegaan: mijn vriend was toen ook de enige van ons twee met rijbewijs.
Wij hebben toen op een dag +/- 650 km gereden, dwz: net onder Beaune en dat was genoeg.
Natuurlijk kun je meer kilometers maken en als je eerder op je bestemming wilt zijn kun je daar ook bewust voor kiezen.
Maar rijden en opletten is best vermoeiend (zeker zonder ervaring zoals wij destijds hadden) en bovendien begint bij ons de vakantie zodra we de voordeur van ons huis dichttrekken en genieten we ook al van onze reis naar de bestemming toe.
Geplaatst door: Car2
Datum:
01.06.2011 19:47
Ik zou bij Lyon ongeveer de nacht doorbrengen. Er zit dan zo'n 850 km erop. Voorkeur vroeg vertrekken.
De volgende dag moet je dan nog 800km. Op maandag met vrachtverkeer op de weg is het inderdaad drukker.
Met zijn 2-en, zou ik het erop wagen om op de bonnefooi een hotelletje te zoeken.
Neem een hoteloverzicht mee met telefoonnr's, evt ook van Chambre hôtes in kleine dorpjes van de snelweg.
Geplaatst door: Jolanda
Datum:
01.06.2011 22:33
Hoi,
Wij hebben dit 2x met de caravan gedaan. Vanaf Overijssel tot een eindje onder Lyon. Om 7 uur vertrokken en 's avonds om 7 uur aangekomen. Dat is dus met de caravan en bijna 1000 kilometer. Nou rijdt mijn man niet alleen, maar wel het grootste deel van de reis. We hebben altijd op zondag gereden en vonden het prima te doen. Overnachting op een camping onder Lyon. Moet met de auto dus prima lukken.