Politie waarschuwt camperslapers bij snelweg (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
10.08.2011 12:09
Mensen die in hun camper langs de snelweg overnachten, moeten oppassen voor inbraken. Daarvoor waarschuwt het Korps landelijke politiediensten (KLPD).
Het vermoeden bestaat dat meerdere daders actief zijn.
Sinds april 2011 is 40 keer aangifte gedaan en sinds vorige maand stijgt het aantal incidenten per week. Op dit moment is er alleen sprake van materiële schade.
Gedupeerden worden tijdens hun slaap beroofd en komen daar pas de volgende ochtend achter. De politie heeft nog niemand aangehouden. Of er sprake is van een georganiseerde bende of individuele inbrekers, is onduidelijk.
Het KLPD adviseert mensen op een camping te gaan staan in plaats van langs de snelweg. ''Als dat niet mogelijk is, wees alert.
'' Verder zouden mensen geen kostbare spullen zoals laptops, navigatieapparatuur, tassen en sieraden in het zicht moeten laten liggen en de camper op een verlicht gedeelte van de parkeerplaats moeten zetten.
Bron Nu.nl
Geplaatst door: yvonne
, Datum:
10.08.2011 13:28
Volgens mij ging dit vooral om campers in Nederland even voor de goed orde!!!
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
10.08.2011 15:10
Net vorige week gehoord. Mensen stonden met caravan en auto bij een wegrestaurant, en toen zijn daar aan het eten waren is er een poging tot inbraak in hun caravan gedaan. Door een inbrakbeveiliging was het niet gelukt om in de caravan te komen, maar wel een heleboel schade aan de caravan. Dit was in de buurt van Amsterdam.
Wij laten de caravan eigenlijk nooit alleen op een parkeerplaats, gaan om de beurt naar het toilet, en eten hebben we bij ons. Of 1 pers. haalt iets in de winkel erbioj.
Geplaatst door: fietsen
, Datum:
10.08.2011 15:16
hoeveel fietsen worden er gestolen per dag?
hoeveel inbraken zijn er elke nacht?
enz enz enz
laat je toch niet gek maken ....
Geplaatst door: Car2
, Datum:
10.08.2011 15:19
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
10.08.2011 15:30
@fietsen -En is dat dan een reden om je fiets of de deur maar niet meer op slot te doen? Er komt nog een moment dat verzekeraars als voorwaarde gaan stellen dat de camper/caravan niet meer onbeheerd op een parkeerplaats mag achterblijven. Zoals nu al een goed slot is vereist.
Geplaatst door: Dre
, Datum:
11.08.2011 08:21
Het KLPD adviseert mensen op een camping te gaan staan in plaats van langs de snelweg. ''Als dat niet mogelijk is, wees alert.
Waarom zou het niet mogelijk zijn om op een camping te staan.
Geplaatst door: meeuwen
, Datum:
11.08.2011 09:37
@Dre; helaas zijn er blijkbaar veel camperaars die zich liever laten beroven dan voor 20 euro op een camping gaan staan. Een kennis van mij gaat ook zo lekker 'goedkoop'op vakantie. Zijn vrouw doet de helft van de tijd geen oog dicht 's nachts. Er zullen waarschijnlijk eerst slachtoffers moeten vallen voordat men voorzichtiger wordt.
Geplaatst door: Tiny
, Datum:
11.08.2011 10:09
Beetje kortzichtig meeuwen.
Dus vrachtwagenchauffeurs moeten hun baan opzeggen, evenals conducteurs, juweliers, snackbarhouders enz.
Door die 20 euro te noemen beproef ik enige jaloezie.
Er zijn namelijk camperaars, zoals ik, die zelden op een camping komen. Maar ik overnacht nooit langs de snelweg en zeker niet in Nederland. Trouwens ik slaap nooit in mijn camper in Nederland.
Daarvoor ga ik naar de campervriendelijke landen zoals Duitsland, Frankrijk en Italie waar je van 0 - 10 euro kan overnachten op aangewezen camperplekken. Soms zijn die met stroom (tegen betaling) en sanitair.
Ik heb ook helemaal niets met campings.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
11.08.2011 10:41
Al jaren hebben we onderstaande beugel naast de deur van de caravan (het wat oudere rechte metaalkleurige type). Past voor onder- en bovendeur. http://www.easywebshop.com/holidaycampers/detail/134947-Fiamma-Security-46-Fiamma-Security-46
In eerste instantie opengeklapt om het in- en uitstappen te vergemakkelijken vanwege m'n rugklachten, maar wanneer we rijden zit deze OP SLOT voor de deur geklapt. Zo wordt het voor ongewenste gasten moeilijker even met een plastic kaartje de deur te openmaken wanneer we ergens stoppen of een dagje weg zijn van de camping. Zelf gemonteerd... en tip voor de doe-het-zelver: wanneer je de bouten door-en-door van buiten naar binnen door de caravanwand naast de deur steekt even twee stalen buisjes met de doorsnede en lengte van de bouten invoeren, anders trek je de wanden bij het aandraaien naar elkaar toe. Andere tip: als de beugel uitgeklapt staat als je binnen bent deze wel op slot draaien anders kan de beugel door anderen voor de deur geklapt worden en kun je er zelf niet meer uit!
Alle beetjes helpen denk ik maar ook al zal onze caravan nu niet direct de hebzucht van anderen oproepen ;-)
Er moet toch ook zo-iets zijn voor motorhome's al hebben die meerdere deuren.
Geplaatst door: meeuwen
, Datum:
11.08.2011 10:45
@Tiny: nee, ik heb het over camperaars, niet over vrachtwagenchaufeurs etc. Die mensen weten wat de gevaren langs de weg zijn en handelen daar ook naar (uit eigen ervaring). Het gaat om de onnozelen die niet weten waar ze mee bezig zijn.
Geplaatst door: dre
, Datum:
11.08.2011 10:52
Tiny mijn broer is vrachtwagen chauf en die slaapt met een stalenbuis tussen de beide deuren zodat deze niet open kunnen vanaf buiten. En dat die langs de snelweg slapen snap ik. Maar ik begrijp niet waarom mensen het gevaar opzoeken om langs de snel/weg te gaan slapen. Onze buren ook gaan altijd met de camper naar het zuiden en dan vertellen ze trots dat ze voor niets achter een sportzaaltje staan op in een dorpje bij een tankstation. Nounou lekker hoor zo goedkoop, maar als hen iets gebeurd heb ik totaal geen medelijden. Wel een dure camper maar geen geld over voor een overnachting. Ben hier niet jaloers op want wij hebben altijd prima vakanties met ons gezin. En misschien als ik niet meer werk wil ik ook wel een camper.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
11.08.2011 12:11
De tip van de politie om de camper op een verlicht gedeelte te parkeren, vind ik helemaal een giller: op die manier kunnen ze van veraf al zien waar een camper staat en hoeven ze niet te hannessen in het donker.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
11.08.2011 12:41
Tja maar volgens mij kopen veel mensen een camper omdat je dan in principe overal kunt stoppen en overnachten, dwz op speciale camperplaatsen die meestal bv aan zee liggen met een prachtig uitzicht. Anders kun je net zo goed een caravan kopen als je toch naar een camping moet.
Geplaatst door: Marianne
, Datum:
11.08.2011 12:48
Alles is beter dan langs de snelweg.
Alsof er op campings nooit ingebroken wordt...
En ik zou de wagen in een donkere kleur overspuiten, zodat-ie minder opvalt.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
11.08.2011 12:58
Nog even en we rijden in bewaakte konvooien naar het buitenland en wonen in ommuurde wijken.
Geplaatst door: Jen
, Datum:
11.08.2011 13:02
Een flinke hond mee wil ook wel eens helpen. En voor de niethondbezitters een bordje "" Hier waak ik"" met de afbeelding van een pitbull en een cassettebandje met geblaf en gegrom gedurende de nacht.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
11.08.2011 13:06
Waarom kan er niet gewoon een alarm op net als bij een auto?
Geplaatst door: Elma
, Datum:
11.08.2011 13:15
Waarom kunnen sommige niet met hun poten van andermans spullen afblijven?
Geplaatst door: d.roog
, Datum:
11.08.2011 13:35
heb in afrika wel eens iemand met een echte (maar ongevaarlijke) slang in de auto zien rondrijden. had een stickertje op de ramen geplakt (zoiets als "hier waak ik"). werkte perfect afschrikwerkend. bovendien geen cassettebandje nodig. slangen blaffen immers niet.