Geplaatst door: Marion
Datum:
12.10.2011 15:49
Met de eerste orientatie richting de komende zomervakantie merk ik bij mezelf dat ik me enorm verbaas om de prijzen die sommige campings vragen. En ik vraag me dan af; zijn er echt zoveel kampeerders die zonder problemen dergelijke bedragen betalen? Een beetje rondkijkende kom ik bij campings die 50-60 euro per nacht durven te vragen. Voor een gezin van 4, inclusief electra. Dan sta je meestal op een 4 sterren camping, maar voor mij eigenlijk met standaard faciliteiten; een (gewoon) zwembad, open water, redelijk sanitair, een beetje entertainment en plekken met een omvang vanaf 100m2 (hebben we nou eenmaal nodig met onze grote vouwwagen). Geen overdreven luxe, geen toeters en bellen. Vind ik althans. Een plekje waar je met je eigen spullen gaat staan en waar je gebruik maakt van sanitair en voorzieningen.
We zijn 2 jaar in Oostenrijk geweest waarbij ik al schrok van de prijzen van 40-45 euro per nacht, daarvoor betaalden wij rond de 30-35 euro per nacht in Frankrijk. Ik kan me de tijd nog herinneren dat wij samen gingen kamperen in Frankrijk, 12 jaar geleden. Wij betaalden toen voor een 4-sterren camping 100 Franc per nacht; 33 gulden!
Worden de prijzen nu echt steeds belachelijker, of loop ik gewoon gigantisch achter? Ik vind 50-60 euro per nacht echt absurd, maar wellicht ligt dat aan mij.
Marion.
Geplaatst door: joyce
Datum:
12.10.2011 16:07
Het ligt niet aan jou, het wordt inderdaad steeds duurder. In Spanje dit jaar in de duurste tijd 65.90 betaald per nacht. Wel met groot zwembad en direct aan het strand maar in Frankrijk, Bourgogne, eenvoudig en koud zwembad, 52 euro. Grappig van die 100 franc, dat was toendertijd ook onze richtlijn en het lukte altijd voor die prijs, ook aan de kust en met zwembad. Nu met twee kinderen, in het hoogseizoen, gaat dat niet meer lukken.
Geplaatst door: jan
Datum:
12.10.2011 16:12
4 sterren campings zijn enorm duur geworden. Vaak sta je veel beter op een 3 sterrencamping. Voorzieningen zijn vrijwel gelijk, wat minder toeters en bellen, maar de prijs maakt vaak een groot verschil.
Geplaatst door: ® Ineke
Datum:
12.10.2011 16:16
Ik weet niet welke streek je wilt bezoeken maar als ik kijk bij Domaine de Gaujac of Castel Rose bij Anduze dan kom ik uit tussen 40 en 50 Euro.
Geplaatst door: Carolien
Datum:
12.10.2011 16:18
Ik ben het helemaal met je eens en ga daar uit principe dus niet eens heen. Net zomin als dat ik bereid ben om bv. €5,- per nacht voor mijn hond te betalen. Die maakt niet eens gebruik van het zwembad of het sanitair!!
Er zijn gelukkig een heleboel leuke campings, met zwembad en ruime plekken waar je voor de helft van dat bedrag kunt kamperen!
Geplaatst door: ® Peter2
Datum:
12.10.2011 16:19
Het is wel een beetje boel afhankelijk van wat je op een camping wil en in welke streek je in het hoog seizoen op vakantie gaat.
Als ik meer dan 50 € per nacht zou moeten gaan betalen dan gaat de lol er snel van af en zou ik toch wel hard gaan overwegen om niet meer met eigen middel te gaan kamperen.
Maar goed er zijn best knappe campings die, oké met een beetje zoeken, zeker onder de 50 € blijven.
Geplaatst door: ® Ina2
Datum:
12.10.2011 16:23
Marion@ probeer eens een nieuwe topic te starten waarin je vraagt of er campings bekend zijn die aan de gestelde eisen voldoen met een max. prijs die je er voor over hebt. Wie weet wat er voor moois uitkomt. Gelukkig kan ik inmiddels buiten het
hoogseizoen dat scheelt een slok op een borrel.
Geplaatst door: ® kea
Datum:
12.10.2011 16:38
Waarom zoekt iemand een 4 sterren camping ?
Op de 2 en 3 sterren betaal je veel minder. En het schoonmaken en de sfeer wordt niet bepaald door de sterren.
Geplaatst door: ® Irene 1
Datum:
12.10.2011 16:40
Helemaal niet gek Marion. Voor 2 personen betaal ik max 20 euro. Met vieren max rond de 30 euro. Is het gebied erg toeristisch, dan mag daar max 10 euro bij, maar 40 euro is echt de zeer strikte bovengrens, inclusief elektra en onze hond.
Wij kiezen graag 2 sterren campings. Een zwembad is geen must, maar met de kinderen wel prettig. Een rivier wordt dan wel gewaardeerd.
Laat eens een camping zien welke jullie aanspreekt, dan komen er wellicht vergelijkbare campings voorbij die voordeliger zijn.
Geplaatst door: Bar
Datum:
12.10.2011 16:40
Ik ben tot nu toe nog geen campings boven de 35 euro tegengekomen op onze zoektochten in al onze voorgaande kampeerjaren.
Maar misschien moet je daarvoor eerst een principiële keuze majen.
Of je zoekt een camping met alle toeters en bellen en betaalt daar ook naar, óf je stelt je eisenpakket bij zodat de camping beter bij het door jou gewenste budget past. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten lukt meestsl niet :-)
Geplaatst door: ® Ineke
Datum:
12.10.2011 16:48
Geplaatst door: Jen
Datum:
12.10.2011 16:53
Het verschil zit em erin dat, of je wilt kamperen of je wil verblijven op een soort pretpark waar half Nl komt.
Geplaatst door: yvonne
Datum:
12.10.2011 17:00
Dat is toch met alles sinds de komst van een euro? Daarvoor betaalden we 500 gulden voor een huisje in Bretagne in het hoogseizoen, nu 500 euro of zelfs meer. Hetzelfde bij Centerparcs etc etc. Ik verbaas me er niet over, alles is verdubbeld behalve het salaris.
Geplaatst door: Pim
Datum:
12.10.2011 17:03
In Frankrijk kun je nog heel goedkoop kamperen.
Wij stonden 2 jaar geleden in Italie en betaalde toen al 85 euro per nacht voor 4 personen voor een kampeerplek. We stonden wel op een luxe camping in Lazise (gardameer), maar als je ziet je krijgt er echt niet meer voor dan een camping aan zee in Frankrijk voor 50/60 euro per nacht.
Ook in Frankrijk mooie campings gehad voor 40 euro per nacht waar alles erbij zit (zwembad, zee/rivier, animatie, schoon sanitair en ruime kampeerplekken).
Geplaatst door: dewitte
Datum:
12.10.2011 18:01
Met kinderen en entertaining dan zit je vlug rond de 45-50 euro,en het is belangrijk dat de kinderen een fijne vakantie hebben zoniet wordt het voor de ouders ook niet zo leuk denk ik.afhankelijk van de streek waar je naar toe wil vb ardêche en Drôme even ver maar groot prijsverschil.Maar als je er wat werk van maakt dan zijn er genoeg campings waar het leuk vertoeven is en betaalbaar,onze kinderen zijn groot dus we zijn maar met zijn tweetjes meer en blijven onder de 28-30 euro.
Geplaatst door: diana8
Datum:
12.10.2011 18:14
Vergelijk de prijs van die camping van toen eens met de prijzen die ze nu hanteren.
Verleden jaar heb ik dat ook gedaan en bleek de gemiddelde camping in 5 jaar maar €2.50 omhoog gegaan te zijn.
Ik wil niet meer betalen dan €25,- per nacht. Doordat mijn oudste niet meer mee gaat en wij geen stroom meer afnemen halen we dat nog. De reden, onze wensen gaan omhoog. De kinderen willen een zwembad, al is het maar een vierkante bak of een ruige rivier.
Geplaatst door: jan52
Datum:
12.10.2011 18:37
Onze wensen gaan juist omlaag. Het enige wat wij belangrijk vinden is mooie natuur en rust. Die vinden we dan ook vaak op de echte kleine campings. Prijzen varieren van 12,50 tot 18 euro all in. Als het boven de 20 euro komt haken we af. Alleen in het voorjaar als we naar Duitsland gaan voor zo'n 10 dagen doen we concessies en betalen we rond de 21 a 22 euro per nacht.
Geplaatst door: Toon
Datum:
12.10.2011 19:08
Dat we veel betalen is onze eigen schuld. De meeste mammoet campings met Nederlandse eigenaar zijn in het hoogseizoen uitverkocht of te wel mud vol. Wat die eigenaren ook vragen, we hebben al gereserveerd voor het volgende jaar. Als ik eigenaar was dreef ik mijn prijs ook gigantisch hoog op. De Nederlanders komen toch wel, ze mopperen wel maar wegblijven, doen ze niet. Als we weg gaan blijven dan heeft de eigenaar een probleem. Zolang we braaf blijven komen moeten we niet mopperen.
Mijn advies is, als je het te duur vindt blijf er dan weg en zoek wat anders .
Geplaatst door: sandra
Datum:
12.10.2011 19:23
Wij hebben een gezin van vijf en in Frankrijk betaal je boven de 7 jaar vaak een volwassen tarief. Dit jaar waren onze kinderen (13,11 en 8) dus voor het tarief volwassen. Dus hebben wij het budget maar weer bijgesteld. Toch kunnen wij met max 35,-- euro nog steeds redelijk uit de voeten. Zoeken inderdaad geen toeters en bellen. Komen we soms op een duurdere camping dan kan dat voor enkele nachten ook geen kwaad. De vakantie duurt dan gewoon wat korter ;-(
Ik denk wel dat zo lang er mensen zijn die die enorme bedragen wél neertellen er campings zullen zijn die deze bedragen vragen. En vice versa.
Een camping is gewoon een bedrijf dat geld moet verdienen om te kunnen voortbestaan. Als de eigenaar een bedrag vraagt is het aan ons of we daar iets 'kopen' of niet. Net als met auto's; de één rijdt een oude Alto en de ander liever een spiksplinter nieuwe Mercedes.
Geplaatst door: ® Karin
Datum:
12.10.2011 19:40
Eigenlijk doen we het zelf, we willen steeds meer.
Om onze kinderen het helemaal naar hun zin te maken, want dan heb je het zelf ook naar je zin, en dat is niet meer dan normaal, dus willen we alle toeters en bellen op een camping.
Ja, en daar wordt gebruik(misbruik)van gemaakt.
En elk jaar trappen we er weer in.