Geplaatst door: de Cock
Datum:
12.10.2011 19:46
Nou Toon je laat blijken dat je het allemaal zo goed weet dus laat ons dan even weten welke mammoetcampings van Nederlandse eigenaren je allemaal op het oog hebt. Ik heb eerder de neiging te geloven dat je aardig zit te raaskallen.
Geplaatst door: Yvon
Datum:
12.10.2011 19:56
De prijzen zijn enorm gestegen de laatste jaren, zeker in de druk bezochte toeristische gebieden. Wij huren altijd, maar ook die prijzen stijgen de pan uit. Voor bekende campings aan zee betaal je zo prijzen tot 3000,- voor 2 weken in juli/augustus! Ik vind dit niet normaal meer. Als ik een vliegvakantie boek ben ik nog goedkoper uit. Dus die campings zullen ook vreselijk hoge prijzen vragen voor een staanplaats. Gewoon goed zoeken en de bekende campings links laten liggen, ik denk dat er dan heus nog genoeg betaalbaars te vinden is.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum:
12.10.2011 19:58
De prijzen van Le Pommier van 2011.
Forfait incl. 2 personen € 39,50
Kind +12 jaar € 9,50
Kind 4-12 jaar € 6,50
Stroom €4,--
Alles bij elkaar opgeteld is dat dus € 59,50
Geplaatst door: bregje
Datum:
12.10.2011 20:00
Ligging maakt ook veel uit, aan zee is altijd duurder dan ergens in het binnenland. De grond daar is al een stuk duurder en dat moet worden terug verdiend. Ook luxe voorzieningen zoals een zwembad moeten worden terug verdiend. Dat is toch logisch.
Hetzelfde met huisjes, aan zee huren is veel duurder dan ergens in het binnenland waar verder niets te doen is.
Geplaatst door: ® Jan van I
Datum:
12.10.2011 20:07
La Roubine
Forfait incl. 2 personen € 45,--
Kind 3-13 jaar € 7,60
Kind +13 jaar € 8,80
Totaal € 61,40
Datum:
12.10.2011 20:19
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=178264
Jan Franse eigenaar. Kost standaard ook Euro 61.90. En een luxe plaats nog 20 Euro duurder. De stelling dat de campings van Nederlandse eigenaren duurder zijn dan de Franse is allemaal lariekoek.
Datum:
12.10.2011 20:25
http://www.ardechois-camping.com/qtholland/tarif.html
Ga maar eens kijken wat dit kost Jan. Valt Roubine bij in het niet.
Datum:
12.10.2011 21:13
Yvon: precies, als je goed zoekt kun je ook een mobilhome vinden voor 600 euro per week, ook aan zee. Moet je kijken wat je dan bespaart.
Geplaatst door: Miep Kniep
Datum:
12.10.2011 21:29
Gelukkig zijn er niet alleen maar dure campings! Niet zo heel lang geleden hebben we dit draadje gehad: http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=30872&p=1
Misschien staan daar leuke tips voor je in. Een camping hoeft echt geen 50 of 60 euro te kosten om een leuke vakantie te hebben.
Geplaatst door: ® jaapj
Datum:
12.10.2011 21:51
prijs hoeft niet altijd aan de hoeveelheid toeters en bellen te liggen maar vaker met de voorzieningen t.o.v. het aantal plaatsen, m.a.w. over hoeveel plaatsen moeten kosten van zwembad e.d. verdeeld worden. Daarnaast zal de ligging en de populariteit ook een rol spel, vraag en aanbod dus. Wij gaan naar een 3 sterren camping aan rivier gelegen, niet al te groot, eenvoudig zwembad maar sanitair zeer goed, ruime plaatsen en gehele camping netjes verzorgd. Kost ook 55 euro per nacht, hebben we over voor de ruimte en de fijne sfeer, 't zit 'm dus niet in de toeters en bellen. Lees hier ook weer opmerkingen over de guldentijd, moet er wel een beetje om lachen, vergeet niet dat de guldenprijzen stil zijn blijven staan, de prijzen van 10 jaar terug zitten in je geheugen want toen is de gulden verdwenen. Is dus niet helemaal een realistische vergelijking.
Geplaatst door: Mara
Datum:
12.10.2011 21:55
Ik ben het helemaal met jaapj eens!
Geplaatst door: yvonne
Datum:
12.10.2011 22:38
Jaap dat zeg jij, maar als ik 10 jaar terug 500 gulden betaalde voor een mobilhome en nu op dezelfde camping 750 euro is 1650 gulden dan vind ik dat geen normale stijging. Trouwens hetzelfde toch met de huizenprijzen? Ons huis gekocht voor 85.000 gulden en nu is het 180.000 euro waard. Dat zijn toch geen verhoudingen meer? Geen wonder dat er crisis is.
Geplaatst door: Texel
Datum:
13.10.2011 23:27
Even een tegengeluid. Om te laten zien dat er ook nog goedkope campings bestaan, hierbij de prijslijst 2011 van camping municipal "Les Planches".
-emplacement € 0,92
-adulte € 1,40
-enfant € 0,90
-branch.electr. € 2,04
-véhicule € 0,92
-tax du jour € 0,20
Dat is dus totaal € 7,08 per dag voor een echtpaar incl. elektra en warme douches. De camping heeft (op Papier) 40 plaatsen en is gelegen aan een mooi visriviertje. Klein probleempje is een aankomst midden op de dag. Dan moet je even een bij de ingang vermeld telefoonnummer bellen. Dan komt er binnen een paar minuten iemand om de hoge slagboom te openen.
De camping ligt in een niet spectaculaire omgeving, maar er zijn op korte afstand een paar leuke steden en het is een goede fietsomgeving. Naast de camping ligt een recreatieparkje met speeltoestellen.
Dus wanneer je een hekel hebt aan hierboven genoemde prijzen, dan is dit een alternatief.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=977605
PS. De rust is hier gratis.
Datum:
14.10.2011 07:05
Texel: dan kun je wat mij betreft net zo goed naar Drenthe gaan.Voor een visriviertje ga ik niet zo ver rijden.In het binnenland waar verder niets te doen is is het altijd goedkoop.
Om zo'n zelfde goedkope camping aan zee te vinden is al een stuk moeilijker. Voorzieningen hoef ik niet, wel een strand op loopafstand. Want daarvoor gaan wij op vakantie, wij wonen erg ver van zee nl en zijn gek op de zee.
Geplaatst door: ® tineke
Datum:
14.10.2011 07:26
Texel, heb jij op deze camping gekampeerd?
Er staan nog geen meningen bij, zou jij zo vriendelijk willen zijn een mening te plaatsen?
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=977605
Alvast bedankt!
Geplaatst door: jan v z
Datum:
14.10.2011 10:32
Dat de prijzen zo hoog worden heeft een groot deel te maken met de wensen van de campeerders en de alsmaar stijgende kosten van bv. energie.
En dat er een vergelijk met de gulden word gemaakt is begrijpelijk want hier ligt nu net het probleem.
Voorbeeld 15 jaar terug had je de keuze wel of geen electra.
Koos je electra dan had je een paal met een stuk of 10 stekkers en een 10ampere stop.
De afname was meestal een koelkastje of een oplader voor de game boy.
Nu heeft iedere plek een kast en is de vraag hoeveel ampere we max hebben .
Caravan met airco, en boos worden wanneer tijdens het haar fuhnen de stop eruit knalt .
Een grote vouwwagen dus een grote plek is vragen om en duurdere plek.
Onze lat ligt zo hoog dat de investeringen die gedaan moeten worden bijna niet te betalen zijn, laat staan terug verdienen.
Vandaar die hoge prijzen.
Volgens mij moet je zelf duidelijk aangeven wat je per nacht wilt betalen en daarna op zoek gaan na een camping ipv. andersom.
Geplaatst door: tentkampeerster
Datum:
14.10.2011 10:58
Ja alles is duurder geworden, ook buiten Frankrijk.
Maar volgens mij is Frankrijk nog steeds een goedkoop kampeerland. En nee ik ben ook niet van plan om zoveel geld uit te geven aan een camping. Wij zoeken zelfs naar campings onder de 20 euro en dat lukt meestal ook nog. Toch een kwestie van keuzes maken. Vorige jaar betaalden wij (2 pers) zelfs 11 euro en dit jaar 17. Beide campings aan een rivier, eenvoudig maar schoon sanitair, geen animatie, de laatste camping zelfs met zwembad en wifi.
Geplaatst door: de vries
Datum:
14.10.2011 11:31
Wij gaan al bijna50 jaar naar frankrijk maar heb nog nooit zoveel voor een camping betaalt.
Voor degene die eens wat anders willen zien en beleven raad ik aan om eens op de site van camping le tenturier in saint martin valmeroux,cantal,te kijken.
Grote plaatsen ,4 sterren camping met prachtig sanitair enorme ruimte voor de kinderen om te spelen,loopt een beekje langs en er is een prachtig zwembad.
de omgeving is zoveel te zien dat konden wij niet in een vakantie.
Neem dan de prijs in acht dan zeg ik het hoeft echt niet zo duur te zijn maar dat is met alles zo.
Leuk onderwerp en voooral de verschillende reakties .allemaal succes met het vinden van een leuke camping op deze geweldige site.
Geplaatst door: ® kea
Datum:
14.10.2011 12:38
Bregje je kunt ook naar de westkust van Frankrijk. We hebben een keer in Meschers sur Gironde gezeten. Ligt aan de zee. Hier zijn veel kleine campings, die alleen in juli en augustus geopend zijn.Omgeving is ook leuk en diverse soorten stranden, door de baaitjes.
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=382948
Geplaatst door: gerd
Datum:
14.10.2011 13:36
kijk eens in Tsjechie biivoorbeeld,stuk goedkoper, en dat geldt niet alleen voor de staanplaats, ook de levensmiddelen zijn er
behoorlijk goedkoper.