Geplaatst door: Hans
Datum: 11.01.2012 14:00
Wijzigingen in de wetgeving van Frankrijk.
Vanaf 4 januari 2012 is er een nieuwe wet van kracht in Frankrijk waarmee het ontvangen van waarschuwingen over de locatie van flitsers tijdens het rijden is verboden. Als de service TomTom Flitsers op je navigatiesysteem is geïnstalleerd, overtreed je de wet als je de waarschuwingen voor flitsers blijft ontvangen en kun je een bekeuring krijgen.
Meer info op: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/5567/?locale=nl_NL
Geplaatst door: Len
Datum: 11.01.2012 14:40
gaan ze dan ook alle waarschuwingsborden weghalen langs de weg,wanneer je een flitspaal nadert.
Geplaatst door: loes
Datum: 11.01.2012 15:12
Ik zou niet eens weten hoe ik dat eraf kan halen eerlijk gezegd.
Wij hebben zo'n goedkope namaak.
Geplaatst door: Ronald 2
Datum: 11.01.2012 15:21
Ons navigatiesysteem zegt : Pas op Gevaarlijk punt.
Begrijp ik het goed , dat dat wel mag
Geplaatst door: eric
Datum: 11.01.2012 15:53
Len, die borden staan vaak niets langs de snelwegen maar meer op plaatsen waar ze gewoon echt willen dat je je aan de snelheid houdt. Vaak in dorpen en let maar eens op , of er is een school gelegen aan de weg of er komt een uitrit aan van een school.
Het is hier niet zo dat de camera's achter bomen staan zoals in Nederland om een vorm van extra inkomsten te regelen. Hier staat een agent met een lasergun achter de bomen. Gelukkig brengt tegemoet komend verkeer je daar ruimschoots van te voren van op de hoogte. En anders zie je die andere 5 agenten wel staan voor diezelfde boom.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 11.01.2012 17:41
Hallo, het schijnt idd zo te zijn als je de flitspalen op een andere manier omschrijft, gevaarlijk punt bijvb. dat het wel mag (nog) En de meeste waarschuwings borden voor flitspalen zijn een paar maanden geleden al weggehaald. Maar ook in Frankrijk heeft men veel palen gezet om geld te vangen bijvb, je rijd richting een dorp, krijgt een 50 km bord en 50 meter verder een flits paal. Dat zet je aan het denken.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 11.01.2012 20:25
Gevaarlijke plekken aangeven mag wel, maar in het compromis met de gps-fabrikanten is daar wel een verandering doorgevoerd. Er worden geen plekken maar zones aangegeven: op de snelweg 4 kilometer lang, overige wegen buiten de bebouwde kom twee kilometer lang en in de bebouwde kom 500 meter. Je krijgt dus niet de exacte plek van een camera te zien.
Geplaatst door: ® Rob
Datum: 11.01.2012 20:43
Ik zou niet weten hoe ik in mijn vast ingebouwde navigatiesysteem de flitspalen eruit zou moeten mikken. Deze staan gewoon op de DVD, dus hoe krijg ik ze eraf? De fabrikant aansprakelijk stellen?
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 11.01.2012 21:02
De waarschuwingsborden langs de nationale en secundaire wegen zijn sedert begin september vorig jaar allemaal weggehaald.
Geplaatst door: ® stn
Datum: 11.01.2012 21:15
ik dacht dat ze alleen in Nederland zich bezighouden met onzinnige wetten en regels/boetes in het verkeer....
Geplaatst door: Ed
Datum: 11.01.2012 22:30
In Frankrijk zijn nog steeds veel verkeersongevallen. De overheid probeert op alle mogelijke manieren dit te verlagen. Ook dit jaar komen er weer 800 nieuwe vaste camera's bij en worden de mobiele controle's opgevoerd, veelal op verkeersgevaarlijke of ongevalsgevoelige plekken. Daarnaast is in het land van de wijn met relatief veel alcohol gerelateerde ongevallen met ingang van 1 maart 2012 een alsoholtester verplicht in elk voertuig ! Voor de Franse en Nederlandse tekst zie: http://perso.nordnet.fr/herman.karper/huispag/insolite/insolite005.html
Geplaatst door: Uylenspiegel
Datum: 12.01.2012 00:27
Voor de invoering van het rijbewijs met strafpunten was het gaspedaal het voornaamste onderdeel van de Franse chauffeur. Men is echter noodgedwongen tot inkeer gekomen. De weinigen die zich niet aan de verkeersregels houden zijn meestal…. buitenlanders en/of toeristen. Zij zullen ook wel tot inkeer komen als ze vanaf nu hun kwitantie vanuit Frankrijk toegestuurd krijgen. En maar goed ook.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 12.01.2012 00:39
@Uylenspiegel: ik weet niet waar je je stelling op baseert, maar het aantal verkeersdoden in Frankrijk ligt nog altijd beduidend hoger dan in Nederland, zie http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=6851
Het lijkt me daarom onwaarschijnlijk dat de Fransen zich plots zo netjes aan de regels houden, al doen ze dat vermoedelijk wel beter dan voorheen.
Datum: 12.01.2012 08:54
Ik schreef dat de meeste waarschuwingsborden zijn weggehaald, en zo is het ook. Niet allemaal, ik woon vlak bij een weg waar hij nog staat dus....
Geplaatst door: jan v z
Datum: 12.01.2012 09:29
Ik zou het vervelend vinden wanneer ik een bekeuring kreeg omdat ik een waarschuwingssysteem in mijn navi heb.
Als ik wist hoe ik deze uit moest zetten zou ik dit ook gewoon doen.
Maar wanneer je dit systeen daadwerkelijk gebruikt om boete's te ontlopen snap ik deze mensen niet.
Wat bezield je toch om als een idioot met een volle bepakte auto zo nodig de verkeersregels te moeten overschrijden.
Waarschijnlijk zijn dit die zelfde mensen die ook protest hebben aangetekend tegen de nieuwe verkeers boete's.
Mijn advies om deze boete's niet te krijgen is je gewoon aan de maximun snelheid houden.
Scheelt een hoop geld, en vooral een hoop stress en ergenis.
Geplaatst door: Elma
Datum: 12.01.2012 11:39
Ik vind dit maar een vreemde wet.Wat is nu eigenlijk belangrijker,dat men de snelheid aan past of het binnen halen van geld?
Als je via de tom tom een seintje krijg dat er een flitspaal staat,laat men meteen het gas los.De rest jakkert door.
Zet op al de gevaarlijke stukken weg flitspalen,ze hoeven het niet eens te doen.Maar een betere manier om iemand daar rustiger te laten rijden is er niet.
Geplaatst door: Slimpie
Datum: 12.01.2012 12:55
Ik maak me daarover echt geen zorgen:
1. mijn navigatie zit in mijn telefoon en is dus minder snel als navigatie herkenbaar;
2. ik rijd eigenlijk nooit te hard, maar zeker niet in het buitenland;
3. ik rijd met de caravan, dus de enige risicozones zijn voor mij de stukken van onder de 90 km/uur.
Geplaatst door: Forumvolger
Datum: 12.01.2012 15:41
Wat een vreemde redenatie heb je Elma. Men heeft aan een snelheidsbord schijnbaar niet genoeg om het gaspedaal onder controle te houden. Dan is er maar één remedie.....in de buidel tasten. Altijd nog de beste oplossing. waarom nog eens extra waarschuwen??
Geplaatst door: Hans
Datum: 12.01.2012 16:02
Bij Tomtom worden bij het updaten van de flitslokaties, de gegevens van Frankrijk automatisch verwijderd
Datum: 12.01.2012 17:02
@ Elma, de maatregel is juist om men op een normale snelheid te laten rijden, en niet wat men eerst veel zag; racen en na een waarschuwing gas terug, of nog erger op de rem staan.