Geplaatst door: ® Ja
Datum: 12.01.2012 17:54
Gewoon ouderwetse Michelingids mag wel? Daar staan nl ook alle flitspalen vermeld......
Geplaatst door: ® MartijnK
Datum: 05.02.2012 23:06
Toen ik vandaag de nieuwe tomtom van mijn werk aan het updaten was kam ik ook de melding tegen over dat het melden van flitspalen in frankrijk verboden is..
In onderstaand artikel staat weer wat anders..
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=G7D3LORUQ
Het is me allemaal maar een beetje onduidelijk moet ik zeggen.
Willen ze dan echt daadwerkelijk je tomtom gaan controleren of er geen meldingen instaan..
Echt nodig heb ik het niet want hou me altijd zo veel mogelijk aan de snelheid. Maar soms is het wel eens handig, want dan wijzigt de max sneldeid wel een een aantal keer acher elkaar..
Maar de tomtom waarschuwt sowieso als er te snel gereen wordt dus we zullen het wel zien in augustus.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 06.02.2012 00:27
Ik denk dat de auteur van Het Nieuwsblad het niet helemaal begrepen heeft. Apparatuur die actieve radars detecteert, dat mocht toch al niet in Frankrijk. Wat nieuw is, is dat je in in navigatie-apparatuur ook geen locaties meer mag hebben van bekende flitslocaties.
De vraag is hoe de autoriteiten daar mee omgaan. Berucht is het voorbeeld van Zwitserland, waar je tomtom in principe in beslag genomen kan worden (ook al had je het ding uitgeschakeld ion de kofferbak). Nog nooit gehoord dat dat een daadwerkelijk probleem opleverde. In Duitsland zijn ze zo streng niet, maar kunnen agenten als ze een ingeschakeld navigatie-apparaat zien, checken of daar toevallig flitspalen in staan. Kwestie van afwachten wat de praktijk in Frankrijk zal zijn
Geplaatst door: ® Cora
Datum: 06.02.2012 03:04
Wat is er mis mee om je gewoon aan de snelheid te houden?
Geplaatst door: robertville
Datum: 06.02.2012 12:28
http://www.gizmodo.fr/2012/01/03/avertisseurs-de-radars-appelez-les-assistans-daide-a-la-conduite.html Politie mannekes zullen wel sterren en strepen krijgen, op die manier zal France hun status op de geldmarkten wel houden
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 06.02.2012 12:39
Meneer, denkt u soms dat er in Frankrijk geen financieel probleem is?
Geplaatst door: Jan52
Datum: 06.02.2012 13:23
Het punt is Cora dat ook al hou je je keurig aan de snelheid, dan nog geeft de TT aan dat er een flitspaal komt. Beter is het idd verwijderen indien mogelijk en de max.snelheidwaarschuwing in te schakelen.
Datum: 06.02.2012 14:25
Neen marijke , ik zie dat het voor u niet geheel evident is ik wilde niet iets zeggen over de financieêle stand van zaken in France , slechts van de HOOGTE van de Amendes tot €1500 als waarschuwing voor de forumleden , ik zie overigens dat de link verdwijnt in de vele, ik zal een nieuwe zoeken als u het goed vindt, Tinneke de forumconducteur kan dat ood goed
Geplaatst door: digi-oma
Datum: 06.02.2012 14:36
Erg flauwe opmerking van Robertville over de "sterren en strepen van de Franse politiemannekes"...
Wanneer je geen overtredingen maakt krijg je geen bekeuring; dat is in Nederland zo en dus ook in Frankrijk. Alsof in België/Nederland alles verder op regeringsniveau zo goed is geregeld. Ben benieuwd welke items hierna aan de orde komen om negatief commentaar op Frankrijk te leveren. Boxershorts, het "met de Franse slag" schoonmaken van toiletten op door veelal door medelanders bezochte campings, muggen, krekels, de vaak wat oudere caravans van de Franse bevolking etc.
Kom op...
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 06.02.2012 17:56
Sorry meneer Robertville, ik kan u nog uw link niet volgen. Ik begrijp het niet. Leg eens duidelijk uit dan.
Geplaatst door: ® Ed
Datum: 06.02.2012 18:41
Och zie er de grap toch een van in, en daarbij ze zeggen toch niet voor niets met de Franse slag.
Hoe dikwijls hoor je dit zeggen en men ziet het ook op b.v. Ik vertrek.
Wat je daar dikwijls meemaakt, dat is met de Franse slag.
Is geen commentaar maar waarheid.
Datum: 06.02.2012 18:41
vooropgesteld Digi oma ikben het met u eens ik heb ook een hekel aan hardrijders. Ik heb ook niets verkeerd over een ander land willen zeggen want in Nederland is men veel inhaliger voorwat betreft boetes,maar voor de duidelijkheid ook voor marijke ik plaatste deze link omdat er stond beschreven dat een TOMTOM voorgeladen met een waarschuwing (ADVERTISSEMENT)voor flitspalen beboet kan worden met een boete (AMENDE) oplopend tot €1500 omdat ik dacht dat zulk een bedrag de vakantie pret budget een deuk kon geven , ook aan mensen die nooit te snel rijden deed ik dit (zal het nooit meer doen)) hoop dat het voor een ieder EVIDENT is ik zal als u wilt nog een andere link zoeken maar deze was ook in engels
Datum: 06.02.2012 18:48
AVERTISSEMENT
Geplaatst door: Cathy
Datum: 06.02.2012 20:29
@robertville
"sterren en strepen krijgen, op die manier zal France hun status op de geldmarkten wel houden"
moet zijn
sterren en strepen krijgen, op die manier zal La France zijn status op de geldmarkten wel houden
Datum: 06.02.2012 20:47
cathy hartelijk dank dat mijn Nederlands zo goed gevolgd wordt ik wilde altijd de geografische namen zonder lidwoord neerschrijven zodoende in het Nederlands geen lidwoord maar apropos dan is het toch HAAR voor la France bonne nuit
Geplaatst door: ® Hans030
Datum: 06.02.2012 21:53
De TomTom geeft de meldingen van de flitslokaties ook als je ruim onder de maximumsnelheid zit. Dus dat staat verder los van de discussie over te hard rijden. Ik ben altijd wel heel blij met de maximumsnelheidmeldingen op de TomTom, want op de meest onverwachte plaatsen wordt je geconfronteerd met snelheidsbeperkingen. En zeker in het buitenland vind ik het dan prettig een signaal te horen.
Ben alleen benieuwd hoe je die flitspaalmeldingen eruit krijgt.
NB. mag je dan ook de meldingen over maximumsnelheden niet meer ontvangen?
Geplaatst door: yvonne
Datum: 06.02.2012 21:56
Ben het eens met Hans, ik zou ook niet weten hoe ik het moet verwijderen en het is inderdaad prettig als de Tomtom steeds aangeeft hoe hard je mag rijden.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 06.02.2012 23:58
Berichten over maximumsnelheden ter plaatse mag je gewoon ontvangen.
Voor de Tomtom-gebruikers zonder handleiding: flitpalen verwijderen schijnt te gaan via de optie Beheer mijn TT
Geplaatst door: yvonne
Datum: 22.02.2012 12:30
De Telegraaf heeft vandaag dus een zeer misleidende kop, nl
navigatie verboden in Frankrijk. Boete 1500 euro. Het lijkt mij dat het niet om de navigatie gaat maar om de flitspalen.
Boete is dus inderdaad 1500 euro een absurd bedrag.
Geplaatst door: Els
Datum: 22.02.2012 14:25
absurd!!! Hoe blijft Frankrijk uit de crisis?.... Nou gewoon; in de maanden juni juli en augustus de jacht openen op toeristen met navigatiesysteem welke 95% heeft en met 1500,= bekeuren. Probleem opgelost! Echt te gek voor woorden...toch?