Geplaatst door: yvonne
Datum: 22.02.2012 14:26
Els : helemaal mee eens en ik kan me niet voorstellen dat dit klopt.
Geplaatst door: Loesol
Datum: 22.02.2012 14:52
Geplaatst door: Silvia
Datum: 23.02.2012 01:21
Ik denk nog steeds dat het een 1 aprilgrap is.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 23.02.2012 13:51
In Zwitserland en Duitsland is het ook al zo heb ik mij laten vertellen.
Datum: 23.02.2012 14:17
Tja balen, wij hebben zo'n nep Tomtom, een goedkope en geen idee hoe het eruit kan worden gehaald, geen handleiding meer en zo.
Geplaatst door: ® Aad
Datum: 23.02.2012 16:21
Doe als ik en mail massaal naar Het Frans Touristen bureau want ik durf met mijn navigatiesysteen niet meer naar Frankrijk gaan want ook mijn systeen kan ik niet aanpassen Mail dus naar info@fransverkeersbureau.nl
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 23.02.2012 16:44
@Silvia: het is beslist geen grap. Overigens mag je ook in Zwitserland en Duitsland geen navigatie-apparatuur met flitspaalwaarschuwingen bezitten, zie http://www.anwb.nl/binaries/pdf/over-anwb/rechtshulp/rechtshulpwijzers/navigatieapparatuur-met-flitspaalsignalering_jan_2.pdf
@Aad: zo'n mail-actie lijkt me weinig zinvol, het Frans verkeersbureau gaat er niet over en kan er niets aan veranderen. Lijkt me slimmer om gewoon even te googelen op de merknaam van jouw apparaat en het woord handleiding of manual, dikke kans dat je een oplossing vindt.
Geplaatst door: ® JudithD
Datum: 23.02.2012 16:59
Voor Garmin gebruikers, uitleg hoe de flitspalen melding voor Frankrijk uit te schakelen:
http://www.garmin.com/nl/flitspaalmeldingen_frankrijk
Datum: 23.02.2012 17:21
Aad, ik heb ze gemaild, ook over de alcoholtest.
Datum: 23.02.2012 17:27
Aad: het adres klopt niet, mijn mailtje komt terug.
Geplaatst door: Bonasera
Datum: 23.02.2012 17:35
Voor diegene zoals ik die een Viamichelin hebben.
http://viamichelin-fr.custhelp.com/cgi-bin/viamichelin_fr.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=3183
Simpelste wad is via de SD KAART verwijderen met Pc.
zoeken per land en verwijderen.
Dan SD KAART terug in de gps en harde reset.
Geplaatst door: Speedy Gonzales
Datum: 23.02.2012 19:15
Met alle respect, maar wat een onzinnige oproep en actie om naar het verkeersburo te mailen. Er wordt trouwens door enkelen gedaan alsof het speciaal in het leven geroepen is om vakantiegangers te plukken...hoe komt men daar bij?
En zoals Peter al zegt, een verkeersburo kan er niks aan veranderen, als er al iets te veranderen was. Wordt trouwens wel een gemail...naar het Duits verkeersburo, Zwitsers verkeersburo etc. Accepteer het nou gewoon als een gegeven en als het om zulke exorbitante boetes gaat?Een gewwarschuwd mens telt voor twee. Je kunt beter investeren in een navigatiesysteem waarbij je weet hoe je één en ander kunt verwijderen dan wel toevoegen. Illegaal gedownloade software werkt nu tegen je.
Geplaatst door: ® Marijke(andere)
Datum: 23.02.2012 19:41
Juist....gewoon zorgen dat je een goed systeem hebt, of zorg dat je weet hoe je er mee om moet gaan. Sommige mensen geven altijd maar "Frankrijk" de schuld.....tja.
Geplaatst door: Aad
Datum: 23.02.2012 21:40
Hier nogmaals het adres Yvonne info.nl@franceguide.com en voor speedy wanneer kan je het katten eens afleren ik dacht dat we normaal met elkaar omgaan hier hoe kan jij dan oordelen over mijn apparatuur ??
Datum: 23.02.2012 22:10
Speedy: er is niks illegaal aan onze Tomtom hoor. Je kunt er alleen niets bij doen (downloaden) maar ook niks afhalen.
Geplaatst door: Wendy
Datum: 23.02.2012 22:39
Wij hebben in onze Renault (hoe Frans wil je het hebben!) een vast navigatiescherm zitten. Hierin steekt een geheugenkaartje waarop het TomTom Live Carminat programma draait. En hierop staan ook de flitspalen. Nu kan je die functie wel uitzetten, maar dan nog ben je strafbaar: de software is tenslotte aanwezig. TomTom heeft nog geen software-update zonder flitspalen beschikbaar. Er zit dus vooralsnog niets anders op dan het geheugenkaartje eruit te halen, thuis te laten en met de wegenkaart op schoot te gaan zitten. Helaas missen we dan dus ook de file-informatie. Dus als jullie deze vakantie allemaal dolende Renaults voorbij zien komen (Frankrijk zit er vol mee) dan weten jullie dat die in ieder geval zonder navigatie rijden. Leve de vooruitgang!
Geplaatst door: Speedy Gonzales
Datum: 24.02.2012 04:19
Omat ik jouw oproep om te mailen naar een verkeersburo een onzinnige aktie en oproep vind, zit ik te katten Aad? Niet zo overgevoelig man. je gaat hier toch ook niet met een toerisme buro mailen als er een wetswijziging wordt doorgevoerd?
En wat jouw TomTom betreft yvonne, ik heb ook een TomTom en daar kan ik van alles mee beheren via mijn pc.Hoe denk je anders dat ik aan updates etc. kom?
En voor de Renault bezitters. Al wel eens gedacht om kontakt met je dealer op te nemen? Juist omdat dit een algemeen probleem is/wordt zal er aar ook best nageacht worden over hoe dit op te lossen. Alleen moet je meestal wel betalen voor update services en tsja....dat ligt de Nederlander over het algemeen niet zo goed.
Geplaatst door: ® Graaf
Datum: 24.02.2012 05:58
Wat ben ik toch blij! Ik heb geen navigatiesysteem, doe het gewoon met ouderwetse kaarten. Daarbij houd ik me meestal gewoon aan de maximum snelheid.
Geplaatst door: Wendy
Datum: 24.02.2012 07:08
Speedy, ik hoef niets te betalen. Ik heb een abonnement voor 3 jaar afgesloten. Alleen: wat er niet is (TomTom update) kan ook een Renault dealer niet tevoorschijn toveren. Dus zoals ik al schreef: geheugenkaartje eruit en wegenkaart op schoot. Jammer van de filewaarschuwingen. Maar ik hoop dat TomTom voor de zomervakantie een update beschikbaar heeft. Neem aan dat ze er hard aan werken.
Geplaatst door: ® Jenibry
Datum: 24.02.2012 07:46
Ik heb ook een vast navi systeem wat op Tom Tom draait. Kaartje eruit, in de com stoppen, bestandje met flitsers zoeken, deze verwijderen, kaartje uit de com halen, weer in de navi stoppen en klaar. Hoef je tenminste niet op een update te wachten.