Geplaatst door: RvdH
Datum: 24.02.2012 08:19
Misschien een rare vraag. Ik ben in het bezit van een Pioneer HD2BT navigatie systeem voorzien van flitspaal info voor de BeNeLux. (cdrom update). Flitspaal info voor Frankrijk is niet aanwezig. Ben ik als ik naar Frankrijk op vakantie ga nu wel of niet in overtreding als ik de flitsinfo voor de BeNeLux niet verwijder.
Rik
Geplaatst door: Martin
Datum: 24.02.2012 09:26
Dit is geen nieuws, het is al jaren verboden om flitswaarschuwingen in je navi te hebben, en niet alleen in Frankrijk.
Laten we nou niet doen alsof iedereen verrast is.
Ineen TomTom moet het uit te schakelen zijn, bij de rest weet ik het niet.
Jaren terug kwam het bericht dat als je het in je navi had staan, dat je er dan zelf overheen moest rijden (over je navi).
ben benieuwd hoe dat gaat als het vast in je auto zit ;-)
Geplaatst door: Jan52
Datum: 24.02.2012 10:57
Nee, je bent dan niet in overtreding.
Geplaatst door: jan52
Datum: 24.02.2012 12:37
Dat antwoord was voor Rik bedoeld.
Geplaatst door: RvdH
Datum: 24.02.2012 13:03
Jan52 bedankt, dat is in iedergeval een zorg minder.
Rik
Geplaatst door: arnoud
Datum: 24.02.2012 13:09
speedy: niet alle tomtom's zijn via home te beheren, heb zelf de Go 1000 en daar kun je dus niets wijzigen, dit word ook op de site aangegeven en tomtom werkt aan een oplossing voor de nieuwe franse wetgeving. Het is dus niet voor elk apperaat al op te lossen!
Geplaatst door: arnoud
Datum: 24.02.2012 13:27
hier nog even het bericht van tomtom.
Voor de volgende navigatiesystemen is het momenteel niet mogelijk om flitsers te verwijderen:
GO 1000-serie, GO LIVE 800-serie, Via-serie, Start 20-serie, Blue & Me TomTom 2 LIVE, Sony XNV, TomTom Connect
We zijn hard bezig deze service zo snel mogelijk aan te bieden.
Geplaatst door: ineke
Datum: 24.02.2012 14:20
Ik kreeg van TOMTOM keurig een link toegestuurd waarmee ik mijn flitswaarschuwing kon verwijderen. Ik woon in FR.
Geplaatst door: ® Wil B.
Datum: 24.02.2012 15:57
Ben zelf in het bezit van een Garmin navigatieapparaat. Volgens de site van Garmin ( http://www.garmin.com/nl/flitspaalmeldingen_frankrijk ) mogen de flitspaalwaarschuwingen voor Frankrijk wel op het apparaat staan, moet echter de signalering hiervan uitgeschakeld zijn. Garmin beschrijft op deze site hoe je dit moet instellen. Wil je echter de flitspalen van Frankrijk helemaal van je Garmin verwijderen, dan moet je het SD kaartje van je navigatieapparaat op je pc of laptop aansluiten en dit benaderen via je verkenner of "computer". Ga naar POI en verwijder hier het bestandje "FranceCyclopsSample.gpi". Maak eventueel eerst een backup op je pc of laptop. Je kunt het dan eventueel nog weer terugzetten.
Groeten, Wil B.
Geplaatst door: Jeroen
Datum: 24.02.2012 16:00
@Wendy,
Wij hebben ook een Mégane met TomTom. Als je het kaartje eruit haalt, het in de computer stopt en TomTom Home start dan wordt het bestandje met de flitspalen in Frankrijk (mocht het er op staan trouwens) automatisch verwijderd. Anders kun je onder de optie Beheer mijn Carminat TomTom (2e pagina) de flitlocaties in Frankrijk handmatig verwijderen op het tabblad Items op het navigatiesysteem onder Flitslocaties.
Geplaatst door: Jeroen
Datum: 25.02.2012 16:17
Ik heb 13-01-2012 een TomToM Start 20 gekocht.
Hier is het niet mogelijk zelf de flitsers van Frankrijk te verwijderen. Ik heb inmiddels een kaartupdate ontvangen.
TomTom zegt dat nu de flitsers van Frankrijk zijn gewist.
Als ik een route in Frankrijk plan en een demo van de geplande route laten zien komen de flitsers met waarschuwing gewoon te voorschijn. Ik heb TomTom gevraagd hoe dit mogelijk is.
Als de flitsmeldingen uit staan, komen er geen flitsers en waarschuwingen.
Ik weet niet hoe de politie in Frankrijk hier mee omgaat.
Het gaat om een boete van € 1500,--.
Ik wacht de reactie van TomTom wel af.
Geplaatst door: Henk
Datum: 29.02.2012 13:35
Luitjes,
Wat een onzinnige discussie, je kunt toch gewoon je aan de snelheid houden, wat is daar mis mee.
Veel van deze frankrijk gangers zijn vakantiegangers en hebben dus alle tijd.
Geplaatst door: yvonne
Datum: 29.02.2012 13:37
Hoezo Henk, het gaat erom dat ze moeilijk te verwijderen zijn uit de systemen en dat je dan het risico loopt op een hoge boete, niet dat je te hard wilt rijden.
Geplaatst door: sandra
Datum: 29.02.2012 14:17
het uitschakelen van de flitspalen heeft geen zin het moet echt van de navigatie af zijn . wij hebben een garmin en die hebben mij een link toegestuurd zodat je het er helemaal af kunt halen en ook geen problemen krijgt doe het want je krijgt echt een bekeuring werd mij dringend verzocht . dus alleen de vink uitzetten is niet voldoende .
Geplaatst door: Jan52
Datum: 29.02.2012 14:37
Dat klopt helemaal. Daar wordt ook in landen als Duitsland juist voor gewaarschuwd, ze mogen helemaal niet in het systeem zitten. Dus echt helemaal verwijderen is de enige optie.
Geplaatst door: Evert
Datum: 29.02.2012 19:20
Je mag toch ook met sterke drank als bagage een auto besturen.
Het gebruik als bestuurder is verboden.
Of is dit een domme opmerking.
Geplaatst door: d.roog
Datum: 29.02.2012 19:37
@evert: ja, een beetje dom is het wel.
Geplaatst door: Jurgen
Datum: 01.03.2012 18:16
Nou daar gaan we dan........, op naar Frankrijk met flitspaal waarschuwing in de smartphone's (we hebben er samen 5). Dat wordt lastig zoeken voor de dames en heren agenten ;-)
Geplaatst door: Jasper
Datum: 02.03.2012 23:36
Op http://www.caravantrekker.nl/vragen/read.php?id=63684 loopt een draadje over hetzelfde onderwerp, waar melding wordt gemaakt van iemand van de NKC die de Franse ambassade ernaar gevraagd heeft. http://www.nkc.nl/index.php?cms[categoryID]=60&cms[cm46][contentID]=3221
Resultaat: het geldt allemaal niet voor buitenlanders die daar op vakantie zijn. Je hoeft het dus helamaal niet van je systeem af te halen.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
Datum: 03.03.2012 00:05
Dat klopt, maar de Franse ambassade heeft dat bericht inmiddels weer ingetrokken. Berust op een misverstand.... Idem dito voor de blaaspijpjes, die moet je ook als buitenlander gewoon bij je hebben. http://www.tourpress.nl/nieuws/7/Overig/22454/Nog_geen_uitsluitsel_over_gebruik_navigatieapparatuur_Frankrijk