Je leukste vakantieblunder (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: vonne
, Datum:
05.06.2012 23:24
Hebben jullie dat ook wel eens, zo'n vakantieverhaal die je vaak kunt vertellen omdat hij zowel amusant als genant is, maar waar je steeds weer om moet lachen? Hier alvast de mijne. Jaren terug stonden wij op een camping waar we elke morgen rond 7 uur gewekt werden door het luidruchtige gesprek van onze ( franse ) achterburen. Op een ochtend was ik het zoooo zat, dat ik er eens wat aan ging doen. Ik stormde de tent uit, richting achterburen, maar aangezien ik een flink zichtprobleem heb ( -9 ) brak ik mijn nek bijna over de scheerlijnen, en struikelend kwam ik neer aan de voeten van mijn verbijsterde "publiek" , die me welwillend weer op de been hielpen. Mijn Merci kwam er nog net mompelend uit, waarna ik met de staart tussen de benen weer afdroop naar mijn eigen tent. Tja, en de volgende ochtend weer om 7 uur wakker natuurlijk, maar ik had niet meer de moed er iets van te zeggen.
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
05.06.2012 23:41
Eerder vreselijk dom....
Ik ben aan het zwemmen in zee bij Argeles.
Plotseling komt er een zwemband voorbij drijven.
Mama en klein kind in paniek want het was hun band.
Ik had vliesen aan en een masker op en zou hen wel helpen (dacht ik)
Een tijdje achter de band aan en toen keek ik op zij naar de kust.
ik wist niet dat levende mensen zo klein konden zijn.
Bleek dat ik al een meter of 500 uit de kant was.
Terug zwemmen dus en toen brak de paniek uit.
Na 250 meter was ik dusdanig vermoeid en in paniek dat ik het meest domme deed wat een mens in zijn leven kan doen.
Ik schopte mijn vliesen uit en wierp mijn masker weg
Gelukkig heeft de reddingsbrigade mijn stommiteit gezien en heeft me uit het water gehaald.
Gevolg was een ritje ambulance naar Perpignan voor controle .
Na die controle ( er was gelukkig niets aan de hand ) werd ik in zwembroek en op blote voeten uit het zieken huis ontslagen.
Daar stond ik, geen cent in mijn zwembroek en zonder telefoon, 25 km van Argeles op straat.
Gelukkig heeft mijn broer, die daar ook was mij gevonden ( nadat hij eerst een bordje hopital had gevolgd en bij een schoonheidskliniek terecht kwam) en weer op de camping afgeleverd.
Moraal: voortaan ga ik altijd zwemmen met een telefoon in mijn zak (kan ik tenminste een taxi bellen)
Geplaatst door: Joop
, Datum:
06.06.2012 00:36
Ook vooral dom bij ons. We volgden doodleuk onze tomtom en kwamen zo bij een brugje. Er werd aangegeven dat het 2.10 meter breed was maar eigenwijs ging ik er toch overheen met de caravan en we kwamen vast te zitten. Iedereen ons helpen, maar ondanks de goede bedoelingen had ik het liever zelf gedaan aangezien ze maar aan het duwen waren en trekken tot gevolg dat de gehele caravan ernstig is beschadigd. Zo begin je de vakantie niet goed, inmiddels een nieuwe caravan aangeschaft en laten we niet meer zo eigenwijs zijn.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
06.06.2012 07:16
@Joop - toevallig het bruggetje bij les Cascades en Vallee Verte ?
Geplaatst door: tineke
, Datum:
06.06.2012 07:58
Geplaatst door: Lot
, Datum:
06.06.2012 09:07
Haha! Wat een leedvermaak op deze regenachtige ochtend!
Vooral die ene man die op het eind nog roept "we can put it back on" hahah!!
Wij waren eens in Griekenland op vakantie en uit eten. Voor het nagerecht bestudeerden wij de handgeschreven kaart en mijn man besloot een "erotic" cocktail te bestellen. (Vooral ook omdat hij erg benieuwd was wat dat zou zijn...)
De ober kon nog net zijn lachen inhouden, maar binnen hoorden we hem met het andere personeel keihard lachen!!
Later bedachten we dat er waarschijnlijk "exotic" cocktail heeft gestaan...
Geplaatst door: ® MiekeB 
, Datum:
06.06.2012 09:19
Toen onze jongste geboren werd in juni hadden we geen vakantie geboekt omdat we wilden afwachten hoe de eerste weken met onze boreling gingen verlopen.
Alles verliep goed dus last minute via Eurocamp 2 x 3 nachten geboekt in een stacaravan op twee verschillende campings in de Vogezen. Alles ging snel, snel ik weet niet meer hoe het dorpje heet waar we naartoe vertrokken maar blijkbaar waren er twee dorpen met dezelfde naam, ongeveer 200 km van elkaar gelegen. Je raadt het al de camping was onvindbaar, we stonden in het foute dorp.
Geplaatst door: sandra
, Datum:
06.06.2012 09:26
Als tiener was ik thuis dat jaar verantwoordelijk voor het inpakken van de koelbox op de dag van vertrek. Alles uit de koelkast ging erin plus nog een stuk of 10 koelelementen. Kon makkelijk want de broodjes was ik vergeten. Jarenlang, zelfs toen ik al lang alleen op vakantie ging, en ook met man en kinderen, werd ik er weer aan herinnerd door mijn familie. En eindelijk, eindelijk begon 'men' het een beetje te vergeten. Tot ik twee jaar geleden naar huis belde met de vraag of mijn ouders even het brood dat gesmeerd op het aanrecht lag, weg wilden gooien. Was het me dus 25 jaar later weer overkomen. Ik denk niet dat iemand het ooit nog vergeet.
Geplaatst door: kaatje
, Datum:
06.06.2012 09:49
We hadden een terrassen camping geboekt hier in Nederland camping Osebos.
Helemaal trots met onze aanwinst, een nieuwe caravan, gingen wij op pad.
Aangekomen op de camping kreeg mijn man het in 1 x klaar met de auto de caravan op zijn plekje te plaatsen, dus wij blij, we hoefden niet te sjorren.
Wil ik de caravan deur open maken zit deze aan de andere kant...
Moeten we alsnog sjorren en draaien...
, Datum:
06.06.2012 10:02
Moment van vertrek ..........
Caravan op slot ?
Nnintendo's en opladers bij ons ????
Reservesleutels auto bij ons ?
Rennen van binnen naar buiten - en sleutels van/af/op sleutelrekje - enfin - dit herkennen jullie wel .........
1e pitstop bij Stuttgart - even koffiezetten in de caravan - heb jij de sleutel ?
Nee ...... jij toch ????? Nee ...... IK niet .......... !!
Jammer maar helaas - de caravansleutels dus thuis aan het sleutelrekje :-(
Geplaatst door: mar
, Datum:
06.06.2012 11:36
een paar dagen ardennen op een gemeentecamping, en naast ons een tentje met een man en vrouw die vreselijk dronken waren. tent in de zon, bloedheet, vrouw kipfilet gekocht zo te horen , en zonder koelkast. kipfilet werd in de tent gedropt, man en vrouw gingen verder met drinken. 3 uur later komt de man naar onze camper en vraagt of we olie bij hebben. ja dat hebben we en hij neemt een scheut mee om de kipfilet te bakken die al uren ongekoeld in die tent lag. even later komt de man weer, of we zout hebben. hij krijgt zout mee. dan is ie er weer, of we mayonaise hebben. ook dat geef ik mee.[ er is geen winkel in de buurt of op de camping.] even nadien, hebben jullie toevallig sla ? nee dat heb ik niet en het is nu welletjes zeg ik. de man gaat de hele camping langs, en komt terug met zijn handen vol sla, tomaten, stuk komkommer . ondertussen staat de vrouw dronken de kipfilet te bakken op een eenpitter. de walm komt ons tegemoet. gerecht klaar, en de man komt weer. of we mee eten ? brrrrrrrr. nou nee. de geur zei ons al genoeg. beiden beginnen smakelijk te peuzelen van hun eten. daarna komt de whisky weer tevoorschijn. later op de avond een geklop aan de camper. of we vuilniszakken bij ons hebben ? ze zitten aan de diaree en hun beddengoed zit onder en er moet een vuilniszak over. ik walg nog als ik er aan denk. foei !
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
06.06.2012 11:38
Vakantie 2010, dit jaar voor de 2e keer naar een camping in Roquebrune-Zuid Frankrijk met caravan en met navigatiemiep. Deze miep vertelde ons op de heenreis dat we bij de rotonde in le Muy een afslag moesten nemen, zo gezegd zo gedaan, we voelden eigenlijk gelijk al 'dit is niet goed' en kwamen midden op de megagrote zondagsmarkt uit. We konden niet meer vooruit, achteruit of keren. Daar stonden we dan 30 graden, omringd door marktkraampjes en vele bezoekers. Uiteindelijk heeft een Nerderlandse familie ons tussen de marktkraampjes door geholpen en dat ging allemaal maar net met de caravan.
Stom stom en dat terwijl je voor een tweede keer naar dezelfde plaats gaat.
Geplaatst door: Theo C.
, Datum:
06.06.2012 12:18
We waren een paar dagen op een gemeentecamping in de Ardennen, met een tentje.
Naast ons stond een vervelend stel met een camper.
We hadden net boodschappen gedaan en hadden kipfilet gekocht. Helaas hadden we geen koelkast, het was nog erg primitief in onze tijd, dus vroegen we aan de camperburen of we daar onze kipfilet even in de koelkast mochten stallen.
Dat kon niet want deze lag vol met etenswaren en vooral heel veel bier.
Toen we wilden gaan eten had de kipfilet te lang in de warmte gelegen. Toch opgegeten omdat we niets anders hadden.
Allebei hebben we toen achter de camper van die vervelende lui enorm zitten schijten omdat we het niet meer op konden houden.
We schamen ons er nog voor.
Geplaatst door: mar
, Datum:
06.06.2012 12:32
heel flauw " Theo C ".het is duidelijk dat je dit niet meegemaakt hebt maar als tegenreactie op mijn bericht. voelt het goed ??
Geplaatst door: ® guido
, Datum:
06.06.2012 12:34
@joop; als het de brug bij La Roque sur Ceze is; daar is me hetzelfde gebeurd al kon ik wel doorrijden met aan elke kant 1 cm ruimte. De tegemoetkomende wandelaars konden kiezen. Of terug of de Ceze inspringen:)Sindsdien kijk ik altijd goed op de kaartt voordat ik ergens naar toe rij met een caravan.
, Datum:
06.06.2012 12:59
@Guido
Daarom refereerde ik ook aan berichtje Joop .....
Ook wij (dom-dom) klakkeloos tomtom gevolgd (eea stond ook slecht aangegeven) en stonden met de caravan voor het bruggetje. Hebben de gok niet gewaagd, en zijn terug gereden.
Geplaatst door: Suzanne
, Datum:
06.06.2012 13:02
Sorry mar, maar ik lig hier echt helemaal in een deuk om de reactie van Theo C. ;-)))))))
Geplaatst door: caravaner
, Datum:
06.06.2012 14:15
Onze oudste zoon zou een paar na ons vertrekken met vakantie en zoals dat gaat(voor ons als ouders de eerste keer)kreeg hij allemmal instructie's Er was ook 1 bij wel alle stekkers uit de stopcontacten halen(tv.ect)Hij had goed geluisterd en trok overal de stekker uit het stopcontact dus ook van de vriezer.
, Datum:
06.06.2012 14:27
Annekdote die hier op aan sluit;
Kreeg als jong meisje ook een lijst opdrachten toen ik voor 't eerst alleen thuisbleef; o.a. de vraag of ik even de bonen wilde plukken in de moestuin. (Oma zou ze verwerken/wecken)
Netjes naar de moestuin toe; boontjes eraf geplukt, en gelijk de pollen er maar uitgetrokken, en keurig op 1 hoop gegooid .....
Wist ik veel ............. !!!!
Geplaatst door: Annigje
, Datum:
06.06.2012 14:31
Toen we 18 waren en met de rugzak op door Zuid-Engeland trokken waren wij stoppertje/nippeltje van het luchtbed kwijt. Op naar de campingwinkel waar mijn man aan een Engelse mevrouw vroeg: do you have a niple? (of te wel : heeft u een tepel????). Zij reageerde zeer Engels met de stiff upperlip: Do you mean a stopper????? Later hebben we ons suf gelachen om zo'n stomme fout!