Je leukste vakantieblunder (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Alex
, Datum:
06.06.2012 15:03
Zo werd ik wel vreemd aangekeken toen ik in Frankrijk om een aspirientje vroeg voor "malade a la tete".
Ook toen ik in een restaurant zei dat de poison erg lekker was begreep men mij niet helemaal en dacht men dat ik het over vergif had i.p.v. de vis.
Geplaatst door: Joop
, Datum:
06.06.2012 15:44
@ Doortje, klopt bij het bruggetje bij Les Cascades, net voor je het dorpje in gaat.
Geplaatst door: ® Doortje 
, Datum:
06.06.2012 15:59
@Joop, wij snapten geen hout van al die meldingen dat we vanaf de grote weg niet linksaf mochten. 3x gedraaid/gezocht, en uiteindelijk op de TomTom toch die weg maar in gereden.
En ja - toen stonden wij inderdaad midden voor dat zelfde kl...-bruggetje !
Wij hebben het er niet op gewaagd om er overheen te gaan, maar hebben tijdens onze vakantie meerdere mensen klem zien zitten.
Geplaatst door: tentkamperster
, Datum:
06.06.2012 16:10
We kamperen al meer dan 30 jaar en het is ons gelukt, de tentstokken lagen nog thuis. Wat hadden ze thuis een lol, wij iets minder. Maar we hebben ons gered, we hebben een nieuwe tent gekocht bij decathlon en een prima vakantie gehad.
Geplaatst door: diana8
, Datum:
06.06.2012 16:37
Twee of 3 jaar geleden kreeg ik op de eerste avond van de vakantie een telefoontje van mijn buurmeisje.
Of het goed was dat ze onze voordeur dicht had gedaan.
Geplaatst door: Suzanne
, Datum:
06.06.2012 16:44
Jeetje Diana, schrok je niet? Dacht je niet dat er was ingebroken?
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
06.06.2012 18:01
Meer iets heel doms van mijn zoon van 20 jaar oud.
Afgelopen zomer zijn wij 2.5 week weggeweest en bij thuiskomst stond de frituur nog aan. Wij kwamen vrijdags rond 17.00uur thuis en mijn zoon was die donderdagmorgen al weggegaan op vakantie met vrienden. Dus bijna 2 dagen heeft de frituur aan gestaan, levensgevaarlijk! Ben blij dat hij aankomende zomer weer meegaat met zijn vriendin.
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
06.06.2012 18:35
Iets vergelijkbaars als Wim meegemaakt in onze jonge jaren op een camping in Kroatië. Met de rubberboot een eindje peddelen, op zoek naar een rustig inhammetje met een mooi rustig strandje.
Dat hebben we ook gevonden. Aan het eind van de dag willen we terugpeddelen. Inmiddels wind van land,we moesten langs wat rotspartijen,en hoe hard we ook peddelden, we kwamen amper vooruit richting strand.Op het hoofdstrand iedereen kijken wat die malloten in dat rubberbootje aan het doen waren. Bekaf en met brandende armspieren uiteindelijk aan de kant gekomen...
Geplaatst door: Erik
, Datum:
06.06.2012 18:39
Lekker de auto in op een zaterdag foto's maken in en rond Verdun.
Aangekomen kopje koffie gedronken en foto's gemaakt, twee nog wel.
Batterijen leeg, dus naar de tabac voor setje penlites.
"Avez vous des batteries?" vroeg ik. (Heeft u drumstellen?)
Meneer keek mij een beetje vreemd aan en zei: "non mais j'ai des piles".
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
06.06.2012 18:48
Nog eentje waar we later om konden grinniken. Geen idee meer waar het was, in ieder geval waren we de taal niet machtig. We willen wat gaan eten en strijken ergens neer. Een serveerster komt op ons af en zegt iets. Wij denken: die vraagt wat we willen en ik steek van wal met onze bestelling. Ze pakt een menukaart en geeft me een optater op mijn rug.Ik denk: wat krijgen we nou? Mijn man tegenover me in een deuk.Bleek er een wesp op mijn schouder te zitten en dat had ze waarschijnlijk tegen me gezegd.Waarop ik met mijn bestelling kwam...
Geplaatst door: Ion
, Datum:
07.06.2012 11:53
Nog steeds een leuke op verjaardagen.
Vijf jaar geleden kwamen we aan op een camping in de Dordogne. Zeiken van de regen, uren lang. Het regende al dagen, de camping was een en al blubberzooi. Tussen de buien door wilde we onze vouwwagen alvast neerzetten op ons plekje. Ik stoer achteruit rijden, maar zonder succes. Stap boos uit de auto om te kijken hoe de vouwwagen stond en....glij onderuit. Recht op m'n billen midden in de blubber. Hilarische reactie bij man en kids. Vervolgens stapt man in de auto om het over te nemen. Ik blijf staan om de dirigeren. Man geeft een dot gas, banden gaan spinnen in de blubber....en ik zit van top tot teen (echt van kruin tot voeten) onder de blubberspetters. Nou, toen was het hek van de dam. Wat een lol hadden ze en ik stond stond daar als een verzopen en vermodderd standbeeld. Zonder schone kleren en handdoeken, want die lagen allemaal in de vouwwagen.
Hij blijft leuk! Elk jaar denk ik 'het kan niet erger dan...'.
Geplaatst door: ® Hans030 
, Datum:
07.06.2012 19:36
Een terras in de buurt van Les Sables d'Olonne. Wat aan de vroege kant om te gaan eten, dus eerst een paar aperitiefjes genomen. Ik zeg bewust een paar..., want de zon scheen heerlijk en het was er leuk. Toen gevraagd of we al konden eten, maar degene die het vroeg kon niet op alle juiste woorden komen: 'Est ce que nous pouvons manger ici, ehhh... NU'?
De ober -en wij later ook toen we de grap begrepen die deze zin was geworden- heeft de hele avond lopen lachen (we hebben wel gezegd dat Maintenant in het Nederlands Nu is, maar man geloofde onze uitleg niet helemaal leek het). Hij zag ons steeds naakt op z'n terras zitten (in z'n gedachten dan).
Geplaatst door: Erik
, Datum:
07.06.2012 19:47
Hans dat is echt een giller.
Ga ik ook proberen:)
Geplaatst door: béétje dom
, Datum:
07.06.2012 21:13
Wij gingen vorig jaar naar de camping (350 km rijden) en aldaar aangekomen, kon mijn man weer terug rijden want we waren de tentstokken van onze voortent vergeten!! (die hadden we in het voorjaar ivm korte vakantie eruit gehaald, en we dachten allebei dat deze achter in de caravan lagen onder het bed!!)
zal ons dit jaar niet gebeuren als we voor de eerste keer naar Frankrijk rijden, ik denk dat we alles dubbel checken!! ha ha
Geplaatst door: s
, Datum:
08.06.2012 08:27
Ik vergeet niet zo snel meer de goede verzorging van de "plantjes" door een familielid. Aangezien wij een voliere hadden toen, zou hij elke dag even langs komen om de vogeltjes van water en eten te voorzien en dan zou hij ook wel even de post opbergen en dergelijke. Alleen de plantjes die hij 2 weken lang regelmatig van water voorzag bleken van plastic te zijn Het enige wat opgevallen was, was dat het rot potten waren, het water lekte er telkens uit, dus maar een paar keer extra water gegeven ;)
Geplaatst door: ® Herma 
, Datum:
08.06.2012 08:45
Het was in een van onze eerst kampeerjaren, ik vergeet het nooit meer dat we op de snelweg aan de oostkant van Frankrijk reden. Op een gegeven moment haalden de auto's ons luid toeterend in. 1 auto bleef naast ons hangen en maakte grote gebaren richting de caravan. Wij de boel op de vluchtstrook stil gezet en manlief de auto uit om de caravan te inspecteren. Het bleek dat wij bij vertrek niet alle ramen goed hadden gesloten. Het achterraam was tijdens de rit geheel omhoog gewaaid en de gordijnen flarden naar buiten. Gelukkig niks geen schade maar vanaf toen worden bij ons de ramen en dakluiken bij vertrek goed gecontroleerd.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
08.06.2012 09:08
Twee jaar geleden reden we bij het verlaten van een parkeerplek in Albi tegen of liever gezegd licht schrammend tegen/langs een auto. Wij hadden een beetje schaden de auto gelukkig niet! We moesten het parkeerlein nog rond om zodoende het parkeerplein af te kunnen. Zie ik ineens politie achter ons! Stress alom. Wat moeten we doen?! Dus ik zeg tegen mijn man; ik schrijf een briefje met onze gegevens erop, je stopt links voor de uitgang dan kunnen we nog altijd doen alsof we van plan waren....onzin natuurlijk want de auto had geen schaden. Maar goed in stress doe je rare dingen. Met zweet in mijn handen rijden we rond en zetten we onze camper aan de kant. En ja hoor de politie komt strak naast ons staan en begint driftig te gebaren en brabbelt iets in het frans. Ik denk ik kan twee dingen doen; of gelijk met de billen bloot en het briefje laten zien of me nog even van het domme houden. Dus ik vraag met een grote grijns ; "do you speak englisch"? (want wie spreekt er nou engels in Frankrijk)? Waarop hij op z'n beste engels zegt; "you can not stop here" you have to leave the parking immidiately'!!
Je zult begrijpen dat we heeeeeel opgelucht maar met de hart in de keel quasi relaxt heel rustig het parkeerplein af zijn gereden.
Lia
Geplaatst door: liesbeth
, Datum:
08.06.2012 09:30
Gepakt en gezakt onderweg naar Frankrijk. Aanhanger achter de auto met daarop een kano, manlief wil graag kanoen op vakantie. Een koffie- en plaspauze in Luxemburg. Dochter en ik gaan richting toiletten, man en zoon blijven bij de auto. Terug gekomen bij de auto stel ik voor dat ik nog wel een stuk chauffeur wil zijn dus de familie weer in de auto, richting snelweg. We zijn net de snelweg op, ik kijk in de binnenspiegel en denk: uhm, zag ik straks die kano niet in m'n binnenspiegel????? Hey, waar is de kano, waar is de aanhanger? Oh, die staat nog op het parkeerterrein!! Mijn man wilde tijdens de stop iets achter uit de auto halen maar moest hiervoor de aanhanger loskoppelen omdat de achterklep anders niet openging. Maar vergat 'm weer aan te koppelen...
Toch werd geprobeerd om mij de schuld te geven: voel jij dat niet als je wegrijdt? Nee, ik rij zelf een klein autootje dus deze is zowieso al zwaar voor mij. Snel de volgende afrit en terug. Gelukkig stond 'ie er nog en de vakantie kon beginnen. Vrienden van ons die later zouden komen, belden ons: of we iets vergeten waren zodat zij dat nog mee konden brengen. Neeeh, niets vergeten...
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
08.06.2012 17:14
Achteruit stekend met de caravan een struikje inrijden en dan boem horen. Er zat een muurtje verscholen in het struikje. Maar dat kan ik met de beste wil van de wereld geen leuke vakantieblunder noemen. Of het autoalarm dat afgaat (vanwege een storing) om 7:00 's morgens op een overnachtingscamping moet zo'n leuke blunder zijn?
Geplaatst door: forumvolger
, Datum:
08.06.2012 17:22
Toen mijn man een mug doodsloeg in een gehuurde gite in de slaapkamer en dwars door de plafondplaat ging, bleek zo'n piepschuimen plaat.Een hele dag bezig geweest de scheur te verhullen, eerst naar de bouwmarkt, kit gehaald, gewit met verf en op de laatste dag maar duimen dat ze niet omhoog keek. Wat ze gelukkig niet deed. Ben benieuwd of ze het ooit nog heeft ontdekt. Pech was ook nog dat we er al meerdere jaren kwamen en ze bekend stond als erg zeurderig en streng, over een gebroken kopje kon ze een hele verhandeling houden hoe erg dat was, was een zeldzaam servies etc etc. Dat terwijl het allemaal oude zooi was, maar goed.