Je leukste vakantieblunder (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
12.06.2012 23:26
Terrasje in Parijs, ik snapte niets van de menukaart maar had wel honger. Aan een tafeltje naast mij zat een heer ook met een menu die de ober wenkte en iets bestelde.
Mijn kans.
Ik vroeg de ober "même chose pour moi svp"
Kregen we allebei een asbak.
Geplaatst door: ® Brend@ 
, Datum:
12.06.2012 23:36
Doet me denken aan 25 jaar terug. Restaurantje, ik had zin in vis. Zag iets op de kaart staan wat ik niet kende, dacht dat dat dan wel de vis zou zijn. Andouillette dus. Maar goed, moet je eens geproefd hebben in Frankrijk. Eens maar nooit weer dus.
Geplaatst door: Kareltje
, Datum:
13.06.2012 16:44
Wij waren een aantal jaren geleden in Fulda Duitsland een stad met de mooie Dom uit 1700 die we weleens van binnen wilden zien.
Wij aangesloten in de rij wachtenden het ging niet al te vlug maar je hebt wel vakantie natuurlijk. Eindelijk binnen wachtte ons een verrassing, de rij wachtenden stonden niet voor het bezichtigen van de kerk maar om de laatste eer te bewijzen aan de kardinaal van Fulda die daar opgebaard lag.
Tja en dan kan je niet zomaar vertrekken :-((
Geplaatst door: Bonasera
, Datum:
13.06.2012 16:53
Wij waren op verlof met 2 gezinnen.
Terug een zwemparadijs.De camping schiet me niet te binnen.
Daar ik alleen 6 m kan zwemmen,de steenslag en de paniekslag was ik meer een zonneklopper.
Iedereen was gezellig aan het spelen in het zwempaleis.
Dus met zen zessen aan het genieten enz.
Plots paniek hoorde schreeuwen in het West-Vlaams,ik recht en gaan kijken.
Iedereen was aan het duiken,ik dacht amai wat is dit hier.
Tja het kwam uit,mijn broer zijn vals gebit was spoorloos verdwenen.Gelukkig terug gevonden door de dochter.
Maar toen ik dit hoorde heb ik mij moeten platleggen op mijn ligzetel,is één van de weinige ogenblikken in mijn leven dat ik krampen kreeg van te lachen.Lig nu nog krom als ik eraan denk.
Geplaatst door: Erik
, Datum:
13.06.2012 17:07
Vanuit Lugano met de trein naar Milaan.
Vanaf het station naar een leuk cafétje Italiaanse koffie gedronken en weer verder.
Het werd warmer rond de middag en besloten ergens een ijskoude cola te bestellen en na het afrekenen nog even gevraagd waar de Dom ligt.
Met handen en voeten (ik spreek vier talen redelijk tot goed helaas Italiaans zit er niet bij) één woord was blijven hangen n.l. "piedzone".
Ik loop met mijn kameraad tot aan een drukke kruising en zie een voetgangerstunnel... AHA kijk dit is de piedzone waar ze het over hadden.
Geplaatst door: Renate
, Datum:
14.06.2012 09:33
Dit is nog eens een leuk topic! Ik heb er ook een: toen ik een jaar of 16 was, gingen we op vakantie naar de Cote d'Azur. Mijn ouders hadden toen nog geen caravan, maar een klein aanhangertje. Toen we op ons tweede overnachtingsadres in de buurt van Gap aankwamen (op de eerste overnachting aan het meer van Neuchatel was mn broertje met kleren aan het meer in gegleden, maar dat terzijde...)vond mn vader het toch wel tijd voor de korte broek. Dus klep van de aanhanger open en op zoek. Wat bleek: mijn moeder pakte destijds de kleren en handdoeken e.d. in vuilniszakken, omdat zo handig in de aanhanger paste. En de zak met kleren van mn ouders ontbrak. Die stond nog thuis, maar was helaas al door de attente buurvrouw aan de straat gezet toen het huisvuil opgehaald werd...
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
14.06.2012 13:06
Onze blunder heb ik een poosje geleden ook al in een ander ondewerp gezet, over vergeten spullen ofzo.
In de tijd datr we nog met 3 kinderen op vakantie gingen, bleven we een keer in Nederland, een keer niet zover rijden. En eigen fietsen mee, dat fiets toch makkelijker dan een huurfiets.
Dus vouwwagen en auto volgeladen, en bovenop de vouwwagen, en op de auto nog 2 fietsen. Voor alle zekerheid fietsen op slot, niet dat we bang waren voor diefstal, er blijft altijd iemand bij de auto achter bij een (sanitaire) stop, maar stel dat dat er een fiets omvalt en de sleutel breekt af, zou ook wat lastig zijn.
Dus fietsen op slot, en vertrekken met het hele spul. Om er op de camping achter te komen dat die sleutels thuisgebleven zijn!
Geplaatst door: JanT
, Datum:
14.06.2012 13:42
Zondagochtend, parkeermeter bij de Notre Dame. Mijn zoontje is altijd behulpzaam en neemt een handje Euro's uit de daarvoor bestemde asbak.
Dit is een dure pa roept hij maarja midden in het centrum kan je dit verwachten natuurlijk. Doe er nog maar een paar Euro's bij roep ik terug. Na 9 euro roept hij de meter staat op 10.30 uur en het is op dat moment ongeveer 10 uur. Ik snap er niets van en ga kijken, blijkt dat het zondag,s gratis parkeren is en was hij bezig om de maandagochtend te vullen.
Dag 9 Euro
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
14.06.2012 13:45
Het opzetten van een AlpenKreuzer op de eerste vakantiedag.
Eind jaren 90 kochten wij (jong gezin)in het voorjaar een nieuwe vouwwagen. Onze bedoeling was om tijdens de pinkstervakantie er mee weg te gaan om dan tijdens de zomervakantie probleemloos het ding op te zetten. Helaas gooide het weer(regen) alles in het water. Dan zonder te oefenen op vakantie. De eerste dag kwamen we aan in Bugneville. Wij(vrouw en ik) stonden de klunsen met de stokken en duurde een eeuwigheid d.w.z. ruim twee uur voordat het slaap- en keukengedeelte onder het doek zat. Het liep inmiddels tegen 6, toen ik tegen mijn vrouw zei: wanneer ga je koken. Wat koken na dit geploeter!!, ga maar iets halen. Dus ik op weg naar een horecagelegenheid om een paar maaltijden te kopen.
Het jaar daarna de vouwwagen ingeruild en een caravan gekocht.
Geplaatst door: Kareltje
, Datum:
14.06.2012 15:11
In de jaren dat het nog niet zo luxe was. Een franse camping met houten douchehuisjes.
Midden op de dag bezweet van de hitte besloot ik tot een koude douche. Vanuit de volle zon de donkere douche in en hup korte broek naar benee............Inmiddels wenden de ogen aan het donker en tot mijn schrik stond daar een blote Francaise met hetzelfde idee haar mond viel - zonder geluid - open (begrijpelijk natuurlijk :-))
Snel, zover als mogelijk, want je moet je broek eerst weer uitvouwen, trok ik mjn broek weer aan onder het mompelen van exuse. Weet nog steeds niet hoe ze heette :-)
Geplaatst door: Francoise
, Datum:
14.06.2012 16:26
Jaren geleden was ik aan het kamperen, ik had mijn nederlandse man nog niet ontmoet en het was een hele warme dag.
Om me even op te frissen ben ik gaan douchen. Het waren toen nog houten douches en het was binnen nogal donker. Omdat ik niet goed kon zien waar deze op slot kon heb ik de deur maar open gelaten.
Nadat ik mijn haren had gewassen draai ik me om en staat erin eens een naakte man in de douche met een enorme andouillette. Mon dieu wat was die groot. Mijn mond viel open van verbazing.
Hij mompelde iets in een andere taal en ging toen snel weer naar buiten. Sindsdien doe ik altijd de deur op slot.
Geplaatst door: Eva
, Datum:
14.06.2012 16:39
Hahaha Brend@ Andouillette....Ik bestelde het een keer (dacht dat het gewoon worst was) voor de kinderen. Niet gegeten want het rook aleen al smerig dus ik proefde en zat echt kokkend in het restaurant. Kinderen lagen in een deuk.Toen naar het toilet gerend en uitgspuugd, van tafel laten halen en iets anders besteld. Gelukkig ging de ober er zeer sportief mee om. We hoefde ze niet af te rekenen...super aardig!
Eens maar nooooooit weer idd!
Gr.
Eva
Geplaatst door: Juul
, Datum:
14.06.2012 21:59
Niet onze vakantieblunder maar een slimme kampeerder op Vlieland.
Paard en wagen arriveerde met de kampeerspullen. Kampeerder met zoon, netjes in pak (ook al een giller!).
Ging toen heel moeilijk aan de gang met de tent, iedereen natuurlijk helpen, arme man. Eind van het liedje was dat hij op een stoeltje een biertje zat te drinken en keek hoe de rest zijn tent het opzetten was!
Slimmerik!! Niet echt een blunder maar we hebben ons wel doodgelachen.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
14.06.2012 22:38
Niet mijn blunder, maar wel een leuke situatie zo'n 15 jaar geleden:
Wij stonden op camping Des Arcades op een leuke plek met aan de achterzijde water. Tijdens de schemering zat iedereen achter z'n caravan aan het water. Stukje verderop was het sanitairgebouw te zien.
Het was heel donker in het sanitairgebouw. Ineens ging het licht aan en stond er een naakte man in de grote opening te springen. Blijkbaar was tijdens het douchen het licht uitgegaan en de sensor zat bij de ingang van het gebouw. Vrijwel iedereen zag het en ook het sprintje terug naar het douchehokje. Hij is wel in het donker teruggelopen naar de caravan, want we zijn er niet achtergekomen wie dat nou was geweest.
Geplaatst door: claudia
, Datum:
16.06.2012 00:37
heb me toch ooit zo geschaamd en belachelijk gevoeld. mijn zoontje van 5 toendertijd, had met een meisje die achter ons lagen op de camping verkering. die mensen waren best aardig hoor, iedereen moet op zijn /haar manier vakantie vieren. toen ze aankwamen, waren we er al 1 week. nou de bus ging open, senseo, frietpan , bbq alles wat eruit en een hoop drank. s'middags waren die al vaak helemaal lam. geen problemen mee. dus mijn zoontje vroeg, mama mag ik met lisa naar de disco, och ja waarom niet. dus gevraagd was prima, wij moesten nog afwassen en hadden beloofd dat we daarna gingen kijken naar de kids zaten ze samen hand ik hand op een bankje. dus toen we terug liepen naar de caravan zei ik: zeg je moet je vriendinnetje wel netjes effe thuis brengen, ja mam maar loop je wel mee. nou, ik mee en de hele familie was zo zat als wat en hadden knakworstjes klaar gemaakt. och lusten jullie er ook nog eentje. ik was al aan het bidden dat mijn zoontje nee zou zeggen. Ja natuurlijk wil ik dat wel lekker. oeps. en U mevrouw met een grappig accent?? nee dank je wel. of is het jouw maat nie??
nou kon wel door de grond zakken, ben normaal niet uit het veld te slaan maar toen wel. hahaah kan er nu hartelijk om lachen, maar schaamde me zo diep
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.06.2012 01:05
Geplaatst door: ® luc 
, Datum:
16.06.2012 08:29
Hallo
Wij hebben de vrijdag wat mee gemaakt.............Het is bijna niet te geloven maar het is waar,ik heb de schrik van mijn leven gehad.De vrijdag komen we met onze mobi richtig huiswaarts van het zonnige zuiden.Mijn vrouw stelt voor om ergens iets te gaan eten in zo'n weg restaurantje naast de auto snelweg,das al iets dat ik niet graag doe doen die mobi daar parkeren op zo'n parking en de dan alleen laten.Maar alléé ik had ook honger dus de raad van het vrouwtje gevolgd,de keuze was in Wellin (da was in belgie al)We parkeren onze mobi daar naast da restaurant op de parking.Naast mij stonden 2 busjes met Nederlanders ,vond da al zo'n rare figuren naast die mobi.Ik tegen vrouw..........ik betrouw da hier toch ni zenne,zij...........dat eten da duurt toch niet zo lang.Wij naar boven met de roltrap,naast ons was er een gewone trap ,maar ja liever lui als moe he.We passeren nog eerst langs het toilet,daarna een maaltijd genomen in dat zelf service gedoe.Wat mij op op viel was da die nedelanders daar ook zaten te eten en voor ons weg waren gegaan.Wij gedaan met eten ,terug naar beneden dit maal langs de gewone trap omdat doe roltrap alleen diende om naar boven te gaan.Wij kwamen buiten en ik zie op de parking dat mijne mobi weg was..........dus grote paniek,hartkloppingen en nog veel dinges.Ik roep tegen mij vrouw ze hebben onze mobi gestolen,da waren zeker die nederlanders daar.Komen daar wat mensen uit da restaurant en die vragen wat scheelt er,leg het uit dat onze mobi verdwenen is van de parking die daar stond.Mijn vrouw belde dan naar het nood nummer den 112,mijne gsm lag nog in de mobi.Dus ne fransman aan de lijn ,ons frans is niet zo goed om da allemaal uit te leggen,dus na een tijdje wachten en door verbinden kregen we toch iemand aan de lijn die nederlands praten.We legden alles uit wat er gebeurd was,zij vroegen dan de nummerplaat, type van de mobihome om direct de wegen politie te verwittigen,ze zeiden ook da we daar moesten wachten op de politie want die zou komen om een verslag op te maken.Ik zei tegen mijn vrouw da ik nog eens ging kijken in dat restaurant boven of daar iemand was die ons mischien kon helpen of iets gezien had.Alléé ikke terug naar boven,ik keek er wat rond en dan viel ineens mij op dat er op een uitgang Brussel stond,ik draai mij om zie aan de deur waar ik was binnen gekomen was Luxemburg stond,ik dacht ...............da zal toch waar zijn zeker.Ik rap naar beneden richting Brussel en inderdaad daar stond onze mobi daar op die parking,het was gewoon allemaal hetzelfde.Ik rap terug naar boven de vrouw gaan verwittigen dat we aan de verkeerde kant waren buiten gegaan,die zei,alléé da meende niet.Dus terug aar den 112 gebeld,na veel gewacht te hebben en doorverbonden geweest naar iemand die nederlands verstond.Alles terug uit gelegd hoe alles kwam en dat we aan de verkeerde kant waren buiten gegaan konden er ook wel om lachen en wenste ze onze een goede thuis komst met onze mobilhome.Maar op die moment dat ik daarbuiten kwam en zag dat die mobi weg was waren we toch wel even in paniek.Die parking was juist een spiegel beeld van de andere kant,wij hebben er onderweg nog hard mee gelachen dat alles goed was en dat ik terug aan het stuur van onze mobi zat,wij hebben er s'avonds een goe fleske wijn op gedronken thuis.
Geplaatst door: ® digi-oma
, Datum:
16.06.2012 09:02
Zoiets als Luc beschrijft hebben wij jaren geleden ook meegemaakt. Dochter was toen 13 jaar (nu 46) en had een soort steenpuist in haar knieholte; pijnlijk. Toch ergens in Noord-Frankrijk de auto op een plein neergezet en de kerktoren beklimmen. Helse tocht naar boven over de smalle wenteltrap (was eigenlijk best hoog) en weer naar beneden. Dochter kermen van de pijn en toen.... auto weg! Wat schrik je dan! Kan niet waar zijn...! De auto stond toch tegenover de ingang van de toren!
Na een tijdje verdwaasd ronddwalen bleek dat we door de ene ingang de kerk waren binnengegaan en via de andere weer naar buiten en ook dat deze kerk twee torens had met allebei een parkeergelegenheid ervoor. Dochter heeft nooit meer kerktorens met ons beklommen.
, Datum:
16.06.2012 12:57
jee wat een verhaal van Luc zeg hahhahah, ik zou me ook kapot schrikken als de mobil home weg was, maar gelukkig stond hij er nog. nog nooit gezien dat er een parkeerplek is met spiegelbeeld.
, Datum:
16.06.2012 13:00
weet het nog als de dag van gisteren, was lekker aan het zwemmen in italie en toen ineens was ik mijn oorbel ( oorknopje) kwijt. verdorie, net gekregen met moederdag dat jaar. dus ik zoeken onder water en mijn kleinste zoontje van 3 hielp mee. ineens riep ie heel hard MAMAAAAAAAAAAAA heb het gevonden. naast ons op de ligbedden lag een wat dikkere mevrouw met een navelpiercing hahha en die had hij vast en die vrouw keek me toch raar op. toen ik het vertelde kon ze er gelukkig mee lachen. zie hem nog staan, 3 jaar, zwembansjes op, badmuts en met zijn kleine handje in haar navel