Je leukste vakantieblunder (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
16.06.2012 13:02
Is in België een mobi een caravan? Of bedoelt Luc daar een camper mee?
Geplaatst door: Antonia
, Datum:
16.06.2012 13:22
Een mobi is in België een mobilehome of een camper zoals de Nederlanders zeggen
Geplaatst door: Car2
, Datum:
16.06.2012 13:35
Aha, ik begreep uit het verhaal al, dat een Belgisch mobile home iets anders moest zijn, dan het begrip "mobilehome" in NL.
Ik zag Luc nog niet met een stacaravan op de parkeerplaats staan.
Geplaatst door: ® luc 
, Datum:
16.06.2012 22:17
Maar ik kan uw verzekeren het is serieus verschieten ,amaai nog niet.Daarna hebben we er nog hartelijk om gelachen.Maar op die moment ,wat ge dan allemaal denkt :-)
Geplaatst door: Erik
, Datum:
17.06.2012 02:17
Ja en dan de Nederlanders de schuld geven :)
Geplaatst door: ® luc 
, Datum:
17.06.2012 09:33
Die Nederlanders zagen er mij toch rare mannen uit,helemaal in legerkleding,niet geschoren,ze waren met nen man of 7 en met 2 auto's.Dat viel mij op en ze parkeerde juist naast onze camper.In Belgie hebt ge zo'n weg restaurant dat juist boven de snelweg is en langs beide kanten bereikbaar.Is juist een spiegelbeeld,langs beide kanten ook een benzine station en parking.
Geplaatst door: ® Hans030 
, Datum:
17.06.2012 10:26
Claudia, hilarisch verhaal!
Geplaatst door: Kees
, Datum:
17.06.2012 10:36
Mijn grootste blunder ooit was op een camping te gaan staan wat een nederlandse enclave bleek te zijn.
Mensen zaten elkar de hele dag als haviken in de gaten te houden en je zag de hele dag en nacht gefrustreerde mannetjes rondsluipen om te luisteren of ze nog iets "spannends"hoorden.
Over de kroketten,drankmisbruik en lawaai zullen we het dan nog maar niet hebben.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
13.08.2012 15:32
Dit jaar op overnachtingscamping tentjes opgezet en begagewagen op slot.
Disselslot erop, want je weet maar nooit......
Maar in de bagagewagen was het laten we zeggen, redelijk rommelig omdat er natuurlijk wat spul uit was.
Maar er lag wel veel breekbaars in.
s'morgens disselslot eraf, sleuteltje uit slot en slot in kofferbak gelegd.
daarna bagagewagen open (let op: 2 sleuteltjes aan de bos)
1e sleuteltje paste niet, dus het is de andere, sleutel er in, ff draaien, en krak, afgebroken in slot, en met geen mogelijkheid eruit te krijgen of om te draaien.
Nee natuurlijk niet, was toch het verkeerde sleuteltje, ze pasten alletwee in het slot.
Hulpvaardige buurman kon het helaas niet fixen (nogmaals bedankt voor de hulp).
Maar alles wat uit de bagagewagen kwam, moest nu ook in de auto.
We hoefden gelukkig niets achter te laten, en zijn al voorzichtig rijdend (breekbaar spul in bagagewagen) op zoek gegaan naar een Bricomarché, maar die zijn om 7:30 nog niet open.
Uiteindelijk gevonden en een betonschaar gekocht.
Gelukkig geen brokken achterin, en de betonschaar gaat voortaan mee met de rest van het gereedschap, maar wel in de auto, en niet in de bagagewagen.
Geplaatst door: jan52
, Datum:
13.08.2012 16:19
in een ver verleden stonden wij met onze kleine vouwcaravan naast een grote caravan met een nederlands echtpaar. 's Nachts werd ik wakker van een onbedaarlijk gesnurk komende vanuit onze buurcaravan. Ik dacht, kom laat ik even naar het toilet lopen en als ik dan terug ben is het wel voorbij..Maar dat bleek ijdele hoop te zijn. De rest van de nacht een papieren zakdoekje in mijn oren gepropt. De volgende ochtend bij het "goedemorgengesprekje" met de buurvrouw heel subtiel opgemerkt dat gelukkig alle bomen op de camping nog overeind stonden. Want wat kan uw man snurken zeg! Maar buurman, was haar antwoord, dat was mijn man niet..dat was ik!
Geplaatst door: Diesel 
, Datum:
14.08.2012 03:14
In '98 ging ik tezamen met 2 collega's naar het WK in Frankrijk. Nu ben ik helemaal geen voetballiefhebber, maar na een verspreking moest ik wel mee. Enfin, op een camping in de Drome aangekomen, werden de tentjes uit de auto gehaald en opgezet. Hier bleek ik de enige met kampeerervaring te zijn, dus alles moest voorgedaan worden. Eerst maar mijn eigen tent opgezet. Toen de nieuwe iglo van de ene collega, dat was appeltje eitje op de haringen na, die bogen al om als ze de grond raakten, dus dat werden dan rotsspijkers van mij. Toen het derde tentje van de laatste collega. Hij had dat ding voor een joetje op mp gekocht. Was dus niet compleet, ritsen waren stuk en er zat een grote scheur in. Dat was nog niet het ergste, dat komt nog. Stukje plastic op de grond gelegd, binnentent erop, en vervolgens de stokken erin. Tot zover ging alles goed. Dan weet de kampeerder natuurlijk dat de haringen de grond in moeten. Die waren ruim aanwezig, inclusief rotspennen. Dus collega 2 en ik op de stoel met een biertje en collega 3 pennen inslaan. Alles ging goed, tot de laatste pen, die sloeg hij dwars door een waterleiding heen, die lag maar 4 cm onder de grond. Foutje met de Franse slag zullen we het maar noemen. Collega 2 en ik rolden letterlijk uit onze stoeltjes van het lachen. Echte kramp in kaken en buiken van het lachen. Het leek wel of collega 3 de fontein van Geneve wilde immiteren. Oranje won die wedstrijd tegen Argentinië met 2-1
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
14.08.2012 05:04
Een blunder die gelukkig nooit is uitgekomen.
Frans stel rond de 60 jaar komt met caravan bij ons in de buurt staan. Stevige heer en stevige dame. Meneer staat aan de caravan te sleuren en gaat vervolgens helemaal alleen de behoorlijk grote voortent opzetten; wat een geklooi in de hitte met stokken en lappen. Mevrouw - keurig gekleed - gaat hier en daar met wat vaste gasten een praatje maken.
We vonden het wel sneu, maar ja "Zij kan toch ook wel een handje helpen"... dus wij bleven zitten. Hoe Nederlands!
Uiteindelijk kon mijn echtgenoot het niet meer aanzien en is de Franse buurman gaan helpen met aangeven, vasthouden, afspannen etc. Duizendmaal dank en of we een glaasje wilden komen drinken.
Toen vertelde meneer dat zijn vrouw terminaal ziek was en eigenlijk niks meer kon doen maar zich toch flink hield voor hem en de buitenwereld. Tja... daar sta je dan met je mond vol tanden. Verder nog een paar dagen heel leuk contact gehad. Gelukkig hebben ze geen weet gehad van m'n vooroordeel maar het was geen leuke blunder.
Geplaatst door: richard
, Datum:
14.08.2012 07:45
stond laatst naast een oudere dame, die niet kon slapen en de hele nacht op het laptop aan het tikken was...
Geplaatst door: digi-oma, Datum: 14-8-2012 5:04
;-)
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
14.08.2012 14:45
Geplaatst door: Rob
, Datum:
14.08.2012 17:11
In 1987 waren we op vakantie in Portugal. We wilden Lissabon bezoeken, dus gingen we naar de camping buiten de stad. Met de bus zou je in een half uur in het centrum staan. Dus 's morgens vroeg op en we lopen naar de bushalte voor de camping. Aan de overkant van de bushalte staan een stuk of 5 taxi's. Als we een tijdje staan, komt er een taxichauffeur op ons af en biedt aan om ons naar het centrum te rijden. Als zuinige Hollander wimpel je dat natuurlijk af, want de bus is veel goedkoper. Na 10 minuten nog steeds geen bus te bekennen. Ik zeg nog tegen mijn vrouw dat het een typisch zuid-europees verschijnsel is dat bussen niet op tijd rijden. Na nog wat wachten komt dezelfde taxichauffuer weer op ons af en biedt weer aan om ons te rijden. En wederom geweigerd. Na weer 5 minuten komt ie weer. Ik raak geïrriteerd en blaf de man af dat we niet van zijn diensten gebruik wensen te maken. Ondertussen komen er meer mensen van de camping en die nemen wel allemaal een taxi. Na 20 minuten komt er een ander stel op ons af en zij vertellen ons dat het een Nationale feestdag is in Portugel, zgn. Sacramentsdag ( 10 dagen na Pinksteren). Met hangende pootjes moesten we toen alsnog naar de taxichauffeur om te vragen of ie ons naar de stad wilde rijden.
Geplaatst door: roos
, Datum:
15.08.2012 21:22
Wij staan tegenover een toiletgebouw.
Als 2 kleine jongetjes aan komen lopen met de afwas.
Ze zien een lange slang hangen en denken dit is een leuk plekje om af te wassen.
We hebben ze toen maar veteld dat daar altijd de chemische toiletten schoongemaakt werden.
Als wij ze niets gezegd hadden dan hadden de ouders van niets geweten!!!
Geplaatst door: Carolien
, Datum:
16.08.2012 14:37
Die taalblunders blijven leuk! Mijn vriend vroeg jaren geleden op een terrasje "un cafe au lit" en snapte niet waarom zijn vrienden in een deuk lagen en de ober hem heel raar aankeek!
Geplaatst door: mirjam
, Datum:
16.08.2012 15:49
ja die taal blunders altijd. we doen zo ons best en nog gaat het weleens fout. maar goed we lachen er maar altijd mee.
we waren op huwelijks reis naar de malediven en aan tafel zaten we met een ander duits stel. ik kan wel goed duits maar mijn man niet en die dag was het heel erg zwoel, warm, vochtig.
ineens zegt ie : oh es ist heute so schwul !!! we hebben ons toen rot gelachen en mijn man snapte er niks van
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
16.08.2012 16:05
Nouja, leuk? Maar wel een beetje dom..
70er jaren gingen we enkele jaren achtereen wild kamperen bij het Lac de Pannesière in de Morvan. De laatste keer met buren en andere kennissen.
Het (stuw)meer trok nogal wat Fransen die met veel succes bijna uitsluitend meervallen vingen en die welwillend ter beschikking stelden voor onze bbq's. (de roosters uit ons aller ovens boven een lange geul in de grond). Verrukkelijke visjes, waar we haast niet tegen konden eten.
Maar we hadden meer te doen. We gingen ook op 'beltenjacht', op zoek dus naar illegale vuilstortplaatsen, die de Fransen graag aan de andere kant van de weg op een hellinkje onder de bomen situeerden. Even onder de bladeren woelen leverde de mooiste zinken teiltjes, lampetkannen, en andere spullen op om thuis te vullen met plantjes.
Zelfs hebben we ooit een prachtig smeedijzeren opvouwbed met krullen gevonden, maar dat was te zwaar om mee te nemen. Alleen.. het stonk allemaal nogal. Naar vuilnisbelten.
Dus de achterklep van de auto open als we terug gingen. En afwassen in het meer. Maar die laatste keer hadden we zoveel dat we het aan aan lang touw regen en voorlopig in het meer lieten zakken. Eerst vis eten.
De dag voor vertrek haalden we het touwtje op, maar helaas... Slechts een metertje touw en verder niks. Hadden we daarvoor nou..? Maar de buurjongen, galant als altijd, bood aan om er even naar te duiken. Nou, leuk, als je dat wil doen?
Na de eerste keer weer boven meldde hij dat 't nogal diep was en steil afliep. De tweede keer was ie een beetje ontdaan en vertelde dat een vis hem in z'n been gebeten had. Nou, kijk maar! Twee rijen kleine wondjes, maar toch geloofden we het maar half.
En daar bleef het jaren bij.
Tot we laatst naar Discovery op tv kenen en in het programma River Monsters zagen dat er inderdaad hele grote meervallen bestaan, die zich langs de kant van rivieren en meren ophouden en je aanvallen als je te dicht bij hun jonge kroost komt. Dàt was het dus!
Maar ik had natuurlijk dat touwtje iets beter vast moeten maken en die jongen niet aan gevaar bloot moeten stellen, alleen om een paar stomme teiltjes. Ja, een blunder mag het ook heten.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
16.08.2012 17:33
In een ver verleden zijn we ooit eens met een Interrailtje per trein door Europa gereisd. Zo zijn we ook in Griekenland beland. Gelijk bij aankomst in Griekenland een dienstregeling Griekenland aangeschaft. Alhoewel alles in het Grieks was geschreven, konden we het wel lezen en de plaatsnamen ontcijferen.
Zo stonden we op een zaterdagavond op het station in Korinthe te wachten op de trein naar Nafplion. In de dienstregeling stond dat de trein om 20h00 zou vertrekken. Gewend aan vertragingen op het griekse spoor, vonden we het niet vreemd dat de trein er om 20h30 nog niet was. Eigenlijk had er toen al wel een lichtje bij ons moeten gaan branden, omdat er alleen nog wat toeristen op het perron stonden te wachten. Op een gegeven moment komt de stationschef ( tenminste ik ga ervanuit dat ie dat was) op ons af en begint een heel verhaal in het grieks. Helaas, onze kennis van het grieks was niet zodanig dat we hem konden begrijpen. Maar hij bleef maar kletsen en gebaren maken. We begrepen hem niet. Hij gaat weg en komt ca. 15 minuten later weer terug met iemand bij zich. Deze persoon bleek engels te spreken. Hij vroeg ons waar we op stonden te wachten. We pakten de dienstregeling erbij en wezen hem op de trein van 20h00 naar Nafplion. Hij knikte en wees op het kleine sterretje dat bij de vertrektijd stond en onder aan de bladzijde stond de betekenis van het sterretje, maar wel in het Grieks. Daar stond dus dat de trein niet op weekeinddagen reed.