Geplaatst door: Lilian1
Datum: 05.04.2013 17:16
Marit, zet er even duidelijk bij in de buurt van welke plaats je eventueel wilt overnachten.
Zo voorkom je tips die voor jullie te noordelijk of te zuidelijk liggen.
Er zit vast iets geschikts bij!
Veel succes!
Geplaatst door: J@nneke
Datum: 05.04.2013 17:26
Ook wij zijn mede door dit forum afgestapt van snachts rijden, ergens ver hier boven schreef ik nog dat we het altijd doen en nu weer gaan doen. Maar na het lezen van al deze reacties beginnen we toch te twijfelen, al die jaren beviel het prima maar t was inderdaad wel vermoeiend. Dus dit jaar hebben we besloten om eerder te vertrekken. Op donderdag pakken we de auto in, de kinderen zitten dan op school, ook wel eens relax , om half 4 rijden we meteen 350 km naar luxemburg, we hebben op internet een opgooitentje gezien voor 5 personen die niet veel weegt en ruimte inneemt, we hopen rond half 8 daar te zijn, onderweg even eten, kinderen nog even spelen, wijntje en dan ons kleine tentje in. De volgende dag rijden we dan nog eens 400 km tot macon. Daar zoeken we een camping met zwembad etc zodat de kinderen smiddags lekken kunnen ravotten. En de dag daarna hoeven we nog maar 300 km. Dan komen we uitgerust aan, zetten de boel op en zwemmen maar :) ben benieuwd hoe dit bevalt...
Geplaatst door: Trees
Datum: 05.04.2013 17:34
Misschien maak ik het helemaal lastig, maar is het geen optie om 's morgen rond 05.00uur te vertrekken? Je kunt dan gewoon slapen en je vertrekt dan toch vroeg en je kunt dan opzich 1000km in 1 dag wel halen.
Wij rijden wel vaker 1000km op 1 dag en vertrekken dan 05.00uur en zijn dan om 17.00uur sowieso op de camping, rijden wel zonder aanhanger en hebben geen tent of iets dergelijks, dus kunnen gewoon gelijk de stacaravan in.
Als we verder moeten doen we wel een overnachting, dit vinden de kids ook helemaal geweldig en het heeft wel iets om te overnachten. 's nachts rijden vinden wij persoonlijk niets.
Voordelen van 's nachts rijden is dat het rustig is en je er sneller over doet over het algemeen. Nadeel vinden wij dat de wegen nauwelijks of eigenlijk niet zijn verlicht, veel wegwerkzaamheden en je komt gebroken aan. En het schrikt mij erg af, vooral we nu ook met kinderen gaan, dat er al verschillende mensen in slaap zijn gevallen 's nachts (juist omdat het vaak rustig en donker vallen ze in slaap).
Maar mochten jullie er een goed gevoel bij hebben zou ik het gewoon doen, mocht het niet bevallen doe je het volgende keer anders.
Succes ermee!
Geplaatst door: Trees
Datum: 05.04.2013 17:37
@ Janneke, ik denk eerlijk gezegd dat het dan misschien wel niet gaat bevallen? Als je eerst alleen 's nachts reed en nu opeens met 2 overnachtingen duurt de reis wel heel lang....maar wie weet wel, als je er maar uiteindelijk komt.
Geplaatst door: Loek
Datum: 05.04.2013 17:46
Wij hebben een paar keer 's nachts gereden. De reden was eigenlijk omdat het rustig op de weg was. Eigenlijk ging het altijd wel goed totdat ik mij besefte dat ik de hele nacht eigenlijk bezig was met; 'als ik maar wakker blijf, etc.' Daarnaast waren mijn kinderen gewoon wel vaak wakker, net zoals overdag dus dat maakte bij ons het verschil niet.
's Nachts rijden moet je eigenlijk alleen doen, omdat je geen files wilt hebben.
Maar wij vertrekken nu zondagmorgen en het is dan misschien overdag wel iets drukker dan 's nachts, maar op zondag nog geen files meegemaakt....dus we hebben er nu voor gekozen om zondags te vertrekken rond 08.00uur en na 850km te overnachten en maandag de rest te rijden. Aankomend jaar met caravan voor het eerst dus dan gaan we sowieso ook niet 's nachts rijden en overnachten we ook weer lekker.
Geplaatst door: Wendy
Datum: 05.04.2013 18:16
Ik ga even in op de opmerking van J@nneke dat ze een camping met zwembad zoekt nabij Macon. Ga dus een beetje off-topic, bij voorbaat excuses.
J@nneke, ik kan je de municipal van Macon aanraden:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=692014
Keurige camping vlak bij snelweg. Sanitair is netjes en schoon en er is een zwembad. De Mac en de Lidl zitten aan de overkant van de weg, benzinepomp naast de camping. Plekken ruim (mag je zelf uitkiezen als je aan komt).
Wat een vorige schrijver ook aangeeft: wij rijden hier altijd in 1 dag naar toe (donderdag inpakken, vrijdag ochtend vroeg vertrekken zodat we eind van de middag in Macon zijn).
Geplaatst door: Angelique
Datum: 07.04.2013 10:20
Wij hebben in de loop der jaren alle opties al uitgeprobeerd. Toen onze kinderen heel klein waren idd een x s'nachts doorgereden...dat ging prima tot 5-6 uur s'morgens, toen kwam de man met de hamer, dus stoppen langs de snelweg op een parkeerplaats om te slapen...doodeng (na alle verhalen over berovingen etc)en de kids gelijk wakker, dus van slapen kwam ook niks. Uiteindelijk zwaar vermoeid aangekomen op de camping, vouwwagen opzetten en 2 jonge kids in de gaten houden.... ik zou het nooit meer zo doen. Het jaar erna overnacht in een stacaravan. Ging prima, tot we de volgende dag tot 10.00 uur moesten wachten voordat de caravan gecontroleerd kon worden terwijl wij om 8.00 uur weg wilden...!! Het jaar daarna overnacht in een Novotel, dat beviel beter. Nu zijn de kinderen wat ouder en rijden we s'morgens rond 4.00 uur weg en in 1 x door. (max 1100 km en alleen naar Frankrijk, naar Italie redden we dat niet en boeken dan een overnachtingshotel) Dit bevalt ons het beste. Sucses met je keuzes Marit!!!