tent "op slot" (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ilse
, Datum:
16.06.2013 10:28
Ik weet (uit ervaring) dat er op campings sowieso sociale controle is en er in principe weinig gestolen wordt, maar toch... De zonen gaan deze zomer voor het eerst alleen tentkamperen en nemen dus toch wat "electronica" mee (laptop, ipad, iphone,...). GSM hebben ze altijd op zak, maar wanneer ze op stap gaan blijven de laptop en ipad dus in de tent. Ze zijn zonder auto, dus kunnen die daarin ook al niet opbergen. Hoe doen jullie het om waardevolle spullen in de tent te beveiligen ? Het is misschien een belachelijk idee, maar is een hangslot een optie ?
Geplaatst door: Karin
, Datum:
16.06.2013 10:37
Hoor even of je op de camping een kluisje kunt huren. Slotje, tja ach, mes in het doek en ze zijn binnen. Of anders alles in een tas, en vragen of hij die bij de receptie mag afgeven.
Geplaatst door: marian
, Datum:
16.06.2013 11:30
Waardevolle spullen kan je niet achter laten. Hoorden dat mensen wel eens iets onder het luchtbed achterlaten. Maar een slotje zou ik nooit doen. Dat lijkt me meer uitnodigend dan een tent openlaten. Zo van, hier liggen kostbare zaken. En volgens mij wordt er heel regelmatig gestolen op campings. Wij laten elektronica niet achter. Dan maar in de rugzak. Op de meeste gsm's kun je ook internetten, dus afvragen of alles wel mee moet?
Geplaatst door: ® Marite
, Datum:
16.06.2013 12:00
Sowieso geen slot op de tent doen als ze slapen, als er brand uit breekt is het heel gevaarlijk! Verder zo min mogelijk meenemen, waarom Laptop en Ipad, als je ook al een Iphone hebt? Ben je er van bewust dat wat uit de tent gestolen wordt sowieso niet verzekerd is? Een andere optie is om een kuiltje onder de tent graven. Misschien is er in de omgeving, of op de camping een mogelijkheid om kluisjes te huren, heb je daar al naar gekeken? Een hangslot geeft inderdaad weer dat er kostbare spullen liggen, het heeft ook geen zin want een dief kan net zo goed het doek open snijden, dat gaat 100x zo snel als een hangslot losmaken, en dan is de tent ook nog eens geruïneerd.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
16.06.2013 13:51
Ik dacht dat het hier meer om zwemmen en stappen in de avond ging. Nooit als je gaat slapen, een slot erop doen!
Geplaatst door: Jozef
, Datum:
16.06.2013 14:32
Eén keer meegemaakt.... Onze tent deden we nooit dicht, lieten stoelen, tafel e.d. gewoon buiten staan. Toen we op gegeven moment terug kwamen van het strand waren bij diverse tenten en caravans om ons heen ingebroken. Bij onze tent was er niet ingebroken. Waarschijnlijk omdat het leek dat we zo terug konden zijn bij de tent. Als je je tent voorziet van een hangslotje lijt het inderdaad dat je iets waardevols te verbergen hebt.
Geplaatst door: ® Mailverkeer
, Datum:
16.06.2013 14:54
Onze zoon kwam met zijn vrienden altijd wel gezinnen op de camping tegen met wie ze redelijk goed contact kregen,maar ja...dat is en blijft een gok. Verder gewoon geen electronica meenemen als er geen kluisjes aanwezig zijn. Hier gaat (met pubers) alleen hun gsm mee en een oud klein laptopje. Willen ze meer meenemen, dan weten ze dat dat voor eigen risico is, want ze vergeten altijd wel eens hun tent dicht te doen of laten iets rond slingeren.. Vorig jaar (kleine nette camping) had iemand op de camping een Iphone op een campingtafel laten liggen. Tja...dikke pech, die was dus weg. Leren ze weer van.
Geplaatst door: ® Irene 1
, Datum:
16.06.2013 14:55
wellicht buren op de camping met een caravan? Blijft ook een gok. Iig een oude laptop mee, en daar samen mee doen. Zo min mogelijk aantrekkelijk spul voor dieven meenemen.
Geplaatst door: dreetje
, Datum:
16.06.2013 22:48
Ik ben het niet eens met dat het niet verzekerd zou zijn. Bij ons is 5jaar terug de vouwwagen leeggehaald tijdens het doen van boodschappen en alles is netjes vergoed door de verzekering. Je moet dan wel aangifte bij de politie doen en een rapport voor de reis verzekering meenemen.
Geplaatst door: Marc
, Datum:
16.06.2013 23:19
Laptop, Ipad en Iphone mee en dan onbeheerd in de tent achterlaten?? vraagt om een goede verzekering. Moet het mee?
Geplaatst door: robertville
, Datum:
16.06.2013 23:34
hebben ze wel een woordenboek en een kompas erbij om de ontvangst van de gendarmerie te bereiken en van info te voorzien vanwege uw proces verbaal en de assuradeur
Geplaatst door: rick76
, Datum:
17.06.2013 00:04
Misschien niet slim om het hier kenbaar te maken maar ik heb een dik groot boek. Daar heb ik, zoals vroeger ook werd gedaan, het formaat van de ipad uitgesneden. Het boek ligt tussen de andere boeken van mijn vrouw. Verdere waardevolle spullen bewaren wij in een koelbox. Eten erboven op. Wat je ook kan doen is een blik groenten of soep aan de onderkant openen. Inhoud opeten. Blik omspoelen. In dit blik kan je je telefoon of andere kostbaarheden verbergen. Blik tussen de andere voorraad. Laptop bij je reserve band in de auto bewaren.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.06.2013 00:15
Met 35 jaar tent-ervaring zonder ooit bestolen te zijn (afkloppen): wat helpt een slot op een tent? Als ze je willen bestelen, snijden ze je tent wel open. Doet me denken aan mijn lelijke eend ooit, waarvan het dak wel eens opengesneden werd. Uiteindelijk sloot ik hem gewoon niet meer af, moest ik er hooguit 's morgens een zwerver uit jagen.
Geplaatst door: Jasper
, Datum:
17.06.2013 18:22
En, niet te vergeten, zeker niet laten zien dat je zulke spullen bij je hebt!
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
18.06.2013 10:36
Laat ze die hele digitale bende nu gewoon eens niet meenemen. De herinneringen die je daar opdoet, zijn de herinneringen die je met je maten deelt. Maar tegenwoordig moet alles op facebook etc. met alle ellende nadien. Gewoon lekker gek doen zonder er later mee geconfronteerd worden dmv. foto's ed. Lekker je vakantie verhalen thuis vertellen en een beetje aandikken, en vooral niet vertellen wat een ander niet hoeft te weten. Ik ben maar wat blij dat ze in mijn tijd niet van deze rommel hadden ik had mee dan ook behoorlijk minder spontaan gedragen en was ik niet zo geworden zoals ik nu ben (incl. mijn jeugdherinneringen).
Geplaatst door: ® Marite
, Datum:
18.06.2013 13:47
Anderen je spullen geven is een gok inderdaad, maar even om gedraaid: Ik ben heel welwillend en hulpvaardig maar als ik op de camping naast jongeren zou staan de hun laptop, Ipod, en telefoons bij mij zouden willen stallen zou ik direct nee zeggen. Op dat moment loop ik zelf meer kans beroofd te worden en is mijn eigen tent/caravan/auto inbraak aantrekkelijker. Ik zou absoluut niet de verantwoordelijkheid willen over dergelijke spullen, stel dat er dan als nog wat mee gebeurd? Wiens schuld is het dan? Met een beetje pech krijg je die met een groep jongeren ook nog in eigen schoenen geschoven.