verjaardag op de camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lotte
, Datum:
16.06.2013 15:09
Tijdens onze vakantie op de camping a.s. zomer is een van onze kids jarig. Wie heeft er leuke tips/ideeen om dit op de camping te vieren? Hij wordt 7 jaar.
Verder vroeg ik me af wat er eventueel aan taarten/lekkers te krijgen is in de Franse supermarkten. Cakejes e.d. zullen altijd wel te krijgen zijn, maar is er bijvoorbeeld ook slagroom of is dit weer typisch Nederlands?
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
16.06.2013 15:29
soms heb ik wel eens het idee dat de gemiddelde vakantieganger in Frankrijk denkt dat Frankrijk een onder ontwikkeld land is waar ze het wiel nog moeten uitvinden.
Natuurlijk hebben ze daar taarten en een uitgebreide gebakafdeling in de supermarkten.Deze is vaak groter en uitgebreider dan hier in Nederland.
En ja , ze kennen er zelfs slagroom alleen heet het daar chantilly.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
16.06.2013 15:37
Een tip om de verjaardag te vieren:
Deel aan iedereen op de camping 's-morgens gebag uit,en nodig iedereen 's-avonds uit voor een borrel.
Gezellig.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
16.06.2013 15:43
Vraag thuis aan al zijn vriendjes, opa's en oma's tantes en ooms neven, nichten en buren om een kaartje te sturen naar de camping.
Geplaatst door: ® Izelle 
, Datum:
16.06.2013 15:50
Als er al vriendjes gemaakt zijn: Geef gewoon een kinderfeestje: organiseer een speurtocht met schatgraven in de buurt. Kun je ook zo maken dat taal geen probleem hoeft te zijn. Met lintjes aan bomen oid. Of spelletjes bij de tent: zaklopen in een slaapzak, met een ei op een lepel een parcours aflopen, koekhappen etc. En neem slingers & balonnen mee om te boel te versieren. Wij nemen vaak een paar kleine weggeef dingentjes van de action mee die onze jonges aan een jarig kind kunnen geven als dat zou uitkomt. Vaak een grote verrassing als er uit onverwachte hoek ineens een cadeautje komt en soms gaat het weer gewoon mee naar huis.
Geplaatst door: karla
, Datum:
16.06.2013 15:52
Er is van alles te koop. Ook heel lekker gebak, maar dit is erg prijzig. De Fransen zelf eten geen gebak bij de koffie, maar na de maaltijd als toetje. Voor de kinderen, heb ik op een verjaardag van mijn zoontje, getrakteerd op veel fruit. Grote watermeloenen gekocht en allemaal in stukken gesneden. Aan de hand van het seizoen kun je vaak een plateau mooi fruit kopen.
Je kunt er een sportieve middag van maken, met verspringen, hard lopen ballen gooien, voetballen, balletje op een lepel en kijken wie het snelste is, jeu de boulen etc
Geplaatst door: Lotte
, Datum:
16.06.2013 15:58
Bedankt voor de reacties al!
@ Wim, sorry dat ik blijkbaar als gemiddeld mens reageer.(??) Ik had het kunnen weten: hoe lang zou het duren voor er weer een sneer komt van de een of ander... Weet je dat ik serieus heb getwijfeld of ik uberhaupt wel een bericht zou plaatsen? Je kunt er de laatste tijd vanuit gaan dat er altijd wel een negatieve reactie op komt.Erg jammer vind ik dat! Natuurlijk weet ik dat er een gebakafdeling is in Frankrijk, ik ben er ook vaker geweest. Ik heb er alleen nooit op gelet WAT ze daar dan zoal hebben. Mijn kids zijn niet de makkelijkste qua smaak en ik heb toch graag iets wat mijn zoontje lekker vindt. En ja dat van die slagroom, dat wist ik niet. Bedankt, nu weet ik dat het chantilly is.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
16.06.2013 16:04
Een paar geleden meegemaakt dat een jarige de hele camping trakteerde. Taart was een beetje begrotelijk, daarom kreeg iedereen ter plekke gebakken oliebollen. Iedereen, inclusief de Fransen en de Engelsen vonden het leuk en lekker.
Geplaatst door: Jaap
, Datum:
16.06.2013 16:05
Als je in staat bent om dit soort vragen te produceren en dan ook nog eens onderstrepen dat je niet voor het eerst in Frankrijkkomt...tsja danaknikme een reactie als van Wim des te meer voorstellen. ip: je weet waar je het zoeken moet. ga gewoon kijken en laat je verrassen.
Geplaatst door: Ed 
, Datum:
16.06.2013 16:19
Lotte je hoeft je niet te verontschuldigen, niks van aan trekken.
Begrijp je wel.
Geplaatst door: Nora
, Datum:
16.06.2013 16:23
Lotte, het is een erg legitieme vraag m.i.!!
Onze zoon is ook altijd jarig en lust ook niet alles qua taart,
In Frankrijk vind ik het altijd erg lastig om iets te vinden...maar madeleines
Ofzoiets gaan er dan altijd wel in.
Inderdaad vervelend telkens die flauwe reakties!
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
16.06.2013 16:44
In veel supermarkten is het lekkerste gebak te koop. Kleine taartjes met frambozen, chocoladetaartjes, heerlijk!
In sommige plaatsen zit een patisserie, daar koop je los gebak. Dat neem je mee naar een terras en daar krijg je wellicht bordjes en vorkjes. Nu tweemaal meegemaakt dat een terras ons doorstuurde naar de bakker/patisserie voor gebak en het bestek etc voor nop aanleverde.
Kaarten kun je tevoren al uit Nederland meenemen, dan is het zeker op tijd daar.
De tent vol ballonnen en slingers, wat chips/lekkers voor langslopende campingvriendjes. Gewoon simpele gezelligheid. Eventueel iets extra lekkers eten of zijn keuze op de bbq regelen.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
16.06.2013 16:49
Geplaatst door: Annelies
, Datum:
16.06.2013 17:25
Er zal vast wel weer een bom aan reacties komen maar dat boeit me niet.
Onze dochter vierde ook altijd haar verjaardag op de camping. Omdat we nooit precies wisten wat we konden verwachten aan evt. gasten namen we van huis uit jaja ;-) altijd een paar taartbodems en blikjes jonker fris mee, bus slagroom erbij, kaarsjes erop en huppekee je hebt een heerlijke taart die bijna iedereen wel lust! Verder werd haar tent natuurlijk altijd versierd en maakten we er met elkaar een leuk feestje van.
Geplaatst door: ® jaapj
, Datum:
16.06.2013 17:41
@Annelies,
waarom verwacht je een bom aan reacties, vindt het juiste heel slim en het hoeft niet altijd superduur te zijn. Ik vindt dit een heel leuk idee, je bent bovendien erg flexibel m.b.t. aantal gasten. (taartbodem met Jonkerfris en slagroom is lekker!)
Betreft de topicstartster; vindt het wel apart dat je na jaren Frankrijk niet weet wat de gebakafdeling ongeveer te bieden heeft. Ook al kopen we in Frankrijk niet vaak gebak, we lopen er altijd wel eens langs om te kijken wat er allemaal is. (de halve supermarkt wordt sowieso goed onderzocht). Gebak in Frankrijk is redelijk prijzig, vorig jaar bij de bakker waar we wel eens brood haalden een taartje gekocht, in vergelijking met Nederland duur maar je hebt dan ook wel een heerlijk stukje bakkerskunst, niet te vergelijken met de Nederlandse slagroombommen.
, Datum:
16.06.2013 18:03
@Lotte , exusses als je het als een sneer hebt ervaren want zo was het niet bedoeld.
alleen vind ik ( en met mij vele anderen) ) dat er zo vaak vragen gesteld worden als zijnde , is er dit te koop en is er dat te koop en moet ik het water wel vertrouwen of kan ik er wel met Engels terecht.
Frankrijk is een gewoon westers land waar in principe alle producten gewoon verkrijgbaar zijn ( op een enkele na )
De bakker verkoopt er gewoon div soorten brood, de supermarkten zijn er over het algemeen veel uitgebreider als de Nederlandse
en de slagerijafdeling is er evenals de afdeling verse vis uitmuntent( en niet zoals iemand hier suggereerde dat er alleen een hoop grijs vlees lag waar de botresten in zitten).
het enige verschil met Nedeland is de taal, maar dat heb je ook als je naar het oosten gaat ipv naar het zuiden
Geplaatst door: m
, Datum:
16.06.2013 18:34
Taartbodems en blikfruit hebben ze er vast ook wel, spuitbussen slagroom heb ik er nog nooit gezien maar ook nooit op gelet.
Je kunt ook een pannenkoekentaart met Nutella maken. Als je een skottelbraai hebt met bakplaat kan het ook nog een heel grote taart worden, genoeg voor de hele camping.
Ik heb bij een bakker in Die een taart(je) gezien.... 45€! Notentaartje, hooguit 18 cm doorsnee. Als dat een indicatie is voor de gebakprijzen dan ging ik ook voor de Jonker Fris (lekker..) Bestaat dat nog?
, Datum:
16.06.2013 18:41
@M, 2 jaar terug in de carafour te Argeles ,
grote aardbeientaart ca 30cm doorsnee voor €12 diverse kleine gebak voor gem €4 per 2 stuks verpakt
een soort vruchten vlaaien met zacht fruit voor gem €10 tot €12
Flans ( lijkt een beetje op banketbakkersroom) voor €10
dus keuze genoeg voor redelijke prijzen
Geplaatst door: daphne 
, Datum:
16.06.2013 18:44
Wij hebben toen onze kinderen klein waren wel eens een verjaardag van een ander kind meegemaakt. Die ouders bakten pannenkoeken voor alle kinderen in de straat en de rest die zich liet zien. Groot feest, ook voor de niet Nederlandse kinderen die het zich goed lieten smaken.
Overigens hebben wij en andere ouders meegeholpen en ook de rest van de gezinnen voorzien van pannenkoeken. Ik herinner me dat nog steeds als een zeer leuke manier om een verjaardag te vieren met bijna de hele camping!
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
16.06.2013 19:31
Hang overal rond je plaats slingers op, bord met naam van kind en cijfer 7. Moet je eens opletten wat voor reacties je krijgt. Misschien wel een serenade door campinggasten! Neem een paar cakes mee van thuis, bus slagroom, wat kraaltjes en ieder kind wat langs komt om te feliciteren krijgt een traktatie. Succes verzekerd.