zigeuners bij Bordeaux (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jaros 
, Datum:
28.07.2013 22:40
Wij zijn al twee jaar achter elkaar lastig gevallen door agressieve zigeuners die, als je voor het stoplicht stil staat op je auto afrennen, ongevraagd je autoruiten beginnen te wassen en vervolgens gevaarlijk hard op ramen en autospiegels slaan omdat ze geld willen hebben (bij Bordeaux, op de afslag naar de N89 naar Libourne). Heeft iemand hier ook ervaring mee? En wat doe je dan: toch maar geld geven? Proberen er onder uit te komen? En hoe dan?
Geplaatst door: FamilieM
, Datum:
28.07.2013 22:54
Wij hadden het bij Nice. Wij hebben hard nee geschud en toen ze vervolgens toch het raam ging wassen, hebben we uiteraard niet betaald. Gelukkig sloegen ze hier niet op je auto. Wel was het elke keer weer spannend op dat punt, maar gelukkig stond de volgende keren het stoplicht net op groen en in een andere baan voorgesorteerd.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
28.07.2013 23:41
Geen ramenwassers, wel eenmaal bedelaar. We zagen het al aankomen. Ramen omhoog, deuren even centraal sluiten (kan met 1 knopje). Na verkeerslicht weer ontgrendelen. Ik ben eerder bang voor mijn handtas. Gelukkig zit de hond achterin, ons persoonlijk alarm ;-)
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
29.07.2013 00:19
Handtas ook nooit bij de voeten van de bijrijder zetten; dat is zo bekend... vooral in grote steden (met name Italie). Ik ben al geen tasjesmens, maar de papieren etc. liggen zeker niet voor het grijpen. Dat autoramen wassen heeft waarschijnlijk met het hoogseizoen te maken, ben 't nog nooit tegengekomen.
Geplaatst door: Linda
, Datum:
29.07.2013 01:10
Ik heb het ook weleens meegemaakt bij Serignan Plage. Gewoon niet betalen en de ramen niet open doen, dan is er niets aan de hand.
In Italie waren er 2 vrouwen (ik weet niet zeker of het zigeuners waren) die op de auto wilden letten en of we dan wat geld wilden geven. Dit hebben we niet gedaan, maar toen zijn wel onze banden lek gestoken. In dit geval zou ik dus dan maar wel iets geld geven.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
29.07.2013 01:10
Iets anders ik lees net dat er vandaag 7 mensen zijn verdronken in departement Herault combinatie van hoge golven en wind dus doe voorzichtig mensen als je daar bent.
Geplaatst door: rita
, Datum:
29.07.2013 07:17
Komt dat ook door zigeuners?
Geplaatst door: Jan
, Datum:
29.07.2013 09:57
Ja, dat heet de Roma-Sinti wind. Zeer gevaarlijk, maar het poetst je ramen niet en heeft geen belangstelling voor je handtas.
Geplaatst door: Len
, Datum:
29.07.2013 10:07
ik heb altijd handtas met lange handvaten(schoudertas) bij me en sla die dan 2x losjes om versnellingspook en zet 'm dan gewoon naast me op de grond,net iets moeilijker om snel mee te nemen,ook hebben wij auto die vanzelf vergrendeld als je de auto start.
Geplaatst door: Coco
, Datum:
29.07.2013 10:08
Bekend is ook dat sommige raampoetsers op het moment van betalen je horloge van je pols plukken.
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
29.07.2013 10:54
Lekker horror draadje ;-))
Geplaatst door: Texel
, Datum:
29.07.2013 11:34
De groepen Roma-Sinti blijken in Frankrijk gevreesd. Een paar weken gelden arriveerden in het stadje waar wij kampeerden binnen een paar uur een groep van 15 à 20 dubbelassers. Zij annexeerden een plantsoentje tegen het stadscemtrum, hoewel er iets buiten het centrum een mooie locatie (gens du voyage) voor hen ingericht was. Gelijk werden alle kerken en kapelletjes op slot gedaan. Tegen de schemering arriveerde een beveiliger met een grote hond op de camping. Die bleef de hele nacht patrouilleren. Wij zijn vertrokken, want wij hadden al eens eerder een golf van diefstallen op een camping meegemaakt na een invasie van zigeuners.
Geplaatst door: robertville
, Datum:
29.07.2013 14:54
bedankt jaros heb zojuist in Luik een pistool de lo gekocht
Geplaatst door: Sunny
, Datum:
29.07.2013 15:02
@robertville: en daar wil je dan zelf je voorruit mee schoonspuiten? Of is het om de zigeuners van je af te spuiten ;-)
Geplaatst door: Rita
, Datum:
29.07.2013 15:05
Een klappertjes of een waterpistool?
Geplaatst door: Kees
, Datum:
29.07.2013 15:06
Komkommerverhalen,is het geen inbraak met gas,dan hebben de zigeuners het weer gedaan.
Zielig volkje aan het worden hier.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
29.07.2013 16:27
Ja en toen ik dat zei is mijn reactie gewist echt triest
Geplaatst door: Kees
, Datum:
29.07.2013 17:17
Waar gingen die douchen texel?
Ik heb weleens vernomen dat als men zigeuners signaleert, men een inbraak in scene zet.
Dit om de (reis)verzekering op te lichten,tsja wie is dan de crimineel zou je denken.
Geplaatst door: DGR
, Datum:
29.07.2013 19:06
2007, Camping Le Bois de Valmarie in Le Racou, Argeles Sur mer. Het hele veld voor de campingingang was in beslag genomen door caravans en campers. Bleek een grote zigeunerfamilie te zijn. De gemeente kon hier niets tegen doen, ze hebben recht om gezamenlijk op dergelijke velden te staan?? De campingtoegang ging op slot en er werd een bewaker bij de toegang gezet, dag èn nacht. Hij controleerde of je op de camping thuishoorde en deed vervolgens de slagboom omhoog. Heeft geloof ik 4 dagen geduurd, toen waren ze ook weer ineens weg. Heb echter niemand mijn ruiten zien wassen :)
Geplaatst door: Martijn 
, Datum:
29.07.2013 20:18
Blijft grappig ....niet elke zigeuner is n dief .en niet elke dief is n zigeuner.kijk hoeveel groeprn caravsns er in de zomer op weg zijn.en van die nederlanders die naar frankrijk gaan en klagen dat de animatie in t frans of dat het personeel geen duits of engels praat.zigeuner families zijn hecht traditioneel en worde over heel de wereld weggejaagd. Ik zou ook wat minder respect voor "de normale burger" hebben. Gelegenheids diefstallen is vaak onoplettendheid van de eigenaar (praat diefstal niet goed) .en ook altyd grappig dat mensen hier veilig achter de computer hun mening uitten maar ald er iets op straat gebeurt ze de andere kant op kijken. Iemand hier wel eens gepraat met een zigeuner?! Verdiep je eensin hun geschiedenis.dan weet je waarom ze je raampjes was voor wat kleingeld