zigeuners bij Bordeaux (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ed 
, Datum:
29.07.2013 20:25
Kees en Martijn weten het weer beter.
Zij stonden op hetzelfde tijdstip op hetzelfde veldje.
Geplaatst door: Joris
, Datum:
29.07.2013 20:29
Volgens de Fransen is het een groot probleem, net zoals wij met de Marokkanen gaven ze aan.
En dat niet elke zigeuner een dief is geloof ik best, maar het zijn allemaal groepen en daarvan is denk ik altijd wel een deel die wel jat.
En dat ze bij de stoplichten je ramen schoonmaken maak ik mij niet druk om, gewoon raampje dicht houden/doen en niets geven.
Geplaatst door: Kees
, Datum:
29.07.2013 20:32
Nee,Ed is een groot licht.
Beetje omroep max publiek hier,in kudde op pad en bang voor alles wat " anders" is.
Veiligheid in de kudde en elkaar nablaten.
Geplaatst door: lisa
, Datum:
29.07.2013 20:33
In Bretagne trekken zigeuners rond met circussen ze krijgen een plaats in het dorp en niemand heeft er verder last van.
Praat inderdaad eens met zigeuners na Joden en homo's de meest vervolgde groep mensen.
Geplaatst door: mar
, Datum:
29.07.2013 20:34
dit begint toch op discriminatie te lijken om bep. bevolkingsgroepen te vermelden. kan dat iemand slechte ervaringen heeft met zigeuners, ik alleen maar goede. ken een familie waar wij altijd meer dan welkom zijn. laat ik maar niet vertellen wat nederlanders allemaal doen in het buitenland. misdragen etc.
Geplaatst door: ® Eliza
, Datum:
29.07.2013 20:36
Als je eens een keer iets mee gemaakt hebt met mensen uit 1 bevolkingsgroep betekend dat idd niet gelijk dat de hele bevolkingsgroep zo is.
Maar het maakt toch een bepaalde indruk op je.
Wij stonden bij een verkeerslicht te wachten in de buurt van de kust (omgeving Nice) toen ze onze ramen wilden wassen. Wij wilden dat niet en toen werden ze echt heel erg agressief.
Geen fijne ervaring.
Als ik nu een groep zigeuners zie in Frankrijk geeft me dat toch een onprettig gevoel.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
29.07.2013 20:50
Je zou haast wensen dat Kees op een morgen uit zijn caravan (of camper) stapt en ziet dat zijn stoelen er niet meer zijn. En dat hij zich een paar tellen later realiseert dat zijn barbecue foetsie is. Dat gebeurde een paar jaar geleden namelijk bij meerdere kampeerders op een camping waar wij stonden. Het gevolg was dat als mensen boodschappen gingen doen of even naar het zwembad gingen de stoelen en dergelijke binnen werden gezet. Voor het slapen gaan werden de stoelen en tafels meestal in de auto geschoven. Uiterst onplezierige sfeer, vandaar dat we na een paar dagen vertrokken.
Geplaatst door: Martijn 
, Datum:
29.07.2013 21:10
Hahaha ja gouden handel barbecues plastic stoelen en tafels
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
29.07.2013 22:01
En vergeet de badlakens en de bikini's die weg zijn niet. Grote groepen besnorde mannen die 's nachts langs de waslijnen schuifelen.
Viermaal tussen mensen gestaan die voor hun beroep onderweg waren... vergeet niet dat er ook grote groepen handelaren onderweg zijn met hun hele hebben en houwen en om dan iedereen zigeuner te noemen. Er is een wezenlijk verschil tussen beide groepen en dat is ook te herkennen.
Als je nu eens begint even "bonjour madame, monsieur" te zeggen wanneer je elkaar passeert. En jawel er zijn vast ook mensen bij die dingen doen die niet in de haak zijn, maar dat kunnen ook andere medegasten zijn.
Wanneer ik zo de caravans en tuinsets etc. bekijk die de reizigers bij zich hebben, dan hebben wij maar een armoedig boeltje; kan niet interessant zijn. En de echte zigeunerin waarmee ik contact hebt gehad (heel voorzichtig opgebouwd gedurende ruim een week) deed niets anders dan poetsen, koken, wassen en werken. Daar werd ik moe van. Onvoorstelbaar mooie en statige vrouw trouwens.
Geplaatst door: Kees
, Datum:
29.07.2013 23:22
Zigeuners zijn een trots volk beste texel,het valt me vaker op dat jij bijdragen levert die kant nog wal slaan.
Je weet precies wat er op een camping gebeurt of het nu dag of nacht is.
Als er zigeuners in het dorp verschijnen dan weet jij als eerste dat de kerken en kapelletjes op slot gaan etc.etc.
Burgertruttige stemmingmakerij maak je je schuldig aan en totaal respectloos gedrag naar een groep mensen die in de oorlog zwaar vervolgd zijn.
Ik vind de uitingen van sommigen hier ronduit walgelijk en tegen de borst stuitend,doet me denken aan het gebral van een zeker blond hitlertje uit Den Haag,goed voorbeeld doet goed volgen.
Geplaatst door: ® Eliza
, Datum:
30.07.2013 00:56
Ik vind de vergelijking met Hitler en de oorlog wat ver gezocht.
Wij zijn gewoon argwanend geworden door een ervaring, dat heeft helemaal niets met Hitler of de oorlog te maken.
Het is gewoon jammer, dat sommige zigeuners het verpesten voor de rest.
Dat neemt niet weg dat ik bepaalde gevoelens kreeg op het moment toen ze op onze ramen aan 't bonzen waren, voor onze auto sprongen enz.
Heel jammer voor de rest van de goede zigeuners, maar ik heb ze liever niet in mijn buurt.
Of ze moeten door hun gedrag iets anders laten zien, dan heb ik er helemaal geen problemen mee.
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
30.07.2013 01:10
Geplaatst door: ® Irene 1 
, Datum:
30.07.2013 10:17
Gelukkig ook ooit de andere kant gezien, reizigers (zigeuners) op een camping. Vertrokken al vroeg naar hun werk, woonden in grote dubbelassers en poetsten tot het donker werd hun auto's en caravans. Kan me weinig meer herinneren waar hun vrouwen waren/bleven. Die mooie donkere mannen trokken meer mijn aandacht ;-)
Geplaatst door: ® connie 
, Datum:
30.07.2013 10:38
Een keer meegemaakt op een vrij rustige camping kwamen ineens erg veel hele grote caravans en busjes.En hebben met genoegen zitten kijken naar veel mensen die hun spullen aan het instaleren en wassen en poetsen waren.En wij dachten waarom worden die paarden niet uit de aanhangers gehaald.Wel zagen we vrouwen steeds naar binnen gaan.Nieuwschierig als ik ben heb ik gevraagt wat dat was.Nou kom maar mee dan kan je kijken werd er gezegt.Een totaal ingerichte keuken met de modernste snufjes mooier als bij mij thuis.Prachtig en ik mocht nog foto's maken ook.Ik spreek wel over 20 jaar geleden maar leuke ervaring.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
30.07.2013 11:25
Irene1 dat zijn geen zigeuners maar handelsreizigers. En dat zijn heel andere lui. Meegemaakt in de noordelijke Elzas en niks geen last van gehad. Wel met verwondering gezien wat ze allemaal mee hadden. Een tandemasser aanhanger met spoelkeuken en wasmachine en droger.
Geplaatst door: Loesol
, Datum:
30.07.2013 11:26
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
30.07.2013 11:46
Connie, heel herkenbaar. Wij vroegen ons ook af wanneer de paarden werden uitgeladen... complete Whirlpool collectie.
Overigens staren veel medekampeerders zich blind op die immense caravans (Fendt en Tabbert al jaren populair) maar het is hun huis. Denk dat de huizen van de meeste mensen die meelezen waardevoller zijn.
Geplaatst door: pjotr
, Datum:
30.07.2013 12:20
"Het zijn vooral de (illegale) Roma zigeuners uit Roemenië en Bulgarije die overlast veroorzaken. Ze worden op een vreselijke manier gediscrimineerd en moeten wel op het dievenpad om in hun onderhoud te voorzien."
Heel erg dat zoiets gebeurd maar voer dat "moeten" dan in Roemenië en Bulgarije uit.
Geplaatst door: rob
, Datum:
30.07.2013 13:09
Ik heb ze wel eens meegemaakt bij serignan. Ze maken je autoruiten nat met een vies goedje. Als je dan niet wilt dat ze schoonmaken, laten ze je gewoon wegrijden. Dan ben je later bezig het zelf schoon te maken. Ze gebruiken daar een behoorlijk hardnekkig goedje voor, zodat schoonmaken best veel werk is. En uitstappen om ze het te beletten doe je ook niet zo snel.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
30.07.2013 14:05
Jaren geleden met m'n ouders door Frankrijk over Route Nationale. We zochten een stopplek. Een bordje Gens de Voyage met een soort picknickbankjes erop leek het. Wisten wij veel. Wij waren op reis, dus misschien speciaal voor toeristen? Stonden we ineens op een terrein dat was bedoeld voor zigeuners. Dit was echter (gelukkig) helemaal leeg. We zijn maar snel doorgereden naar een andere lunchplek...