zigeuners bij Bordeaux (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Texel
, Datum:
30.07.2013 14:36
Berichtje dat gisteren via facebook bij mij binnenkwam. Past wel een beetje bij het thema autoruiten.
IF YOU ARE DRIVING AT NIGHT AND EGGS ARE THROWN AT YOUR WINDSHIELD, DO NOT STOP TO CHECK THE CAR , DO NOT OPERATE THE WIPER AND DO NOT SPRAY ANY WATER, BECAUSE EGGS MIXED WITH WATER BECOME MILKY AND BLOCK YOUR VISION UP TO 92.5%, AND YOU ARE THEN FORCED TO STOP BESIDE THE ROAD AND BECOME A VICTIM OF THESE CRIMINALS. THIS IS A NEW TECHNIQUE USED BY GANGS, SO PLEASE INFORM YOUR FRIENDS AND RELATIVES.
Geplaatst door: Metam
, Datum:
30.07.2013 14:41
Afgelopen week in Saintes Maries de la mer geweest. Op een gegeven moment borg ik mn mobiel op in mijn heuptasje (waar ook een portemonneetje in zat) toen ineens een vrouw een hangertje tegen mijn hals aan hield,waarbij ze iets mompelde. Ik schrok en riep meteen "nee!" waarop ze zei "cadeau". Ik riep nog harder "nee" en draaide me weg. Daarbij hield ik m'n mobiel goed vast. Mijn man en moeder hadden niets in de gaten, hoorden me alleen plots roepen. Ik weet zeker als ik overrompeld was geweest en was blijven staan, ik bestolen zou zijn geweest. In Parijs drie jaar geleden ook een grimmige situatie bij de Eiffeltoren meegemaakt, grote groep zigeunervrouwen en politie in de buurt. Jaren geleden in Joegoslavië al gedoe met schoonmaken van ruiten, en kleine kindjes die in groepen rondom terrassen bezig waren. Mijn vader is vrienden met zigeuners in Roemenië, gaat daar ook regelmatig naartoe, en is al heel regelmatig bestolen. Dat zigeuners het daar zwaar hebben ontken ik zeker niet, maar vertrouwen doe ik ze voor geen meter.
Geplaatst door: ® nn
, Datum:
30.07.2013 14:50
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
30.07.2013 14:59
och texel dat heet een Hoax.
Je moet op facebook eens lid worden van de hoax club (of zoiets), kun je even teruglezen welke "letop/pasop/kijkuitnaar"berichten allemaal onzin zijn.. en dat zijn ze bijna allemaal op facebook ;-)(de honden vastgebonden aan een boom, 52 paarden die gered moeten worden van de slacht in belgie, de teek die je moet verwijderen met sop etc etc etc)
Maar uhh... gewoon zelf je autoruiten sproeien...wanneer iemand aanstalten maakt een vies goedje op je autoruit te doen, of er op gaat slaan.. lekkere douche krijgt diegene dan.
Geplaatst door: Roos
, Datum:
30.07.2013 18:42
Die berichten mogen onzin zijn, het is geen onzin dat, als je ei op je voorruit hebt, je niet moet sproeien. Heb een keer ei op mijn voorruit gehad, auto stond geparkeerd bij een flat, dus waarschijnlijk vanaf galerij gegooid. Maar het is echt vieze zooi, had ook mijn ruitenwissers aangezet, maar ben bij een tankstation gestopt om mijn ruit, met moeite, schoon te krijgen. Tja, en verder over dit "soort" verhalen, volgens mij duikt het elke zomer wel weer op. Heb het gelukkig zelf (nog) nooit ondervonden, het lijkt me niet prettig. En de opmerking die ik nu veel tegenkom dat we niet iedereen over 1 kam mogen scheren, snap ik, maar ook Nederlanders worden over 1 kam geschoren (verzekering oplichten, nationale sport???). Maar het waar of niet waar van deze verhalen, gewoon altijd alert blijven.
Geplaatst door: Esther
, Datum:
30.07.2013 18:46
De zigeuners uit Frankrijk komen toch veelal uit Algerije?
En de zigeuners/Roma in Italie en Kroatie komen veelal uit Roemenië en Bulgarije. Tenminste dat dacht ik altijd.
Ze zijn in ieder geval niet allemaal even prettig. Ook bij drukke marktjes lopen die vrouwen rond en graaien in je zakken, opgelet dus!
Geplaatst door: martinh
, Datum:
30.07.2013 18:50
Vorig jaar ook gehad in Avignon, wilde ook de ramen wassen, en gebaarde dat het niet hoefde.
Maar die knul begon toch, toen heb ik gewoon de wissers aangezet met de sproeiers. Kreeg alleen een middelvinger.
Geplaatst door: robertville
, Datum:
30.07.2013 20:58
esther ; zigeuners uit Algerije is mij onbekend ,maar erg bedankt ik kmip nu een stuk uit de zakken van mijn broek en ga dan op drukke marktjes mijn commisies doen dat worden leuke vakantie dagen wat zullen die zigeunerinnen schrikken
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
30.07.2013 21:23
Geplaatst door: Antoine 
, Datum:
28.09.2013 13:49
Het is jammer dat verschillende groepen onder ons zich zo opstellen bijvoorbeeld bij stoplichten en je ramen willen wassen. Het komt beslist dreigend en ergelijk over bij de meeste burgers.
Zelfs ik als zigeuner heeft daar last van, het beste is om je ruitenwissers aan te zetten op de hoogste snelheid en door te rijden zodra het groen is als je niets wilt geven, maar met een euro zijn ze al blij. Het zijn geen verkeerde jongens alleen schort er wel wat aan hun opvoeding. Als je ze als vriend zou hebben doen ze alles voor je!
Maar lieve mensen...we zijn niet allemaal zo agressief!!
En ja de afslag N89 naar Libourne ken ik wel. Erg vervelend inderdaad.
Beste groet,
Antoine
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
28.09.2013 20:02
Wij hebben het ook meegemaakt bij Rennes. Helaas file, dus we konden niet snel wegrijden. Wel alles op slot gedaan en duidelijk nee geschud met onze hoofden. Ze bleven toch dingen roepen naar ons. Heel vervelend allemaal en een beetje bedreigend.
Geplaatst door: Carolien@1
, Datum:
29.09.2013 19:18
Bah wat een vooroordelen hier op dit forum! Met alle respect voor nare ervaringen maar om daarom een hele bevolkingsgroep over een kam te scheren gaat wel ver! Dit forum is dus helaas een afspiegeling van onze maatschappij! Tineke, ik hoop dat je dit topic snel sluit!
Geplaatst door: Karel1
, Datum:
29.09.2013 21:37