grappige -bijna genante- campingervaring (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: kampeerder in hart en nieren
, Datum:
19.08.2013 18:02
Hallo,
Om nog even na te genieten van de vakantiel: wat was jullie leukste, grappigste of genanste kampeerervaring ooit?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
19.08.2013 18:03
Is al eens aan de orde geweest; geen idee waar dat topic nog staat, maar komt vast weer boven.
Geplaatst door: Willie
, Datum:
19.08.2013 18:42
Och, kom maar met de verhalen! Altijd fijn om weer eens te lachen om andermans belevenissen.
Geplaatst door: ® And®ea 
, Datum:
19.08.2013 18:45
Geplaatst door: ® Noa
, Datum:
19.08.2013 20:43
Wat ik dit jaar wel grappig vond was onze buren op de camping. Hartstikke aardige mensen hoor!! 2 personen en een tent van ruim 8,5 mtr lang en 4,5 mtr breed. Voorin een helemaal compleet ingerichte keuken, met pannelapjes en pollepeltjes aan een rekje en een mooi kastje met servies. 's morgens gingen ze weg, 's avonds kwamen ze na het eten terug (nooit gekookt op de camping), dronken nog wat onder hun luifel en liepen dan 8,5 mtr naar achteren om te gaan slapen....Om 's morgens weer aan die 8,5 mtr te beginnen....Hun spullen zagen er echt prachtig uit allemaal, maar die hele grote tent en die overcomplete keuken hebben wij niet begrepen en hebben wij best lol om gehad.
Geplaatst door: Louis 
, Datum:
19.08.2013 21:52
Je hebt soms zaken die je niet begrijpt en je er daarom over verbaasd.
Meest bijzondere van dit jaar maakten we mee op camping in de Ardeche. Plek naast ons was vrij en tegen het eind van de middag werd hier een vouwwagen neergezet door echtpaar op leeftijd. Echtpaar ging weer weg zonder vouwwagen open te maken o.i.d. 'S avonds kwam de man terug en begon de plek op te meten. Even goedendag zeggen en polsen hoe en wat. Man verteld dat vouwwagen voor dochter was die met man en kinderen morgen kwamen. Hij had de vouwwagen voor ze meegenomen. Ik nog denken dat is fijn. Zij hadden zelf een huisje voor vier dagen op de camping. Volgende morgen kwam man weer om te kijken of vouwwagen er nog stond. Eind van de middag kwam dochter met man en twee kinderen. Gingen eerst bij opa en oma eten en drinken. Hierna volgde de story. Na het eten werd door opa de vouwwagen waterpas gezet. Tot op de millimeter. Duurde bijna 3 uur. Schoonzoon mocht alleen kijken en af en toe iets aangeven. Vouwwagen was nog steeds niet open geklapt. Was toen te laat en er moest bij opa en oma geslapen worden. Volgende morgen werd de vouwwagen door opa geopend en begon deze de wagen op te zetten. Schoonzoon mocht af en toe wat aangeven en verder toekijken. Haringen werden met liniaal op afstand gezet. Dit duurde tot laat in de avond. Er werd weer geslapen bij opa en oma. 3e dag werden de spullen naar de vouwwagen gebracht. Opa richtte de vouwwagen in. Toen mocht gezin deze betrekken. 4e dag kwam opa al vroeg de scheerlijnen controleren en spande waar nodig bij. Toen gingen opa en oma boodschappen doen. Jongetje vertelde dat ze zo gingen zwemmen. Ik gaf aan dat dit fijn was. (30 graden). Dit was rond 10.00. Wij gingen ook zwemmen. Toen we rond 12 terug kwamen zat jongetje voor de vouwwagen op stoel met handdoek op schoot. Ze mochten pas zwemmen als opa en oma terug waren van boodschappen. Vader en moeder zaten ook te wachten. Dat werd dus 3 uur. Later hoorden we dat opa en oma over 10 dagen weer terug kwamen om vouwwagen weer af te breken. Weer huisje voor 4 dagen. Dit ritueel hebben we gemist. Schoonzoon vertelde nog dat dit elk jaar zo ging, ik nog denken kamperen misschien voor het eerst. Opa had ook de vouwwagen uitgezocht en besteld. Ze mochten echter zelf afrekenen. Hij liet het maar zo voor de goede vrede.
Geplaatst door: ® Jan van I 
, Datum:
19.08.2013 22:03
Dat verzin je, Louis!!! Zoiets krankzinnigs bestaat niet!!!
, Datum:
19.08.2013 22:09
Nee jan dit is echt.
We hebben met de andere buren er de gek mee gestoken. Wilden zelfs als kleine kinderen de haringen gaan verplaatsen.
Geplaatst door: Martinh
, Datum:
19.08.2013 22:23
Maar je keek wel of je een verborgen camera kon vinden, of Frans B.
Geplaatst door: Els
, Datum:
19.08.2013 22:34
We hadden dit jaar een kampeerplek naast een luxe ingerichte tent. De tent werd gehuurd door 2 echtparen die, zo bleek, geen Frans konden.( Camping was van NL eigenaren) Op een middag was er een slang te zien aan de oever van de rivier. Waarop de buurvrouw zei:"oh, hier ook al een slang? We kwamen vandaag ook al een bordje tegen langs de weg waarop stond dat er pietons waren" Ik vermoedde al dat ze iets anders had gelezen...
De andere dag kwamen wij ook langs de weg het bordje tegen: Danger pietons.( voetgangers)
Geplaatst door: ® Noa
, Datum:
19.08.2013 22:52
Ook dit jaar en niet op de camping maar nog onderweg ernaar toe. We reden in Duitsland en gingen van de snelweg af. Zegt onze zoon: gaan we naar het plaatsje Ausfahrt???
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
19.08.2013 22:56
Geplaatst door: Marianne(junior)
, Datum:
19.08.2013 23:11
Dan ben je als schoonzoon toch ook een l....... rozenwater. Je zult zo'n vent hebben;)
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
19.08.2013 23:14
Je gelooft het niet maar het is waar. Wij hebben mensen leren kennen op de camping in de Ardèche. Zij gingen voor het eerst met de caravan op vakantie en ook voor het eerst dat ze een aardig eind moesten rijden. Wat hebben ze gedaan. Ze zijn met pinksteren naar de Ardèche gereden, daar overnacht, en de volgende dag weer terug gereden om te kijken hoe ze moesten rijden en om niet voor onverwachte dingen komen te staan. Dus totaal even 2400km te rijden om te kijken hoe ze moesten rijden....echt nog nooit meegemaakt. Ik dacht echt vertrek een uurtje eerder of een dag eerder en doe het rustig aan, maar om echt de gehele route te rijden om te kijken hoe je moet rijden enz. heb ik echt werkelijk nog nooit meegemaakt.
, Datum:
19.08.2013 23:21
Marianne wat denk je van de dochter, zeer onderdanig. Durfde ons bijna niet aan te kijken laat staan wat te zeggen. Oma zij ook bijna niets. Ik denk dat opa thuis een heerlijke dictator was en is.
, Datum:
19.08.2013 23:38
Wat een prachtige verhalen!!
Effe op en neer naar de Ardèche en die onschuldige pythons.
En dan die verschrikkelijke opa!
Je hebt regelneven of regelopa's maar dit slaat alles.
, Datum:
19.08.2013 23:42
Oh ja, ik vergat uiteraard die krankzinnig grote tent voor twee personen met de compleet ingerichte keuken.
Ik vind onze De Waardtent al belachelijk groot voor ons.
Geplaatst door: ® connie 
, Datum:
19.08.2013 23:46
Ik heb er nog 2 hier Jan en zit zelf in een klein campertje :-)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids 
, Datum:
19.08.2013 23:48
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
19.08.2013 23:55
Dit jaar op een leuke camping in de ardeche. Na een avondwandeling langs de rivier werden wij ( mijn man en ik) aangesproken door een nederlands koppeltje . Beide ongeveer 17 jaar oud. Na een goedeavond mevrouw, mijnheer kwam de volgende vraag : heeft u misschien een condoom bij? Want ja.... Waarop mijn man antwoord. Een condoom. Tja, das al jaren geleden dat we dat nog nodig hadden. Waarop het meisje van dat koppeltje riep... Oh mijnheer maar er is voor een condoom geen vervaldatum hoor. En als u hem toch niet gebruikt, mogen wij hem aub. Mijn enige reactie hierop... Lachen lachen en nog eens lachen. Mijn man heeft hun toch maar duidelijk gemaakt dat wij geen condooms op zak hadden maar dat er wel een verdeelautomaat hiervan aan de toiletten hing :) iedere keer als ik dat koppeltje tegenkwam kreeg ik spontaan een lachbui :)