La Sousta is geen jongerencamping meer! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: diana1
, Datum:
02.08.2014 15:24
Wij staan ook op la Sousta en onze kinderen zijn ook hier geweest. Wat ons verbaasd heeft is dat sommige ouders het "normaal"vinden dat hun kinderen van ca. 16-17 jaar flessen vodka drinken en dan gaat het niet over 1 fles maar flessen. Dit is geen drinken voor de gezelligheid meer maar doodgewoon ordinair zuipen. Onze kinderen drinken ook wat flesjes bier en de meiden wat smirnoff ice maar daar blijft het bij. Als mijn kinderen dronken aan de caravan zouden verschijnen zouden er maatregegenomen worden, maar deze ouders praten er de dag erna overbij de afwas hoe dronken dat ze waren en maar lachen.....Deze jeugd liet een spoor van vernieling achter vanaf het dorp en bij de brug. De eerste week van ons konden ze ook nogbij debrug terecht en was het gezellig. Maar ze zeiden toen al dat er een groep was die de lege glazen flessen van de rotsen naar beneden gooiden. Ik kan me voorstellen dat een camping eigenaar dan liever de pubers kwijt is. Hoe jammer ik het ook vind....
Geplaatst door: Hannah 
, Datum:
02.08.2014 16:55
Sandra, er zit nog heel veel tussen met pa en ma voor de tent zitten en overlast veroorzaken/je niet aan de campingregels houden. Wat mij wel intrigeert, je vindt het moeilijk om een camping te vinden waar je pubers zouden willen zijn EN waar je zelf ook zou willen zijn. Waarom zou jij niet willen zijn op een camping waar je pubers graag heen zouden willen? Wat is er niet leuk aan zo'n camping?
En iemand die klaagt omdat er om half elf jongeren bij de tafeltennistafel staan.... Iets doet mij dan denken dat die jongeren daar dan vast niet alleen maar in low voice met elkaar stonden te praten...
Geplaatst door: jan v z
, Datum:
02.08.2014 18:35
@Sandra, waarschijnlijk is camping illa Mateua dan wel iets.
Hoop dat de reageerders hun idealen kunnen voortzetting.
Mijn kinderen zijn nog geen 16 maar begrijp precies wat er speelt op die leeftijd.
Dus haak ik af , en ook een te hoog mijn kind doet dit niet gehalte.
Geplaatst door: ® s@ndra 
, Datum:
02.08.2014 18:51
Hannah, dat klopt mijn kinderen willen de hort op, willen geen overlast veroorzaken, willen niet met ons voor de tent zitten. Maar om de hort op te gaan, heb je andere jongeren nodig.
Onze kinderen zouden best naar een camping willen met een aqua parc, wij willen het liefst naar een mooie municipal. We willen echt geen 75 euro of nog meer betalen voor zo'n camping. Ook niet als de kinderen dat graag willen, we vinden dat we ons geld dan beter kunnen besteden.
Jan van z, mijn kinderen doen dat inderdaad niet, want ook al zijn ze 16 en 14, we gaan regelmatig nog effe kijken wat ze uitvreten. Vorig jaar stonden we heel vlak bij de jongeren hangplek en hoorden we wat ze uitvraten. Verder bedankt voor je tip!
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
02.08.2014 20:51
Jan v Z, wat doen onze kinderen vlgens ons niet en de jouwe blijkbaar wel? Waar ligt voor jou dan de grens? En wat deed jij dan, vroeger, als kalf? Daar ben ik wel heel benieuwd naar.
Geplaatst door: jan
, Datum:
02.08.2014 20:59
Er bestaan geen jongerencampings.
jongeren zoeken elkaar op elke camping op, een kleine gezellige groep is al voldoende.
maar als ze overlast bezorgen kan dat op geen enkele camping geaccepteerd worden.
Geplaatst door: John
, Datum:
03.08.2014 08:21
Het begrip jongerencamping zal niet uitgebreid beschreven staan in de Dikke van Dale, maar iedereen hier op dit forum weet wat ermee bedoeld wordt.
Een camping waar veel Nederlandse gezinnen met oudere kinderen komen en waar deze vermaak vinden tijdens hun vakantie. Zodra een camping het predicaat jongeren/jeugd/pubercamping krijgt, weten de bezoekers dat ze op deze campings waarschijnlijk, met enige regelmaat, hinder ondervinden van rondlopende Nederlandse jeugd.
Een aantal ouders/jongeren denken echter dat La Sousta een feestcamping is, waar je lekker mag keten. Hierdoor is dus bij de campingleiding de knop om gegaan en worden er nu maatregelen genomen tegen iedereen die enige overlast veroorzaakt. Als een Nederlands stelletje dus bij de pingpong tafels staat te praten kan iemand dit al als overlast ervaren. Vreemd is wel dat regelmatig een groep Fransen tot na middernacht bij de BBQ kan zitten lachen, roepen en drinken. De beveiliging komt ook hier langs, maar doet dan gezellig mee?!!
Geplaatst door: Marc
, Datum:
03.08.2014 09:06
het niet corrigeren van de eigen kinderen door de ouders is niet alleen een probleem op de vakantie. Alles moet vandaag de dag maar kunnen. Als ik een feestje heb mag ik bepalen tot hoe laat ik blijf lallen. Rekening houden met elkaar en van andermans spullen afblijven zijn begrippen waar niet iedereen meer mee wordt opgevoed.
Geplaatst door: Klaas
, Datum:
03.08.2014 09:46
Precies Marc,het is niet zomaar een op zichzelf staand probleem....dat probleem komt ook hier in het normale leven voor. Resultaat van de Nederlandse samenleving: alles moet kunnen. En al die ouders die nu zeggen: die van ons doen dat niet, die willen dat niet.....blijf maar op je hoede. Dat is wegkijken . Ik heb ook altijd gemeend dat mijn kinderen daar anders mee omgingen? Nu jaren later, zij zelf volwassen zijn, vertellen me vaak grijnzend wat ze ook uitgespookt hebben. Noet dat jet dan dramatisch is, maar ze zijn niet echt anders geweest dan al die andere pubers. Als ik dat toen had geweten.....
Dat doen onze kinderen niet....nee,nee....misschien is die overtuiging wel het grootste gevaar.
, Datum:
03.08.2014 10:16
La sousta is een prachtige camping, mooi gelegen, genieten van natuur en cultuur.
dat moet zo blijven, liefst met kampeerders van alle leeftijden en alle nationaliteiten.
Wij hebben er, zowel in hoog als laagseizoen, heerlijk gestaan . Komen er zeker terug.
Geplaatst door: akka
, Datum:
03.08.2014 11:19
La Sousta heb ik al een paar jaar op mijn lijstje staan. Onze kinderen zijn inmiddels pubers maar door de laatste meningen werd ik al wat minder positief. Deze berichtgeving biedt weer perspectief. Ik hoop dat 'de soep niet zo heet wordt gegeten als het opgediend wordt, en pubers komend jaren nog steeds welkom zijn op la Sousta, mits ze zich gedragen natuurlijk. Afgelopen jaar hebben wij op een camping gestaan waar de meeste ouders hele duidelijke afspraken maakten met hun kinderen. Wij hebben, mede hierdoor zelf ook een hele fijne vakantie gehad.
Geplaatst door: m.
, Datum:
03.08.2014 11:36
Of ze de kinderen in frankrijk strenger opvoeden? Geen idee. De afgelopen 5 jaar waren het vooral franse ukken die nog gillend rond middernacht over de camping gingen. Maar er hoeven maar 2 gezinnen te zijn met handvol kinderen die zuipen en de boel vernielen. Daarbij zullen altijd nog enkel " braaf" kind zijn die meeloopt/ meedoet omdat het zo anders is dan normaal.. en dan is de naam al gemaakt van herriecamping. Kont vanzelf goed. Zelfde gebeurde eerder bij les rivages in millau. Lees je nu ook geen onvertogen woord meer over.
Geplaatst door: rob
, Datum:
03.08.2014 11:43
Ik vind het vervelend voor de camping, maar het is eigenlijk prima dat een camping bekend wordt als jongerencamping. Gezien de overlast die jongeren geven weet ik dan tenminste dat ik niet naar deze camping ga. Ik ben hier vroeger eens geweest met kleine kinderen en toen had ik nergens last van, dus deze camping lijkt behoorlijk afgezakt te zijn. Laat deze camping alsjeblieft een jongeren camping blijven.
, Datum:
03.08.2014 12:19
Nee hoor klaas, als ik zeg dat die van mij dat niet doen, dan doen ze het ook echt niet! Consequenties volgen bij het niet nakomen van de afspraken! We lopen in de avond wel even langs de plek waar die van ons chillen, zien en horen echt wat daar gebeurt! Niet elke vijf minuten, maar het idee dat ze gecontroleerd worden houdt ze nog braaf! Want anders mogen ze de volgende avond niet weg! Een kind dat we niet kunnen vertrouwen buiten ons zicht, blijft maar in ons zicht! En wij zitten graag voor de tent! Werkt echt al een aantal jaren prima!
, Datum:
03.08.2014 12:24
Oh en al die ouders van kleintjes die klagen over de pubers daar ben ik niet zo heel gevoelig meer voor! Vanaf half acht wordt ik wakker van hun grut, dat gilt en schreeuwt en waar niemand iets van zegt! Maar daar ga ik ook niet over klagen, hoewel dat voor ons net zulke 'overlast' is als de pubers die tot 00.00 uur bij de pingpongtafels hangen!
Geplaatst door: ES
, Datum:
03.08.2014 12:36
Ben het helemaal met Klaas eens!
Onze (nu volwassen) kinderen vertellen ons ook met een grijns op hun gezicht, dat ze toch stiekem dingen deden, die ik hen verboden had. Dat had in hun geval niets met drank te maken, maar met dingen, die ik te gevaarlijk vond, zoals het verkenneen van een grotje achter de camping en het beklimmen van de in mijn ogen 'enge' rotsen bij de camping.
Geplaatst door: Dik Trom
, Datum:
03.08.2014 12:43
Ach ja, door dit soort ,,problemen,, is Camping-Frankrijk.nl geboren.
Geplaatst door: ® marie 
, Datum:
03.08.2014 13:05
Ik vind het verkennen van een grotje of een paar rotsen iets heel anders dan je verliezen in drank en wangedrag. Dat je als ouders die grot niet in de gaten hebt geeft je niet de vrijheid om het andere dan ook niet te hoeven zien. Een goede opvoeder laat zn kind zó vrij dat die grot nu juist wel mogelijk is en dat wangedrag niet. Een goede opvoeder weet in grote lijnen wat zn kind uitvoert en in welke staat (en hoe laat) hij of zij terug komt naar de tent, maar is daar niet constant bij. Vertrouwen is positief en gezond, laksheid in mijn ogen verderfelijk, als het om kinderen gaat.
Wat een onzin dus dat je als ouders niet zou kunnen of hoeven weten hoe je kind zich gedraagt. Als je zoiets beweert zegt dat heel veel over je eigen gedrag als opvoeder.
, Datum:
03.08.2014 13:07
Laten we hopen dat op de campings in Veynes niet hetzelfde gaat gebeuren.
Die worden ook steeds genoemd voor jongeren
Geplaatst door: Klaas
, Datum:
03.08.2014 13:43
Ik heb het ook altijd zeker geweten s@andra.....keep on dreaming!