De lol is er even af: BESTOLEN (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Texel
, Datum:
16.06.2016 16:08
Vannacht heeft het dievengilde zijn slag bij mij geslagen. Tijdens een onweersbuitje is een raam van de caravan verder opengetrokken en is het rolgordijn stuk gesneden. Zodoende kon een dief mijn pantalon van het bank grissen. Helaas zaten daarin mijn pasjes en sleutels va auto, caravan en woonhuis. Zorg er dus voor dat je ook s nachts je spulletjes veilig opbergt. De eerste reactie van mijn vrouw was, ik wil naar huis, maar ze zal wel weer bijdraaien. Wij laten ons toch niet door gespuis weg jagen. Ik schreef hier boven al: EVEN verpest.
De campingbeheerder heeft trouwens een handig onderbrekertje op de auto - accu gezet, want er loopt nu iemand ron met mijn sleutels.
Geplaatst door: domaine
, Datum:
16.06.2016 16:16
wat een rot streek zeg !!
Heel veel sterkte hopelijk krijg je nog je sleutels terug anders kan je niet eens naar huis ? of heb je reserve sleutels mee van de auto ...
Succes.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
16.06.2016 16:21
Waardeloos Texel! Kan me zo goed voorstellen dat de lol er "even" af is! Kan je nav.sys. uit de auto? Verwijder in elk geval je adres. Sterkte hoor!
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
16.06.2016 17:30
Heel naar allemaal. Welke omgeving zit je. Daar wil ik niet zijn.
Geplaatst door: ® Texel
, Datum:
16.06.2016 18:06
Ik zit in Gard. Op circa 6 km van Anduze is illegale groep zwervers neer gestreken (richting Lézan/Cardet). Dus iedereen daar in de buurt goed op zijn spullen passen.
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
16.06.2016 18:13
Heel veel sterkte met het afhandelen hiervan. Heel vervelend en even schrikken ook. Maar gelukkig is er niemand gewond. Er zaten toch geen gegevens in waarmee ze je huisadres kunnen afleiden? Dan daar ook even aan denken! Bedankt ook voor de tip om 's nachts je spullen op te bergen in een kastje of zo.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
16.06.2016 18:41
@Hans555 dat kan overal gebeuren maakt niet uit waar . We hebben het mee gemaakt in de Dordogne , Provence , de Camarque en in de Bourgogne , niet bij ons zelf gelukkig , maar wel bij anderen
Geplaatst door: ® Marian5 
, Datum:
16.06.2016 18:44
Wat ontzettend naar en ik begrijp je vrouw haar reactie best. Eerste wat in je opkomt. Sinds eerdere meldingen hier ooit op dit forum, ligt een rugzakje met waardevolle spullen altijd bij me in bed. Onder slaapmat of bij voeteind in slaapzak/dekbed.
Misschien om toch te kunnen genieten en de rust weer te vinden verkassen naar een ander gebied? Als die groep daar rond blijft hangen zul je je niet meer op je gemak voelen.Anderzijds is het zinloos voor ze nog eens te komen. Maar basis lijkt me dat je je veilig voelt op je plek.
Geplaatst door: Sophie
, Datum:
16.06.2016 18:47
Je kan natuurlijk niet weten of die zwervers inderdaad de daders zijn.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
16.06.2016 18:51
Vroeger verschillende jaren op Beau Rivage gestaan: was schering en inslag daar: was van de waslijn , fietsen uit tenten.....
Geplaatst door: Hans030 
, Datum:
16.06.2016 20:04
@Roel, dat is nogal wat. Even afkloppen maar in 30 jaar Frankrijk en andere landen nog nooit meegemaakt. Nou op 1 keer na dat er wat ondergoed van een waslijn was verdwenen bij onze buren. Maar dat kun je niet vergelijken met hetgeen Texel meemaakte.
Geplaatst door: ® Marijke(andere) 
, Datum:
16.06.2016 20:12
Oei, sterkte!!! kan de dief via je pasjes achter je huisadres komen? Zorg dan dat er iemand in je huis is... of sloten vernieuwen.
Geplaatst door: Roel
, Datum:
16.06.2016 21:22
In de Camarque verschillende huurtenten opengesneden , ze wisten precies waar de meeste mensen hun spullen hadden liggen , ook alles weg , waren inwoners van Marseille. In de Provence in caravan ingebroken toen de mensen afwassen waren , auto sleutels gestolen en er met hun Mercedes vandoor gegaan . Iemand wilde ze nog tegenhouden maar hij kon nog net op tijd weg springen om zijn eigen hachje te redden . In de Dordogne overdag van alles uit de voortent weggehaald toen de mensen dagje uit waren .
Geplaatst door: Martijn severin 
, Datum:
16.06.2016 21:53
Ja daarom ben ik wel blij met hekken en polsbandjes. Afgelopen 4 jaar op cala gogo. Bewaking, dit jaar op de Gervanne camping volgens mij geen veilige omheining of polsbandjes. Dus wordt weer ff verstoppen t spul. Maar zwervers of zigeuners?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.06.2016 23:33
Sterkte Texel! Maar dit gebeurt dus op een camping en zo te lezen is dit niet uniek. Wij krijgen vaak kritiek omdat wij op een Aire overnachten de heenreis, maar daar hebben we in meer dan 20 jaar nog nooit wat meegemaakt. Het kan dus overal gebeuren!
, Datum:
17.06.2016 09:18
@ Roel, je heb nogal veel info. Waar haal je dat vandaan en is dit allemaal al in dit seizoen of is dat wat je hebt verzameld over de jaren..... klinkt allemaal nogal ernstig.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
17.06.2016 14:48
Kan het niet uitleggen, maar dit verhaal roept iets onwerkelijks bij me op. Krijg er een vreemd gevoel bij.
Je pasjes worden gestolen. Dan zal je toch snel je bank moeten informeren om de zaak te blokkeren.
Een grote hoeveelheid sleutels waarmee je rondloopt in een "pantalon"?
Krijg je de motorkap van je auto wel open zonder sleutel?
Kortom, ik weet het niet. En als het wel zo is dan zou bij mij de lol er wel af zijn ja.
En bedankt voor de tip!
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
17.06.2016 15:29
Wat een domper op de vakantie Texel. En wat goed dat jullie gewoon verder gaan. En ach als je alles van tevoren weet..... en ook al had je alles op een andere plek liggen, was het nog geen garantie dat er niets was ontvreemd. Sterkte en succes met alles en probeer gewoon onbevangen te blijven. Ik hoor ook wel eens van mensen die zo krampachtig tijdens de vakantie zijn met hun spullen, auto, caravan, tas, pasjes etc dat het mij gewoon een straf lijkt om zo op vakantie te moeten gaan. Ik zie ook soms (meestal oudere) mensen met een fietsaccu op schoot op een terrasje zitten. Niet echt ontspannen lijkt mij.
Wij hebben voor alles een vaste plek, verspreid over de caravan. Zodra we bij de caravan komen, wordt alles netjes opgeborgen in verschillende kastjes. Sleutels in een broek is not done, dat mag mijn echtgenoot echt niet van mij. Niet vanwege het risico op stelen, maar ik vind het echt geen gezicht ;) Alleen als het echt niet anders kan als er geen andere mogelijkheid is, maar dan is het alleen de autosleutel en 1 huissleutel, echt niet alles.
Geplaatst door: ® daphne 
, Datum:
17.06.2016 15:31
Oh ja, die vaste plek voor alles, is niet vanwege het dievengilde, maar voor onszelf dat we gewoon onze spullen makkelijk terug kunnen vinden.
, Datum:
17.06.2016 15:41
Theo, ik geloof dit "verhaal" gelijk, Texel is iemand die al zolang op dit forum schrijft als ik mij kan herinneren. Wij weten toch niet wat hij allemaal al heeft ondernomen om de schade te beperken? En de dieven hebben door het onweer d'r kans waargenomen,